Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Wij zijn één keer buiten de schoolvakantie om weg geweest vanwege een jubileum, maar we vonden dat bij nader inzien niet zo prettig. Zoon miste toch het één en ander op school, niet in de vorm van belangrijke lessen, maar de projecten waar ze aan werken enzo. Daarna was hij ook nog eens ziek, dus extra lang thuis. Plus we hebben gemerkt dat het handiger is om in de schoolvakanties vrij te nemen en zoon te 'vermaken' met vakanties en dagjes weg enzo. Lijkt dus leuk dat eerste jaar zonder leerplicht, maar wij vonden het in de praktijk niks.

Maar goed, ieder zijn eigen ding hoor. En het is een heel stuk goedkoper en rustiger, dus ik snap wel dat mensen het doen.

JtM

JtM

04-04-2022 om 08:55 Topicstarter

Wij zijn afgelopen februari nog buiten de schoolvakantie weg geweest, en eerlijk, wij vonden het heerlijk. Zoon vond de vakantie heerlijk en vond het daarna ook weer prima ook weer lekker naar school te gaan. Vanaf juli zitten we vast aan de schoolvakanties. Deze zomer blijven we in Nederland en hebben we een week een huisje geboekt op een park. 

Vandaag komt de schoolfotograaf op school, en 'natuurlijk' komt zoon koortsig uit bed  hij wilde zelf wel heel graag naar school, dus een paracetamol erin, broodje gegeten en naar school. Hij was ook heel vrolijk dus dat scheelt. Ik ben benieuwd of hij het heel de dag volhoudt op school vandaag. Heb het wel bij de juf aangegeven dat ze me meteen mag bellen als hij zich toch niet lekker blijkt te voelen.

Aww, wat sneu voor de kleine JtM. Hopelijk is het te doen op school vandaag en komt er een leuke schoolfoto

Ja, ik twijfel ook een beetje over de vakanties buiten de schoolvakantie. We hebben het nu wel gedaan voor een weekje, en gaan ervaren hoe het voor haar is. Het voelt voor mij niet zo goed om dan langer dan een week weg te zijn, maar wie weet verander ik hier nog over van mening. Nu miet ij zeggen dat we sowieso nauwelijks meerdere weken achter elkaar weg zijn, vriend is freelancer en dat ik lastiger te plannen. Maar was dus even nieuwsgierig hoe anderen dat doen. 

We gaan in de vakantie ook zeker dagjes weg, en volgens mij doen ze bij de bso dan ook hele toffe dingen met veel uitjes. Dus dat zal even zoeken worden naar een mix van rust, leuke dingen en bso denk ik.

JtM

JtM

04-04-2022 om 11:36 Topicstarter

BSO in de vakantie vind zoon echt geweldig. Ze maken regelmatig uitstapjes en gaan dan met de busjes van de BSO op pad. 

Ik ben (nog) niet gebeld door school dat ik zoon moet ophalen, gelukkig. Hopelijk valt het allemaal mee. 

Onze dochter hoeft in de vakantie niet naar de BSO omdat mijn man toch vrij is, maar ze gaat wel altijd één dag per week omdat ze het gezellig vindt, ze daar met andere kinderen kan spelen en er vaak ook leuke activiteiten te doen zijn.

Wij zijn afgelopen december een weekje buiten de vakantie weggeweest. Zelf ben ik er geen voorstander van omdat ze dan toch dingen missen. En bso in de vakantie is vaak ook heel leuk!

Ik duim mee dat het meevalt JtM!
Ik heb tickets voor K3 gekocht in december, dochter en haar broertje zijn dol op dansen dus ik ben erg benieuwd! 


Mijn ouders deden dat soort dingen nooit, net als pretparken bezoeken. Niet vanwege geldgebrek maar daar lag de interesse niet. Ik merk dat ik het juist leuk vindt om dat soort dingen met ze te doen. Hebben jullie dat ook?

Mijn ouders gingen nooit naar de bioscoop. De eerste keer dat ik naar de bioscoop ging was ik acht, was met een feestje van een vriendinnetje. Oh, en toen ik zes naar een film in de kantine van de camping. In mijn eentje, want mijn zusje lag toen kotsend in de caravan.

Musea zijn ze ook niet zo van. Ik ging op vakantie wel soms met mijn vader naar musea over historische dingen. Maar mijn zus vond dat maar saai en mijn moeder ook. 

Wel gingen we regelmatig naar een pretpark, dierentuinen, speeltuinen, uit eten.
Dus ben zeker niks tekort gekomen. Doen we nu met dochter ook.

Ja, ik vind het heerlijk om met zoon (en man) op pad te gaan! Efteling, vlindertuin, kinderboerderij en sinds kort ook musea.
Ik heb een heel lijstje met dingen waar we naartoe kunnen gaan. Kan iets groots zijn, als een dierentuin, maar vaak ook een leuk park om te picknicken, een tentje met een leuke speelhoek, kinderboerderij of een pluktuin. Juist die kleine, simpele dingen miste ik in mijn jeugd erg. Hadden mijn ouders gewoon geen zin in. Overigens spaarden ze wel hard om ieder jaar naar de Efteling te gaan, daar heb ik goede herinneringen aan.

