Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Mepal geeft op hun site aan dat er garantie op zit Due, ze sturen dan gratis een nieuw lipje op. Hier is hij er wel eens afgevallen maar ik kon hem er gewoon weer op klikken. Ze heeft een beker met draaideksel, die lekt niet. De pop-up beker heb ik vorige week gekocht voor in bed (ze heeft vaak dorst ‘s nachts), maar ik heb er nog niet op gelet of hij lekt.

sterkte Blossom!

wij hebben een mepal lunchdoosje, beker van mepal had ze al. En twee kleine bakjes voor het 10 uurtje. En ik heb met een kortingscode stickers van goedgemerkt besteld en die vindt ze heel leuk. 
We moeten nog kijken voor gymschoenen. Lijkt me gezellig om samen even de stad voor in te gaan. 
Beleid van school is geloof ik om zoveel mogelijk gezond te eten. Fruit bij het 10 uurtje, weet niet hoe streng ze verder zijn.

Blossom_01 schreef op 25-07-2021 om 21:18:

[..]

Ja het valt mee hoor. Beetje koorts. Hoesten. Mogelijk ene urine weg infectie. Maar plas opvangen bij een dwarse niet zindelijk peuter is nog niet gelukt haha.

Beterschap! Wij hebben toen wel eens kind gewoon heel veel ranja/appelsap etc gegeven en op een potje voor de tv gezet net zo lang tot er een plasje kwam... Hopelijk helpt dat.

Wij hebben online gewoon de goedkoopste fruitbakjes uitgezocht en er verder niet zo naar gekeken. Ze heeft iets later alsnog een andere broodtrommel gekregen omdat ze zo fan van Paw Patrol was (is inmiddels natuurlijk weer uit maar ze is er nog wel blij mee). Om eerlijk te zijn heb ik er ook nooit over nagedacht hoe het zit met namen er op e.d. maar wij zijn ook altijd wel makkelijk met dat soort dingen.

Dochter heeft nu deze https://www.bol.com/nl/nl/p/rosti-mepal-paw-patrol-broodtrommel-176-x-130-x-60-mm-blauw/9200000093141431/?Referrer=ADVNLGOO002061-G-114203428786-S-1004166343416-9200000093141431&gclid=Cj0KCQjwl_SHBhCQARIsAFIFRVUb4NpESkoyVSYE7yQvT5LSEOaXXxpPl7qg9aMM3h_QHL7uDxvQ71EaAjoAEALw_wcB

Ze eet twee boterhammen en twee stuks fruit op een lange dag op school. Zo'n standaard Mepal drinkbeker vullen we voor 3/4 en de afspraak is dat ze deze dan leeg drinkt, dat lukt meestal wel maar is wel een uitdaging voor haar.

Ps, hoe kan je een link toevoegen zonder dat je de hele link ziet?

Hier ook geen restricties, ook geen traktatiebeleid overigens.
Ze krijgen hier fruit met water voor 10 uur en boterhammen met limo voor de lunch. Ik hoor de kinderen regelmatig over de pakjes drinken, koeken en snoep die anderen mee krijgen. Dus dat wordt hier blijkbaar wel gegeven. 

Wij hebben een keer een algemeen verzoek vanuit school gekregen (gericht aan alle ouders dus) om vooral niet teveel in de trommeltjes te doen. Dit ivm ouders die als 10 uurtje dan fruit én koek deden om het kind vervolgens twee uur later bij de lunch 3 boterhammen, een koek en een stukje kaas en worst te laten eten. En dan zitten die kleuters a. met tijdsdruk en b. tegen heug en meug alles naar binnen te werken, terwijl ze nog vol zitten van hun 10 uurtje (en dan bang dat ze niks mogen laten staan..)
Blijkbaar zijn er dus ook ouders die er heel wat werk van maken.

Ik heb in de trommel van zoon geschreven dat hij niet leeg hoeft 😅. Maar liever dat hij wat over laat dan dat hij honger heeft. Zeker omdat hij sinds hij naar school gaat lichter is dan laatste keer consultatiebureau maar wel gegroeid. 

