Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Wij zaten vorige keer met oudste van man bij Davy Crockett maar misschien dat we volgende keer hotel kiezen afhankelijk van prijs. Wij hadden plan om met ieder kind los keer naar Disney te gaan maar kleuter zei meteen: En mijn broertje dan 🥰.  Wij gaan dus als ze beiden groter zijn dan 1 meter 20.

Olive schreef op 05-04-2022 om 10:30:

ah fijn JtM, even een rustige middag na school. Is hij nu thuis?
Ik begin me iets beter te voelen. Maar heb wel twee ibruprofen pillen genomen vanmorgen.

Ik zie leuke dingen voorbij komen! Man gaat ook wel met dochter naar de bios, als er een leuke film is is dat hun uitje.
laatst waren ze samen op zondagochtend naar Encanto maar die was nog wel wat spannend.

o Roos, Disney is wel heel leuk! Wellicht is de CenterParcs iets? Daar waren wij in december. Heel leuk en je bent zo in het park.

Ja, dat park staat in de overweging. Ik ben alleen zelf zo'n fan van een hotel bij het park, vond dat altijd zo relaxt om alles lopend te doen. Een keer in Davy Crockett gezeten en vond dat zo'n gedoe met heen en weer rijden. Maar nu de prijzen zo hoog zijn gaan we toch eens verder kijken. Man vindt het maar niks, die heeft niets met Disney, maar ik wil zo graag weer eens!

Fijn dat je je iets beter begint te voelen Al is Ibuprofen slikken ook niet niks :-s

Due-scimmie schreef op 04-04-2022 om 07:04:

Man heeft een dochter uit een eerdere relatie dus wij zijn al jaren gebonden aan schoolvakantie.

Merk ook wel dat ik concept buiten vakantie weg gek vindt zodra ze 4 jaar zijn. Maar vriendjes van kind zijn vorig jaar wel buiten seizoen weg geweest. Eentje zelfs 6 weken (wilden ze jaar eerder doen maar kon door Corona toen niet)

Mijn vader had een baan waarbij hij het ene jaar in de schoolvakantie vrij had, het jaar erop in de herfst en het volgende jaar in de lente en dan weer in de schoolvakanties. Gelukkig heb ik er niet zoveel last van gehad omdat hij vaak wel kon ruilen maar bij mijn oudere zussen was het een drama: te weinig leeftijdsgenoten. Ik heb een keer vlak voor de zomer vrij gehad maar ik vond het gewoon niet leuk om de laatste weken op school te missen. De eerste weken waren echt helemaal erg als je dit mist (hadden mijn zussen dus wel eens). 

Ik zou dat echt nooit doen op die leeftijd vanwege de prijs. Liever een goedkopere optie dan dit.

Wij gaan wel vaak in laatste weken van de vakantie of juiste de eerste afhankelijk van vroeg of laat vakantie. Dat scheelde vorig jaar 300 euro met week eerder. 

Due-scimmie schreef op 05-04-2022 om 11:23:

Wij gaan wel vaak in laatste weken van de vakantie of juiste de eerste afhankelijk van vroeg of laat vakantie. Dat scheelde vorig jaar 300 euro met week eerder.

Dat is me ook opgevallen ja. Laatste week zomervakantie (Brabant hier, dus als laatste aan de beurt) scheelt best veel met bijvoorbeeld week 3.

Wat veel leuke dingen!

Wij houden er ook wel van, we moeten een beetje op het geld letten dus Efteling e.d. gaat nog even niet gebeuren maar de kinderen en wij krijgen jaarlijks een abbo op Burgers Zoo van opa en oma. Daar maken we veel gebruik van.

De bios zijn we ook één keer geweest, dochter vond vooral de beleving heel erg leuk maar was niet zo onder de indruk van de film zelf. Zij had toen Tom en Jerry uitgezocht.

Verder gaan we graag naar marktjes en festivals in de parken in de buurt, heerlijk dat dat nu weer meer kan. Bij de Intratuin in Duiven hebben ze ook een fantastisch speelpark binnen en een tijdje terug ben ik met kleuter naar Dirk Scheele geweest, ze was al één van de oudere kinderen maar dat was een heel groot succes.

Wandelen op de Veluwe, een grote speeltuin bezoeken e.d. zijn hier ook altijd nog een garantie voor plezier.

JtM

JtM

05-04-2022 om 12:32 Topicstarter

Met een (binnen)speeltuin maak je zoon ook heel gelukkig! Intratuin Duiven heeft inderdaad een grote speeltuin, daar zijn we in 2020 geweest toen de kerstshow opgebouwd stond. 