Wij gingen nooit naar musea, maar ik wil dat onze kinderen wel meer bijbrengen. Net als dat we keer bij pluktuin zijn geweest bijvoorbeeld. 

Wat we wel deden was boswandelingen en dat zou ik echt noooooit meer doen als ik groot was 😅. Haha, ik vind het nu dus juist heerlijk om te wandelen alleen of met de kinderen  

Welkom Krul en Maisnon! Ook alweer 4...

Hopelijk ging het goed zoon JTM en zijn de eerste schoolfoto's goed gelukt. Wij zijn volgende maand aan de beurt  

Hier zijn we net terug van een lang weekend Zandvoort. Kleuter is nu 2x buiten de schoolvakanties op vakantie geweest in dit eerste jaar en dat is voldoende. Ik voel me ergens toch wel een beetje schuldig ofzo, ze heeft al een week gemist ivm haar ziekenhuisopname, daarna nog een Coronabesmetting en dus ook al ruim een week op vakantie geweest in februari en nu weer een lang weekend. 
Het mag, dus er is niets om me schuldig over te voelen, maar ergens voelt het wat verkeerd Gelukkig doet ze het verder supergoed op school. 

Wij gaan in de zomer naar Frankrijk, we vertrekken end juli. Afgelopen november al geboekt ( net zoals ieder jaar vroege boekers, want afhankelijk van de bouwvak) en ik heb er ontzettend veel zin in. 

Wij hebben een abbo op een hele leuke kinderboerderij hier vlakbij en gaan geregeld op stap met de meisjes. 
Musea (nog) niet, heel eerlijk hebben we daar zelf vrij weinig mee ( behalve in de grotere Europese steden, een Tower of London is een ander kaliber en daar ga ik graag voor een 4e keer naartoe met dochters, als ze zo oud zijn om te begrijpen wat het voor een gebouw is, idem het Louvre). Ik ben absoluut geen cultuurbarbaar, maar ik heb meer met oude gebouwen, kerken, met een fijne rondleiding, dan een Rijksmuseum ( wat ik wel keurig heb gezien). 
Wel gaan we iedere zomervakantie naar een kasteel, burcht oid als we in Frankrijk of Italie zijn en daar genieten we allemaal van. 

Bioscoop gaan we heel geregeld naartoe en ik hoop binnen afzienbare tijd naar een musical te gaan met kleuter. Theater doen we ook geregeld. 

Mijn ouders namen ons veel mee, maar ook zij hadden zo hun voorkeuren en musea was er daar niet 1 van  

Hier weet kleuter dat wanneer ze 8 is, we naar Disney gaan. Dat staat zo goed als vast en we hebben daar een apart spaarpotje voor. Ik verheug me er denk ik nog meer op dan zij  

JtM

JtM

05-04-2022 om 07:59 Topicstarter

Zoon heeft het gelukkig volgehouden op school. Vriend was op tijd klaar met werken en had de mogelijkheid om hem van school te halen ipv de BSO. Ik heb de BSO dus afgezegd en zoon was lekker op tijd thuis. Hij kwam vanacht wel weer aan en hou hem vandaag een dagje thuis...

Uitstapjes vinden wij leuk! Efteling, kinderboerderij, bioscoop, uit eten etc. Musea zijn wij niet zo van maar willen we toch ook wel gaan doen met zoon. We hadden een theatershow van brandweerman Sam geboekt maar dat was net in het begin van Corona, die is dus helaas geannuleerd. Binnekort maar weer eens kijken voor iets leuks. 

Die van brandweerman Sam hadden wij ook geboekt voor kleuter (toen peuter). Maar door al het verzetten is man uiteindelijk met onze peuter gegaan omdat interesse van kleuter ergens anders ligt. Kleuter zou naar show van Mad Science gaan maar die werd door corona geannuleerd helaas dus koos toen bioscoop met papa . Wij gaan niet vaak naar de bioscoop. 

Hier is schoolfoto pas in Juni trouwens. 

Hier gaan we regelmatig naar de kinderboerderij, (binnen)speeltuin, pas dus de eerste keer museum geweest en ben bezig met een theaterbezoek plannen. Oh ja, en ergens lunchen, geen groter feest voor kleuter dan dat. Van het weekend voor het eerst met bijna dreumes gedaan, die vond het ook prachtig. Bioscoop zijn we nog nooit geweest, kleuter is nog niet zo van de lange films. 

ah fijn JtM, even een rustige middag na school. Is hij nu thuis? 
Ik begin me iets beter te voelen. Maar heb wel twee ibruprofen pillen genomen vanmorgen. 

Ik zie leuke dingen voorbij komen! Man gaat ook wel met dochter naar de bios, als er een leuke film is is dat hun uitje.
laatst waren ze samen op zondagochtend naar Encanto maar die was nog wel wat spannend.

o Roos, Disney is wel heel leuk! Wellicht is de CenterParcs iets? Daar waren wij in december. Heel leuk en je bent zo in het park. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.