Precie die Paw patrol trommel staat hier ook in de kast

ik wil voor rozetje een trommel en beker bestellen met een foto van onze kat erop. 
Duidelijk herkenbaar, even geeeeeen paw patrol en toch leuk.

Wij hebben alle spullen die dochter mee heeft naar school gelabeld met naam, dus jas, tas, broodtrommel, beker, fruitbakje, gymschoenen. School vraagt ouders dit te doen, zodat als er iets kwijt is of achtergebleven, ze makkelijk kunnen achterhalen van wie het is en er geen discussies over van mij/van jou ontstaan.
Onze dochter maakt zelf haar brood klaar, al vanaf dag één dat ze naar school gaat. Ook thuis smeert ze haar brood zelf. Als ze te veel of te weinig heeft weet ze dat ze de volgende dag meer/minder mee kan nemen. Voor de kleine pauze heeft ze altijd fruit en water mee, voor de lunch brood en water of melk. Er zijn hier niet heel veel regels over wat er mag en niet mag, maar wel de richtlijn veelal gezond, geen frisdranken met prik, geen snoep en geen chips. 

hier ook Mepal brooddoos en beker. Hier hebben ze op woensdag gruitdag (groente/fruit) en mogen ze dus alleen dat meenemen voor het 10 uurtje (wat zoon sowieso altijd al meekrijgt) 
Verder krijgt hij siroop mee. Hier overigens wel continurooster.

De mepal broodtrommel en pop-upfles zijn het hele schooljaar meegegaan zonder te lekken of te breken. 10 uurtje moet verplicht fruit zijn, dat gaat mee in een willekeurig bakje uit de overvolle la plastic bewaarbakjes. Op de fruitbakjes na, staat overal een naam op. Zelfs op handschoenen, die worden nogal eens verloren of gewisseld. 
Trakteren moet gezond zijn. Zo niet, dan mag de traktatie niet op school worden gegeten maar gaat het mee naar huis. Veel traktaties in de tas mee naar huis dus 😄. 

Ik vind het soms echt te gek worden hoor, zoveel meuk als er in een trakteerzakje gaat. Dat doen wij dus niet. Iets van snoep vind ik oke, maar geen speelgoedje erbij.

Dochter zit op een gezonde school. 10 uurtje is fruit/rauwkost met water. School doet ook mee aan schoolfruit, maar dochter wil toch haar eigen fruit mee.
Lunch is brood met rauwkost en nog iets erbij. Koek/snoep mag niet

JtM

JtM

26-07-2021 om 15:04 Topicstarter

Hier ook een Mepal broodtrommel en beker!

Peppa, ik ben het aan de ene kant met je eens, ik zag vanuit het KDV wel eens zakjes vol met speelgoed mee naar huis komen. Al heb ik er de laatste keer zelf ook aan mee gedaan. I.v.m. Corona moest het een voorverpakte traktatie zijn, zoon heeft waterpistooltjes getrakteerd met in het reservoir voor het water snoepjes.

Zoon voelt zich weer goed, hij is vanochtend blij naar de BSO gegaan. Zowel voor hem als voor mij spannend! Ben heel benieuwd naar zijn verhalen als ik hem straks op haal, ik kan niet wachten...

JtM schreef op 26-07-2021 om 15:04:

Zoon voelt zich weer goed, hij is vanochtend blij naar de BSO gegaan. Zowel voor hem als voor mij spannend! Ben heel benieuwd naar zijn verhalen als ik hem straks op haal, ik kan niet wachten...

En heeft hij het leuk gehad?

Hier een kleuter die erg moet wennen aan de bso en mamma ook. Vandaag ook meerdere groepen samen vanwege vakantie + woensdag. Liep ze daar als ukkie tussen al die grote kinderen Thuis had ze een kort lontje en ze wilde er niet over praten. Waardoor ik me zorgen maak.
Ik wilde eigenlijk dit weekend samen een broodtrommel, fruitbakje en beker kopen voor school maar of ze daar nu voor de porren is? Misschien nog even wachten.

Ah vervelend alhambra. Kleuter is een allemansvriend en kwam op school en bso bij twee vriendjes van kdv. Maar hij gaat nu na zomervakantie naar nieuwe sportbso. Ben ook benieuwd hoe dat gaat zijn, zeker in de beginfase.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.