Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuterverjaardag


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Judith

is het mogelijk om bij jullie in de wijk een gymzaal voor een paar uurtjes af te huren.
Laat je de kinderen eerst wel allemaal thuis komen, cadeautje geven en wat drinken. Dan met z'n allen in optocht naar de gymzaal wandelen (in duo's lopen, hand-in-hand). Daar lekker rausen en dan op de terugweg bij de snackbar een frietje eten. Daar eten bedoel ik dus en niet thuis.
Desnoods laat je de kinderen ophalen bij de snackbar.

groetjes van Purk

Nou dat valt wel mee denk ik liora

ik heb afgelopen vakantie op de camping een nachtwandeling georganiseerd, met een wolf en een behoorlijk spannend verhaal dus. Het was enig te zien dat meerdere kinderen er helemaal in op gingen, voor kinderen tussen 4 en 10 jaar was het leuk, zowel jongens als meisjes. Heel spannend dus, allemaal een zaklamp mee.

ik heb net mijn dochters een gepolst en die vond het een super leuk idee, eerst gourmetten, dan in 2 teams een speurtocht (opdrachtjes, dan verdienen ze een puzzelstukje). allemaal een zaklampje (zag ik op lobbes.nl voor weinig), thuis de puzzels maken en daarna krijgen ze als prijs een zakje marsmallows en stokjes en gaan we in de tuin bij de vuurkorf die smelten, warme chocolademelk met slagroom erbij en dan iedereen lopend weer naar huis brengen.

Oh de tocht

start hier thuis, dan lopen we het park in (s'avonds is dat best spannend, weinig verlichting) langs de kinderboerderij (ook wel eng in het donker) en weer naar huis, we zijn denk ik een uur bezig.

ja ik zie het helemaal zitten, en ze kan er zoveel uitnodigen als ze wil, kosten: gourmet voer, zaklampjes, fluoriserende armbandjes, chocolademelk en bussen slagroom, zak marshmallows en stokjes.

ja lekker spannend !! En dan hang ik aluminium lintjes onderweg op kunnen ze dat gaan zoeken met hun lampjes.

Manda

je kunt ook bij de Action van die lichtgevende gebitjes kopen....dat lijkt mijn jongens nou zo leuk in het donker. Wellicht een tip...

groetjes van Purk

Oh en ik bedenk net

dat ik de ouders en hun evt overige kinderen dan na afloop hier wel langs kunnen komen, gluhwein en cake, gezellig in de tuin.

Hmm, die vuurkorf is misschien geen goed idee, moet ik nog wat op verzinnen, het is wel leuk om iets met marshmallows te doen.

Waxine

je kan ook marsmellows smelten boven waxine lichtjes met sate prikkers, ook erg lekker tussen twee maria kaakjes!!

Dank!

ja !!! gewoon waxinelichtjes met kaarsjes, doe ik zo'n stabiele ovenschaal vol met kaarjes van allerlei formaat buiten op de tuintafel, verder wat buiten/kerstverlichting aan. En dan lange sateprikkers, leuk !!

Als bezigheid vooraf kunnen ze een heleboel koekjes versieren (met chocoladesaus en spikkels) en die marshmallows aan stokjes rijgen. Ja leuk, en als de ouders met kinderen dan hun kroost komen ophalen allemaal aan de gluhwein of chocolademelk met slagroom.

goh draai ik zo 4 maanden voor dato dit even lekker in elkaar Goh, 4 maanden, wat ik moet ik nu komende maanden nog vooruit plannen, oh ja sinterklaas, wat gaan we kopen, het is oktober niet waar, tijd om daar over na te gaan denken

Philou

Philou

09-10-2011 om 22:10 Topicstarter

Februari

Voor een feestje in februari? Dat is bijna lente! Nodig de klas uit voor een trampoline feest en laat ze buiten in een tent slapen. Jij erbij. Heel gezellig en super eenvoudig. Vuurkorf, brood aan een stok, marshmellows, warme choco (keuken vlakbij). Het is dat we geen tuin hebben, maar jij dus wel.

Nee judith

de hele klas, dan krijg ik de politie op mijn dak, en ik schiet dan in een diepe pychose met maandenlang durende nachtmerries, je wil die hele klas niet, i k en ze, ik heb gelukkig geen trampoline (daarvoor heb ik buren) en de combi tent en vuurkorf lijkt mij ook gevaarlijk.

nee gewoon keurig in februari (vorig jaar lag er sneeuw toch ??) een clubje van 10 meisjes, lekker wat speuren met een zaklampje buiten, prima, gezellig.

Valkyre

Valkyre

10-10-2011 om 09:18

In februari

Vriest het vaak 's nachts. En ook wel overdag... Lijkt me nou niet het meest ideale kampeerweer.

