Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Kleuterverjaardag


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Philou

Philou

11-10-2011 om 21:51 Topicstarter

En als het te A. al zo moeilijk is een paar kleuters bezig te houden, wat moeten wij op het platteland dan wel niet!"

Hoe bedoel je?
Is het allemaal zo karig op het platteland? Ruimte zat in elk geval.

"(ben het toch wel een beetje met Rodebeuk eens dat de lat voor een paar kleuters al wel een beetje hoog ligt, wat wil je doen als ze 10 worden?) "

Hoe bedoel je hoog? Kan je dan uitleggen wat ik precies zoek? .
Als ze tien worden.. ehh... ik dacht aan een stage op een kostschool in Zwitserland. Maar daar moeten we al voor gaan sparen. Op sommige kosten kan ik beknibbelen: ze gaan maar lopen. Wat vind jij?

Philou

Philou

11-10-2011 om 22:42 Topicstarter

Wendy en purk

"de grootste attractie op feestje van zoon toen hij 7? werd was niet het bowlen maar het taxibusje dat ik gehuurd had.....fantastisch vonden de jongens dat!"
Haha ik kan mij helemaal voorstellen!

Misschien lukt het gymzaaltje huren toch Purk en dat zou toch zomaar lukken. Dan kan het dichtbij en hartstikke leuk: spelletjes, verkleedpartij, en thuis taart. Voor de kinderen leuk en voor ons als ouders ook.

Valkyre

Valkyre

12-10-2011 om 00:38

Temet

Ja, ik woon op loopafstand van het bos. 15 min lopen. Onderweg kun je dan nog eendjes voeren, geiten kijken, en paarden aaien. Dan kom je bij het hertenkamp (reeen eigenlijk) in het bos. Dus ik denk: fotospeurtocht richting de reeen, een grote bak groen mee voor die beesten, spelletje op een veldje in het bos, en bij mooi weer picknicken. Dan weer terug, klaar!

groet, Valkyre

Tja

In Amsterdam zijn ongetwijfeld meer mogelijkheden voor leuke (binnen ivm regen) feestjes dan hier, en ja ook op het platteland zijn tweelingen, moeders die het alleen moeten regelen, kleine huizen en regen.
Dan heb je aan die weilanden in de buurt niet zo veel.

Met de lat hoog bedoel ik dat het dan steeds groter moet, duurder.
Mijn 6 jarige heeft in zijn leven 1 feestje buiten de deur gehad!

Oh en practisch, wat hier ook al gezegd is, wat je ook kiest de ouders van de kinderen hun eigen kinderen op de plek van het feestje laten brengen en weer ophalen. Zit jij niet met het vervoer. Verder misschien een vriend/vriendin, broer/zus vragen of ze je willen helpen die dag?

Philou

Philou

12-10-2011 om 10:13 Topicstarter

Simpel

"Met de lat hoog bedoel ik dat het dan steeds groter moet, duurder. "

Als je gelezen zou hebben, had je misschien gezien dat ik niet groter en duurder zoek.. en ook niet verder: dat is logistiek vaak extra ingewikkeld. Wij zoeken iets praktisch . Nu heeft 1 persoon genoemd wat jij zegt, uit onwetend, omdat er wel eens mensen zijn die het groter duurder, mooier, leuker etc willen. Dat zijn vast geen mensen met een meerling .

En ik snap dat dat lastig is uit te leggen wat de moeilijkheid is met een tweeling. Mensen denken vaak aan het werk dat een kind kost en dat maal 2. En het is ook extra werk, maar dat is niet de moeilijkheid van het hebben van een tweeling. De logistiek is lastiger (je moet met meer dingen rekening houden. Zo ook met een groep van 4 kinderen: daar kan je andere dingen mee doen, is meer mee mogelijk dan een groep van 30. Tenzij je natuurlijk een blik begeleiding kan opentrekken of hele diepe zakken, maar dat is een luxe. Helaas wonen wij ver van de weinige familie die er nog is.

Philou

Philou

12-10-2011 om 10:20 Topicstarter

Bos

"Ja, ik woon op loopafstand van het bos. 15 min lopen. Onderweg kun je dan nog eendjes voeren, geiten kijken, en paarden aaien. Dan weer terug, klaar!"

Bij ons vorige huis zat een (stads)park met dezelfde mogelijkheden die jij noemt. Met kinderboerderij waar je een kinderfeestje kon houden, ook als het goot. Helaas zijn we stedelijker gaan wonen zonder stadspark naast de deur. Om daar nu te komen met een groep van 14 kinderen, zou ik een uur moeten rekenen met het openbaar vervoer. En dat is voor kleuters te lastig te doen. Halen-brengen zou ook kunnen als er op die plek goed te parkeren was voor ouders. En dat is lastig op deze plek, in deze stad. Moet je wel rekening mee houden in je plannen. Of je doet het niet maar dan gebeurt er wat er met een klasgenootje gebeurde: merendeel van de ouders zegt af.

Judith

Ik heb het draadje nog een keer nagelezen. Vóór mijn posting waren er al vier anderen die je streven ambitieus noemden of die zeiden dat Tunfun nog prima kan op deze leeftijd.
Ik trek me verder terug want op tenen gaan staan is niet mijn hobby.

Judith

Maar toch juist als het voor jou organisatorisch moeilijk is, is het toch niet vreemd dat je ouders vraagt om kinderen te brengen op de plaats van het feestje? Als je het vraagt en uitleg geeft over je situatie, dan zullen de meeste ouders dat toch wel doen? ( Hier heel normaal)
En over die hogere lat, daarbij denken wij volgens mij allebei in een hele andere richting ( ik verbaas mij er over dat kleuters al twee verjaardagen buiten de deur gehad hebben) Tegen 2 kinderen van 4 kun je toch ook zeggen je mag maar 3 kindjes uitnodigen.

Philou

Philou

12-10-2011 om 11:08 Topicstarter

Avalon en rodebeuk

Rodebeuk: dat is niet helemaal zo.. jij hebt het op deze manier geintroduceerd.

Avalon: "En over die hogere lat, daarbij denken wij volgens mij allebei in een hele andere richting ( ik verbaas mij er over dat kleuters al twee verjaardagen buiten de deur gehad hebben) Tegen 2 kinderen van 4 kun je toch ook zeggen je mag maar 3 kindjes uitnodigen. "

Gil: 2x3+2 kinderen op 48 m2 (met hal, met keuken, met douche)! Waarom denk je dat we het buiten de deur doen: uit luxe?

Philou

Philou

12-10-2011 om 12:59 Topicstarter

Het is geworden: zaaltje

Vanmiddag hoor ik welk zaaltje te huur is in de buurt. Dan houden we een *echt* kleuterpartijtje: verkleden, lekker bewegen en taart. Bedankt voor de goude tip en alle anderen voor de tips. Allemaal leuke dingen, houden we in gedachten voro volgend jaar. Maar als het dichtbij kan, hebben we dat het liefste. Hoeven we in elk geval niet na te denken over het vervoeren en minder afhankelijk van de eisen van een organisatie. Dit mogen we nl zelf organiseren, binnen de mogelijkheden. Bedankt allemaal voor het meedenken!

Asa Torell

Asa Torell

13-10-2011 om 16:51

Fijn

dat je iets goeds hebt kunnen vinden, veel plezier!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.