Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Oh ja, die vrágen, de hele dag door: Wat is oorlog? Hoe ziet God eruit? Wat is hooikoorts, krijg ik ook hooikoorts? Hoe ziet een virus eruit? Wat doet dit knopje? Hoe ben ik in jouw buik gekomen? En van ieder antwoord dat ik geef komt weer een nieuwe vraag. Ik moet soms echt aangeven dat hij even geen vragen mag stellen. En we hebben een kinder encyclopedie gekocht, kunnen we dingen opzoeken.

Het bang zijn verloopt hier steeds in fases, Due. Hier slaapt zoon sinds maanden eindelijk weer zonder lampje aan. Is een tijd heel erg geweest met monsters. Nu is hij vooral bang als hij geluiden hoort die hij niet kan plaatsen. Bij ons hielpen de trucjes ook niet of maar heel kort Krullen-Bol, het is lijdzaam afwachten tot de fase voorbij gaat.

Zijn jullie vakanties al gepland? Wij gaan een midweekje naar Zeeland en later in de zomervakantie nog een paar dagen met oma naar de omgeving van Zwolle.

Wat nu enigzins de oplossing lijkt is om nachtlampje aan te houden, gehele nacht...
Hij sliep sowieso al in met nachtlampje aan, maar als wij dan naar bed gingen maakte ik die uit...
Voorlopig dus maar gewoon aan laten.
En idd fase maar wachten hoe lang die gaat duren...

Wij gaan in de allerlaatste week van de schoolvakantie (zuid) een midweekje naar Texel De 2 weken ervoor ook vakantie en dan vast ook leuke dingen doen haha.
Volgend jaar als (nu nog) dreumes van bijna 2, 3 is willen we wel weer een keer richting buitenland. Voor nu vind ik zelf dat best een gedoe.
En Nederland is ook gewoon prachtig!

JtM

JtM

04-06-2022 om 20:28 Topicstarter

Heel herkenbaar al die vragen. Af en toe vraag ik me af hoe hij al die vragen bedenkt haha. Gelukkig hier niet echt angst.

Tijdens de vakanties gaat zoon ook gewoon naar de bso, hij vind het daar zo leuk. Tijdens de vakanties doen ze allemaal leuke dingen, gaan ze op uitstapjes etc denk dat ik hem er meer mee heb om hem thuis te houden op zulke dagen. 

Wij gaan een week naar camping in Zeeland met het gezin, en ik ga zelf voor een bruiloft nog 5 dagen naar het buitenland. Volgend jaar gaan we 1,5- 2 weken als gezin en naar het buitenland. 

Hier is onze kleuter toch al wat angstig aangelegd, snel onder de indruk van geluiden en ook fietsen en nu zwemmen kost enige tijd, voordat ze door heeft dat het echt zo spannend niet is. Soms heel vermoeiend, zowel voor haar als voor ons, maar het is niet anders. 

Vragen, de hele dag door, maar dan vooral door haar jongere zus die in een complete fantastiewereld leeft op dit moment. Wel vragen van kleuter over Jezus ( nu ivm Pinksteren, lastig want we zijn 'niets' thuis) en over waarom wij in Nederland wonen en waarom dat zo heet en hoe het dan zit met Frankrijk ( ben ik onlangs een weekend geweest en dat vond ze toch wel raar) en waarom dat dan zo heet. Ik geef soms ook gewoon aan dat ik het ook niet weet en dat we het samen gaan opzoeken. 

Hier staan de vakantieplannen al vanaf november vast, wij gaan ieder jaar naar het buitenland met de kinderen, vanaf dat de oudste geboren is. Dat bevalt ons meer dan prima en de autoreis gaat eigenlijk altijd OK. Dit jaar gaan we 12 dagen naar de Dordogne in Frankrijk, eind juli vertrekken we en peuter wordt tijdens die vakantie 3, leuk feestje dus daar 

BSO gaat gelukkig gewoon door tijdens de zomervakantie, ze vindt het daar fantastisch en ze doen er leuke dingen. 