Manda, wat een leuk feestidee. Kun je niet voor mijn Spruitje een feestje organiseren? Hij is in april jarig, en ik krijg al rode vlekken in m'n nek als ik eraan denk...

Ik denk dat we bij mooi weer maar naar het bos gaan. Dat is veel minder herrie dan thuis.

groet, Valkyre

Valkyre

oh leuk in april, ja het bos. Dan geef je ze een kaart met allerlei plaatjes van dingen die ze mee moeten nemen of vinden en een pen, kunnen ze afkruizen wat ze al hebben. Een soort levend bingo, dus de kaarten zijn verschillend anders zijn ze allemaal tegelijkertijd klaar.

En de eerste die dan de kaart vol heeft (die kaart wordt uiteraard uiterst serieus gecontroleerd) wint een prijsje. Let wel op dat alle prijsjes het zelfde zijn, anders gehuil (hier is het een keertje niet gelukt, waren de dingetjes net een andere kleur, oh wat een gejank was dat...).

En dan nog een paar sportieve dingen zoals touwtrekken en een hut bouwen.

Pakjes sap en zakjes chips mee voor onderweg. Na afloop thuis allemaal een broodje knakworst en naar huis.

"we gaan naar het bos" - hoe dan?

Wat ik mij wel afvraag bij die mensen die zo achteloos melden dat ze ergens heengaan: hoe doen jullie dat dan? Jullie proppen toch geen 7 kinderen in een personenauto neem ik aan, laat je ze zelf fietsen, ga je met het ov, laat je de ouders brengen en halen? Of ligt het bos toevallig naast de deur?

Groeten,

Temet

Ja die auto's

dat is hier dus afgelopen 2 jaar zo'n gedoe geweest, de jongste zit dan ook nog in de auto. Dus vorige keer vriendin en opa en oma met hun auto's.

ik vind het zo'n vervelende vraag, ook al bieden mensen het zelf aan en zou ik het zelf ook direct doen als het mij gevraagd werd.

Hmm. Andere optie is met de bus te gaan, dat vinden ze hier denk ik ook wel leuk, want ze rijden nooit met de bus.

Philou

Philou

10-10-2011 om 11:06 Topicstarter

Vervoer

Vervoer is lastig maar als we gaan, gaan we met de tram of bus. Tenzij het te lang duurt en teveel overstappen is. In dat geval zoek ik iets anders (wat betreft activiteit).

Philou

Philou

10-10-2011 om 11:31 Topicstarter

Rodebeuk

Rodebeuk, wat zo jammer is dat je het (weer) zo invult. Ik waardeer heus je intentie. En het feestje wat je voorstelt is hartstikke leuk voor een groepje van 5 of 6 kinderen. Maar het lijkt wel of je na een half woord, je al vanalles invult. En dat invullen blijft ook nadat iemand dat weerlegt (nee wij zoeken niet iets groters/beters/leukers/mooiers/verder weg/etc, wij zoeken iets praktisch). Met als gevolg dat de volgende dat oppakt.. en zo ontstaat er een verkeerd beeld. Met als uitsmijter: herpositioneren kan zo verfrissend zijn.
Klopt: neem je eigen wijze woorden ter harte . Niets persoonlijks.

Misschien heb jij reserve massa's kleding liggen voor een feestje van 14 kinderen waarvan er heus een paar niet alles bij zich hebben? En (woonkamer)ruimte met tuin. Dat hebben wij niet. Het is niet dat ik dat niet dolgraag zou willen hebben maar het is er niet. En dus beperkt dat al onze mogelijkheden.

Mijn kinderen willen het samen vieren. Apart levert verdriet op en jaloezie. Een verjaardag is nu net niet het moment om het andere kind te dwingen daarmee om te gaan. Als ze het apart wilden, had ik jouw soort feestje gedaan. Lijkt me ook heerlijk als moeder, eens moeder te zijn van 1 kind met verjaardag. En samen vieren, is leuk maar heeft ook zo z;n beperkingen. Maar dat is kennelijk lastig over te brengen.

Judith

nou ik zou met 2 jarige kindjes gewoon een max stellen aan 5 gasten per kind, dan zit je op maximaal 12 kinderen incluis die van jezelf.

En dan gewoon maximaal 3 uurtjes thuis met een stuk of 5 spelletjes. Je neemt ze mee vanaf school of je vraagt of ze bij jullie gebracht kunnen worden

- kadootjes, iets met een spelletje oid
- cakejes versieren en limo drinken
- thirts kleuren
- stoelendans (met kussentjes op de grond) of dansen op muziek en wie beweegt als de muziek stopt is af, vinden ze ook erg leuk
- bingo (met prijsjes, je kan ook zelf kaarten maken)
- film kijken
- levend ganzenbord (heb ik 2x gedaan, was erg leuk, ook met een prijsje op het eind)
- nog iets knutselen of tekenen (omtrekjes maken van de kinderen op grote vellen papier en dat ze die zelf inkleuren, zelf portret van hun hele lijf dus met kleren aan uiteraard).
- broodjes knakworst of pannenkoeken eten
en dan iedereen laten ophalen.

