Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
JtM

JtM

12-07-2021 om 10:14

Kleuter topic


Hai dames! Ik lees stiekem mee en hoop aan te sluitenin dit topic. Mijn peuter start 23 augustus op de basisschool en is van eind september. Ik schrijf mee op het peutertopic voor mijn jongste, maar oudste peuter is toch echt meer een kleuter nu ze 23 augustus gaat starten

Hele nieuwe wereld gaat voor ons open en ik vind het zelf ook best een beetje spannend, die basisschool. Wenochtend was hier geen succes, dus ik hoop dat de komende weken zorgen voor wat meer rust bij onze dame. 

Wij hebben geen naam op haar broodtrommel staan, dochter kan prima zelf aangeven dat die van haar is. Op het fruitbakje heb ik wel met pen haar naam op de barcode geschreven. Gymschoenen hebben wij niet, ze mogen kiezen voor schoenen of blote voeten en kleuter wil liever blote voeten.

Vroeger werden alle broodtrommels en bekers allemaal in een grote bak gegooid, die in de koelkast werd gezet. Toen had je bijvoorbeeld 4 Paw Patrol bakjes, dus onderscheiden was lastig. Sinds Corona moeten alle kinderen hun broodtrommel in hun eigen tas laten zitten en zijn namen erop hier ook niet meer zo nodig.

PhilDunphy schreef op 25-07-2021 om 19:45:

Vroeger werden alle broodtrommels en bekers allemaal in een grote bak gegooid, die in de koelkast werd gezet. Toen had je bijvoorbeeld 4 Paw Patrol bakjes, dus onderscheiden was lastig. Sinds Corona moeten alle kinderen hun broodtrommel in hun eigen tas laten zitten en zijn namen erop hier ook niet meer zo nodig.

Ik heb eigenlijk geen idee of dat "vroeger" bij onze school ook zo was. Hier zit die idd gewoon in de tas van dochter. Er is een grote "meeneembak" en alles wat blijft slingeren word daarin verzameld, aan het einde van de dag houd de juf de dingen omhoog die ze zelf niet direct kan plaatsen bij een kind en dan kunnen de kinderen aangeven van wie het is.

JtM

JtM

25-07-2021 om 20:59 Topicstarter

Algemene vraag: heeft jullie school een beleid dat er alleen gezonde dingen op het brood mogen? Dus bijv. geen chocopasta of vlokken oid op brood?
Om heel eerlijk te zijn heb ik eigenlijk geen idee wat het beleid op zoon zijn school is. Daar zullen we snel genoeg achter komen zodra zoon start hoop voor hem dat ze niet al te streng zijn, hij is namelijk gék op nutella!

Bij dochter op school niet. Alleen mag er geen pindakaas op de geroep gegeten worden ivm een pinda allergie van dochter en een klasgenootje.

Er is wel een water/fruit dag, op die dag mogen de kinderen alleen water mee (geen limonade) en fruit als tussendoortje. Maar dat krijgt dochter sowieso elke dag mee van mij.

10uurtje bij voorkeur gezond. Ik was van plan fruit en water mee te geven. 
Lunch staat niets over het broodbeleg. Maar wij eten thuis alleen zoet bij het ontbijt. Lunch is altijd hartig. Ik denk dat smeerbaar beleg het handigste is. Dus zal eentje smeerkaas of worst doen en eentje Pindakaas ofzo. En dan nog wat komkommer of druifjes ofzo erbij. En hij is gek op melk dus overweeg van die pakjes houdbare melk mee te geven voor de lunch. Schoolmelk behoort helaas niet tot de mogelijkheden. 

Wilde dus vandaag met hem gaan shoppen voor school (en ook een beetje voor mezelf). Maar we zaten ineens op de hap met jongste en nu in isolatie. Morgen covid test. Grrrr 

JtM

JtM

25-07-2021 om 21:08 Topicstarter

Op zoon zijn school word rond 10u gezamenlijk fruit gegeten, dat word vanuit school geregeld dus hoeft zoon niet zelf mee te nemen
Scheelt weer wat. Het gaat dus echt alleen om de lunch.

Wat balen Blossom. Alles goed met de jongste verder? Hopelijk geen Corona, succes met de test morgen.

Wij hebben geen restricties, ofja geen grote suikerwafels etc maar niet qua beleg. Maar zoon krijgt 10 uurtje altijd fruit mee met soms 1 koekje oid. Lunch krijgt hij meestal 2 boterhammen hartig en 1 zoet mee. En wat crackertjes of komkommer. Hij eet op school meer dan thuis.

Kind heeft brood en fruittrommels die niet standaard zijn dus ook zonder naam zou hij ze wel herkennen. En hier is overblijf via externen van bso ivm geen continue rooster.

Als drinken krijgt hij 1 fles water (300ml) en 1 fles suikervrije ranja (300ml) mee maar is een slechte drinker. Dus gaat niet op, vaak niet eens half leeg.

Hier ook geen continue rooster. Dus lunch wordt door externe organisatie geregeld. Ik verwacht dat hij niet meer dan twee broodjes op kan op school. Maar idd wel goed om er drie mee te geven, indien nodig. Een klein koekje bij het fruit kan best af en toe eens mee ja, goed idee. 
Heb begrepen dat Mepal zo'n beetje 'het' merk is toch voor flessen en bakken? Beker vooral belangrijk dat die niet lekt en zelf open krijgen. Bakje idem. 

JtM schreef op 25-07-2021 om 21:08:

Op zoon zijn school word rond 10u gezamenlijk fruit gegeten, dat word vanuit school geregeld dus hoeft zoon niet zelf mee te nemen
Scheelt weer wat. Het gaat dus echt alleen om de lunch.

Wat balen Blossom. Alles goed met de jongste verder? Hopelijk geen Corona, succes met de test morgen.

Ja het valt mee hoor. Beetje koorts. Hoesten. Mogelijk ene urine weg infectie. Maar plas opvangen bij een dwarse niet zindelijk peuter is nog niet gelukt haha. 

Wij hebben Mepal inderdaad, ik vind het super. Goede kwaliteit en goed zelf open te maken. Dochter eet op school langzaam en weinig. Ze krijgt 2 boterhammen mee en soms een stukje ontbijtkoek. Ze heeft een beker met water die ze eventueel zelf kan bijvullen. Maar ik heb geen idee of ze dat ook doet, want ze is een slechte drinker.

Beterschap voor peuter Blossom!

Wij hebben een mepal broodtrommel maar hij wil de trommel van papa mee  en daar ben ik merk even van vergeten. Qua fruit geef ik zoon vaak van verschillende soorten wat mee en dan is deze ideaal https://www.bento-lunch.nl/SnackDISK-Carl-Oscar-Lime
Qua fles hebben wij een van roestvrijstaal. De mepal bekers die we hadden met zo'n pop up maar die lekte. Bij mepal trommels bij ons brak dat lipje voor openen trouwens snel af. 

Bij ons is de afspraak dat het fruitmoment alleen voor fruit is, geen koekjes e.d. maar alleen fruit. Verder krijgt dochter altijd water mee, ik heb niemand gehoord dat ze wat anders meegeven dan water maar wellicht gebeurd dat wel. Het maakt niet uit wat je op de boterham doet maar het is wel de bedoeling dat je echt een boterham meegeeft dus ook geen koekjes/croissants e.d. Volgens mij is het geen harde eis maar dat vind ik zelf eigenlijk ook wel logisch.

Sinds corona doen ze niet meer aan traktaties op school, op BSO wel. Dochter heeft ivm allergieën daar een eigen bakje met lekkers.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.