Angst voor monsters hebben we hier ook even gehad, maar dat was snel weer over gelukkig. Kleuter vind sommige, meer motorische, dingen wel eng. Fiets bv, ook met zijwieltjes, was een tijd drama. Nu gaat get wel, maar we moeten het wel regelmatig blijven doen. 
Wat ze wel heel sterk heeft sinds een paar maanden is dat ze momenten heeft dat ze alles perfect wil doen, en dan gek via wordt als het niet lukt. Kan dan echt dingen zeggen als 'ik kan niks', 'ik ben stom' en 'iedereen kan het beter dan ik'. Dat kan dan al gaan over een rondje dat scheef is getekend, maar ook over grote dingen waar ze gewoon nog wat meer voor moet oefenen, zoals fietsen. Sneu, ze is dan echt boos en verdrietig.

BSO vind dochter heel leuk. In de vakantie loopt dit in principe gewoon door. Ze doen echt hele leuke dingen, en ze doet het goed op een basisritme.

Wij zijn op dit moment op vakantie. We zitten in Duitsland, in de Eifel, in een huisje. Dit vinden we qua buitenland te overzien met onze niet stil kunnen zitten dreumes op dit moment. De reis opgeknipt in drie stukjes, en dat ging heel goed. Kleuter geniet met volle teugen. Van de zomer hebben we nog geen plannen, ik denk dat we in het najaar misschien nog een keer gaan. Texel staat ook nog op ons verlanglijstje idd!

JtM

JtM

05-06-2022 om 10:43 Topicstarter

Fijn Maisnon, geniet van jullie vakantie!

Wij zijn in feb nog op zonvakantie geweest en hadden (nog) geen vakantie naar het buitenland geboekt en ik denk met alle problemen op de vliegvelden dat we dat ook maar laten voor deze zomer. We hebben nog wel een huisje in Nederland geboekt, zijn we in ieder geval nog een weekje van huis af

Even kijken of zoiets jullie bekend voor komt. Gisteren heeft kleuter de hele dag gespeeld en gedaan zonder klachten of verminderde energie. Gisteravond paar uur na het op bed leggen begon ze te huilen. Heel erg huilen en zei ze dat ze oorpijn had. Ik dacht eerst die zat heel diep in een droom of nachtmerrie. Dat heeft ze wel vaker. Dus gerustgesteld en weer weg gegaan. Half uur later weer heel erg huilen, zetpil gegeven en daarna bij ons in bed. Toen heeft ze een paar uur geslapen. Om 6.00 begon ze weer te huilen dus weer zetpil gegeven en ze wilde graag een koud doekje op haar oor, prima. Daarna weer geslapen tot 10.00 en nu is ze wakker en heeft nergens meer last van. Als ik vraag of ze nog pijn heeft dan zegt ze ook van niet. Ze is wel wat snotterig, maar geen koorts of verhoging. Ik snap er niks van dat het 4 uur later ‘over’ kan zijn. Week geleden had ze dit ook, maar volgende dag op school niks aan de hand. jullie ook wel eens dit soort grappen?

Wij zijn om de meivakantie naar Centerparcs geweest en deze zomer ook weer maar dan een Centerparcs in Duitsland. We wilden eerst naar Luganomeer Italië en dat hadden we vorig jaar al geboekt maar dit jaar bleek die reservering niet goed te zijn gedaan door de verhuurder. Najaar gaan we naar Mallorca. Dat zal eerste keer vliegen weer zijn. Kijk er alleen tegenop, omdat ik vaak nadien lang last heb van mijn oren. Kan moeilijk klaren, laatste keer heb ik zeker 6 maanden en dicht oor gehad. Ik hoop dat dit een uitzondering was.
Volgend jaar hopelijk Spanje richting Barcelona of Kreta.

Oorpijn voelen ze vaak pas als ze liggen omdat de druk op het oor dan hoger is. Heeft onze peuter regelmatig.

Volgens mij hebben kinderen wel vaker kortstondig ergens last van. Onze peuter heeft dat ook wel eens, kleuter niet maar dat is ook een ontzettende bikkel. 

Wij gaan twee weken weg met onze tent in Nederland. Naar het buitenland of een huisje zit niet in ons budget, we houden wel van kamperen en ik heb er al heel veel zin in! Nadeel is wel dat het niet allemaal in onze auto past in één keer. Vorig jaar zijn we twee keer heen en weer gereden maar het is nu iets verder en daar heb ik niet zoveel zin in. Waarschijnlijk ga ik met de kinderen in de trein en man met de spullen in de auto. Denk dat de kinderen dat ook geweldig zullen vinden.