Ik snap dus zelf ook niet zo goed waarom het er zoveel moeten zijn en op locatie. Toen mijn dochter 5 werd mocht ze ook maar 5 kinderen uitnodigen (geloof ik) en toen woonde we ook klein.

Philou

Philou

10-10-2011 om 16:18 Topicstarter

Manda

Elk kind 5 of 6 vriendjes.. plus die twee van mij: kom je al snel aan 12 tot 14 kinderen in totaal. Dacht jij 12 tot 14 per kind? Kan ze hier niet stallen alle 14 met t-shirtskleuren of koekjes versieren oid. De ruimte niet voor. Buiten is ook lastig gezien het weer (geen peil op te trekken) tenzij er ook een binnen is, dat groot genoeg is.

Huh?

je hebt zelf 2 kinderen, die elk maximaal 5 vriendjes uitnodigen, dan heb je samen maximaal 12 kinderen.

En niet 13 of 14.

volgens mij denk je te moeilijk met die te kleine ruimte. Ik neem aan dat er meer kinderen in hun klas niet over een villa met balzaal beschikken.

Ik zelf zou in zo'n geval trouwens op max 4 kinderen per kind aansturen, dan heb je er 10 maximaal. Kan je ook nog in 2 teams dingen laten doen. Ik snap niet de behoefte aan zo'n groot aantal. Hier waren laatst 2 jongetjes die samen hun verjaardag hebben gevierd, ze hadden 6 jongens uitgenodigd samen, dus totaal 8 kinderen op dat gecombineerde feestje. Nou ja je moet het natuurlijk zelf weten maar je kan het jezelf een stuk makkelijker maken door het aantal te beperken. Bovendien het gaat niet om de kwantiteit maar om de kwaliteit, zo'n grote groep kinderen brengt ook veel onrust voor iedereen.

Anders wordt het een activiteit dus met vervoer, je kan hier in Haarlem bijvoorbeeld pizza's maken bij een pizzeria, na afloop zijn er dan wat hapjes en drankje voor de ouders daar als ze hun kinderen weer komen ophalen. Heb je ook geen grootschalig vervoer nodig.

Philou

Philou

10-10-2011 om 16:41 Topicstarter

Manda

Nou, dan komen we terug op de beginposting: zoiets zocht ik dus bijv. Eerder iets met bewegen (want die van mij moeten bewegen). En ja waarom zoveel? Het is bij elkaar veel maar voor kinderen uit hun klas is dit karig hoor. Wij hebben al gedownsized. Ik hou er over op hoor. Het is klaar. Ik zoek verder. Met dank aan diegene die zo nodig moest verklaren dat het te A zoveel beter, verder, groter etc moest . Niets persoonlijks maar zoals je kan zien, het verkleurt het gesprek nogal .

Juliea

Juliea

10-10-2011 om 19:07

Verdriet en jaloezie?

Waarom levert apart vieren verdriet op en jaloezie? Heb je dat wel eens gedaan dan?

Ze kunnen toch gewoon op elkaars partijtje komen? Hebben ze dubbel feest en zijn ze allebei een keertje in hun eentje in het middelpunt met hun eigen vriendjes of zitten ze in dezelfde klas?

Geitenboerderij?

in het Amsterdamse bos ? Geen idee of je er met ov kan komen.

Adama

Adama

10-10-2011 om 21:39

De krakeling

Jeugdtheater De Krakeling biedt ook kinderfeestjes aan. De voorstellingen daar zijn meestal erg goed. Op za 26 nov. is een voorstelling voor 5+. Er is in november ook een voorstelling voor 3+ maar die is misschien minder geschikt voor 5/6-jarigen?

"Met de jarige naar De Krakeling
In De Krakeling is het altijd feest. Helemaal als jij je kinderfeestje bij ons viert. Met het Krakeling feestkaartje krijgt de jarige behalve een fijne voorstelling ook een ware VIP-behandeling: in de zaal reserveren wij speciale plaatsen voor het hele partijtje. Jij, je vriendjes en vriendinnetjes krijgen de beste plaatsen en na de voorstelling staat er in de foyer een feestelijke versierde tafel klaar, kun je de meegebrachte cadeautjes uitpakken en een lekker drankje drinken.

Let op: het is belangrijk om van tevoren te reserveren en even te bellen over een geschikte verjaardagsvoorstelling, want niet alle producties lenen zich voor een kinderfeestje.
Het is ook handig om te weten dat de minimumleeftijd voor een voorstelling ook echt de minimumleeftijd is. Jongere kinderen worden niet toegelaten."

http://krakeling.nl/

En dan de kinderen daar laten brengen/halen door de ouders...