Olive, zoon is nu inderdaad thuis, ik werk vanuit huis, fijn dat dat kan. Al denk ik dat hij eigenlijk ook best prima naar school had gekunnen vandaag. Maar goed, een dagje thuis is ook niet erg. Morgen weer lekker naar school

Meivakantie! Wat doen jullie zoal? Vandaag een dagje alleen met kleuter. Kleuter wil alles bepalen wat we gaan doen. Een beetje to much in mijn ogen, dus nu even op mijn initiatief voor de tv. 
Ze is aan het aftellen naar haar verjaardag (over 2 maanden). Ze wordt 6, heeft wiebeltanden en kan al korte woordjes lezen. Het lijkt bijna geen kleuter meer…

Peppa schreef op 28-04-2022 om 14:53:

Meivakantie! Wat doen jullie zoal? Vandaag een dagje alleen met kleuter. Kleuter wil alles bepalen wat we gaan doen. Een beetje to much in mijn ogen, dus nu even op mijn initiatief voor de tv.
Ze is aan het aftellen naar haar verjaardag (over 2 maanden). Ze wordt 6, heeft wiebeltanden en kan al korte woordjes lezen. Het lijkt bijna geen kleuter meer…

Hier ook een kleuter die ca 1,5 maand 6 wordt. Met lekker weer speelt hij in de straat met vriendjes of zijn broertje. 1x naar bso geweest. En verder beetje aanlummelen. Beetje te, spelen met de lego of met zijn broertje enz. Soms een keer naar een speeltuin. Keertje logeren bij opa en oma, kinderfeestje. Zo komen wij hier de vakantie wel door.

JtM

JtM

29-04-2022 om 09:54 Topicstarter

Zoon gaat 3 dagen naar de bso, wij moeten gewoon werken. Met koningsdag is hij bij opa/oma geweest en daar blijven slapen. Dadelijk gaat hij nog even naar de andere opa/opa voor een paar uurtjes. Volgende week spreekt hij een keer met een vriendinnetje van school af.

Het voelt hier ook niet als heel anders dan anders, drie dagen BSO en twee dagen waarop man of ik vrij zijn. Maar... volgende week gaat kleuter op vakantie! 

De buren hebben een jongetje die 1 week jonger is en enigst kind, ze hebben gevraagd of onze kleuter met hun een week mee mag op vakantie. In Nederland dus als het niet gaat halen we haar tussendoor gewoon op. Ik ben heel benieuwd hoe lang ze blijft! Ga haar zelf ook wel missen denk ik 

Wij hebben deze week vakantie maar zijn gewoon thuis. Hebben wel besloten dat volgende keer kinderen beiden gewoon naar hun gebruikelijke bso dagen gaan  als we geen uitstapjes gepland hebben. Ze doen het toch beter op dat ritme (En volgend jaar zit peuter op school dus hebben we gewoon 52 weken bso iov nu 48 weken kdv)

Heeft ze er zin in Envelop? 
Onze kleuter is nog nooit meer dan 2 nachten zonder ons geweest en wil liever ook niet logeren dus daarvoor zou dit niks zijn.

Wij zijn net terug van een midweekje vakantie. Was heerlijk voor de kleuter, wij zijn echter gesloopt Morgen een dagje bij oma spelen. Volgende week een nachtje logeren. En verder wat kleine uitstapjes maken: vlindertuin, Efteling, bibliotheek, museum, bioscoop, genoeg te doen. Man moet werken en ik moet eigenlijk nog iets doen aan mijn studie, want 10 mei beginnen de lessen alweer. Volgend schooljaar de BSO maar eens overwegen.

Spannend Envelop, hopelijk heeft ze het erg naar haar zin! Wij denken er ook weleens over een vriendje mee te nemen op vakantie. Alhoewel zoon deze vakantie niet te klagen had over vriendjes op het vakantiepark.

En wat leuk, de kleuters die alweer bijna zes worden! Die van ons wordt over een half jaar pas vijf, maar kijkt daar nu al enorm naar uit, haha!

Due-scimmie schreef op 29-04-2022 om 11:24:

Wij hebben deze week vakantie maar zijn gewoon thuis. Hebben wel besloten dat volgende keer kinderen beiden gewoon naar hun gebruikelijke bso dagen gaan als we geen uitstapjes gepland hebben. Ze doen het toch beter op dat ritme (En volgend jaar zit peuter op school dus hebben we gewoon 52 weken bso iov nu 48 weken kdv)

Heeft ze er zin in Envelop?
Onze kleuter is nog nooit meer dan 2 nachten zonder ons geweest en wil liever ook niet logeren dus daarvoor zou dit niks zijn.

Ze heeft er heeeeeeel veel zin in. Ze is ook nog niet langer dan 2 nachten zonder ons geweest dus ik ben heel benieuwd hoe het in praktijk allemaal gaat. 

Peuter gaat haar ook erg missen denk ik, doe kwam vandaag al met z'n tas bij mij om te zeggen dat hij ook op vakantie wil.

RoosOpJeHoed schreef op 29-04-2022 om 15:34:

Wij zijn net terug van een midweekje vakantie. Was heerlijk voor de kleuter, wij zijn echter gesloopt Morgen een dagje bij oma spelen. Volgende week een nachtje logeren. En verder wat kleine uitstapjes maken: vlindertuin, Efteling, bibliotheek, museum, bioscoop, genoeg te doen. Man moet werken en ik moet eigenlijk nog iets doen aan mijn studie, want 10 mei beginnen de lessen alweer. Volgend schooljaar de BSO maar eens overwegen.

Spannend Envelop, hopelijk heeft ze het erg naar haar zin! Wij denken er ook weleens over een vriendje mee te nemen op vakantie. Alhoewel zoon deze vakantie niet te klagen had over vriendjes op het vakantiepark.

En wat leuk, de kleuters die alweer bijna zes worden! Die van ons wordt over een half jaar pas vijf, maar kijkt daar nu al enorm naar uit, haha!

Dat zijn best grote dingen toch! Ik noem dat geen kleine uitstapjes in elk geval Wel heerlijk hoor al die leuke dingen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.