JtM

JtM

06-06-2022 om 09:28 Topicstarter

Hebben  jullie geen aanhanger Envelop? Of misschien een lenen? Kunnen jullie met z'n allen in de auto naar de bestemming

Zoon en ik hebben vandaag een rustig dagje. Hebben een druk weekend achter de rug: Vrijdag zwemmen, zaterdag verjaardag van neefjes, gisteren verjaardag van zijn oom. Dus vandaag even bijtanken. Vind ik zelf ook niet erg.

JtM schreef op 06-06-2022 om 09:28:

Hebben jullie geen aanhanger Envelop? Of misschien een lenen? Kunnen jullie met z'n allen in de auto naar de bestemming

Zoon en ik hebben vandaag een rustig dagje. Hebben een druk weekend achter de rug: Vrijdag zwemmen, zaterdag verjaardag van neefjes, gisteren verjaardag van zijn oom. Dus vandaag even bijtanken. Vind ik zelf ook niet erg.

Nee hebben we niet en de enige mensen die we kennen die er één hebben zijn dan zelf op vakantie en nemen de aanhanger mee.

Andere buren boden ons hun tweede auto al aan maar vind het ook zo wat om twee weken de auto van iemand anders mee te nemen. Het is een luxe probleem hoor, komt wel goed.

Man was afgelopen weekend weg en ik ben met de kids naar monkey town geweest, de stad in, een grote buitenspeeltuin en vrijdag zwemles en spelen bij andere kinderen. Vandaag heeft kleuter weer een kinderfeestje, als cadeau heeft ze o.a. een scheetkussen uitgezocht. Wat een lol heeft ze daar zelf al om. Was een heerlijk weekend maar vind het ook lekker nu weer te mogen werken vandaag

Kleuter en peuter gaan de laatste tijd heel goed samen, dat is wel echt genieten. Op de buien na van kleuter gaat alles heel goed.

@ilavendel, dat van die oorpijn is hier niet herkenbaar, maar wat Due zegt hoor je idd wel meer. Als ze het vaker heeft kun je het misschien eens aan de dokter voorleggen. Lastig hè als ze zo'n pijn hebben en je weet dan niet wat het is.

@envelop, leuk hè zo'n scheetkussen... haha, hier ook een paar weken een hit geweest. En gieren die kleine

Wij zijn gisteren naar de bioscoop geweest en vanmorgen naar museum Speelklok in Utrecht. Kleuter vond het allemaal prachtig, ook omdat we weer met de trein waren gegaan. Man en ik zijn compleet gesloopt en kierewiet van die vreselijke draaiorgels in het museum😂

Ik heb vandeweek eens gekeken voor vakantie-BSO (kleuter gaat nog niet naar gewone BSO), maar het is wel een flinke aderlating voor ons ondanks KOT. Binnenkort eens peilen bij oma en opa wat hun mogelijkheden zijn voor de zomervakantie.

idd wat Due al zegt. Oorpijn is vaak als je logt, meer druk op de oren.

Hier vliegen kleuter (ooh, heb  bijna geen kleuter meer) en peuter elkaar regelmatig in de haren met krijsbuien aantoe van de jongste, heel gezellig.
Gelukkig kunnen ze ook wel lief spelen met elkaar. Gisteren hebben ze de hele middag samen gespeeld met het cadeau van kleuter die hij al gekregen heeft voor zijn verjaardag. 

wat een goede berichten allemaal! 
Speelklokkn museum is dochter een keer met opa en oma geweest en als ik dat zo hoor is dat maar goed ook haha.

Dochter is zondag 5 geworden! We hebben het in een speeltuin gevierd en gelukkig viel het weer mee. Zaterdag haar partijtje met vriendinnen. 
Wij gaan in de vakantie twee weken naar zuid Frankrijk. We doen het rustig aan met de auto en boeken twee overnachtingen. Vliegen en een huurauto was heel duur dus we gaan lekker met de auto.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.