Adama

Adama

10-10-2011 om 21:47

Kinderkookcafé

Het kinderkookcafé organiseert ook verjaardagsfeestjes. Bij het Vondelpark - en laat de kinderen lekker brengen en halen door de ouders....

http://www.kinderkookkafe.nl/kinderkookkafe.nl/feestjes/knutsel

"Met z'n allen je eigen lunch en taart of keekjes maken aan de grote tafel in de keuken. De helpers van het Kinderkookkafé laten zien hoe dat gaat. Maar je moet het zelf doen.

Wat je niet op krijgt, zoals de koekjes of het snoephuisje, neem je gewoon mee naar huis. Voor later, of om thuis te trakteren.

Op woensdag- en vrijdagmiddag vanaf 12.30 -15.00 en op zaterdag en zondag van 10.30-13.00 uur voor 6-10 kinderkoks.

Dit feestje is voor kinderen van 5 en 6 jaar (groep 2).

Zij maken in groepjes een feestelijke chocoladetaart of kleine verjaardagskeekjes en crunchies. Ook mag iedereen een snoephuisje maken en een lekkere lunch bestaande uit worstenbeestjes of kaasbroodjes, en puzzelhapjes.

Na de lunch gaan we de verjaardag vieren met de zelfgemaakte en versierde taart of keekjes, een verjaardagsliedje en natuurlijk cadeautjes!

Ieder kind krijgt na afloop een tasje mee naar huis, met daarin het snoephuisje en een zakje met de crunchies.

Dit feest is zonder gasten, maar graag wel met een of twee ouders erbij.

Als de 'ophaalouders' ook een stukje taart mee willen eten, worden zij een half uur voor het ophalen verwacht, dus 14.30/12.30.

RESERVEREN
Basisbedrag €80,-

Kinderkoks €10,- per kind

Taart 25,- of keekjes €2,- per stuk"

Gymzaal

Judith, ik zie geen reactie op mijn idee van een gymzaal. Ik lees in een latere posting weer van je dat ze juist moeten bewegen....

groetjes van Purk

p.s. zoons van mij hebben tijdens een schoolreisje zowat de hele dag in de regen door een dierentuin gesjouwd. Ik was thuis en dacht: tjee, wat sneu. Toen ze thuis kwamen heb ik hen er niet over gehoord. Het weer is volgens mij echt een punt dat jij maakt, niet de kinderen.

Philou

Philou

10-10-2011 om 22:20 Topicstarter

Tja

"Ze kunnen toch gewoon op elkaars partijtje komen? Hebben ze dubbel feest en zijn ze allebei een keertje in hun eentje in het middelpunt met hun eigen vriendjes of zitten ze in dezelfde klas?"

Hebben we het over gehad en het leek ons de oplossing. Voor ons als ouders ook maar ze willen niet. Samen vieren is het allerleukste. Wij snappen het niet. Maar als ze dat zo graag willen, ga ik daar geen verjaardag aan opofferen. Misschien dat ze het voordeel ervan volgend jaar beter zullen zien. Een heel jaar om dat op tafel te gooien.

Philou

Philou

10-10-2011 om 22:23 Topicstarter

Purk

Sorry, niet hier op gereageerd, wel gaan zoeken. Ik heb nog niet op alles kunnen reageren. Ik laat weten wat ik gevonden heb!

Oke

dacht dat je het niet gelezen had en het leek me juist wel handig, vandaar.

succes met zoeken. Enne, vriendje van jongste zoon hier is ook eentje van een tweeling. Die willen ook altijd samen hun feestje geven, dus heel vreemd is het volgens mijn niet.

groetjes van Purk

Weer

Purk: "Het weer is volgens mij echt een punt dat jij maakt, niet de kinderen."

Zou kunnen, maar ik geloof niet dat ik ergens gelezen heb dat Judith het vooral over de kinderen heeft. Misschien heeft ze gewoon zelf geen zin om een paar uur in de regen te lopen, en gelijk heeft ze

Groeten,

Temet

Manda

ga nog even door!
Schrijf je goede ideeen op, die levensgrote tekeningen vind ik erg leuk!

En als het te A. al zo moeilijk is een paar kleuters bezig te houden, wat moeten wij op het platteland dan wel niet! (ben het toch wel een beetje met Rodebeuk eens dat de lat voor een paar kleuters al wel een beetje hoog ligt, wat wil je doen als ze 10 worden?)

Taxi

de grootste attractie op feestje van zoon toen hij 7? werd was niet het bowlen maar het taxibusje dat ik gehuurd had.....fantastisch vonden de jongens dat!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.