Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Knuffelen is niet verwennen!


you spoil your child too much?
Nog nooit gelezen op social media als mensen het hebben over knuffelen. 

PapaDirk schreef op 02-09-2022 om 15:12:

[..]

Mijn punt is om te tonen dat affectie niets met verwennen te maken heeft want ik zie het op sociale media enzo ook gebeuren bij andere mensen. Soms zie je een filmpje waarin een ouder zijn/haar kind aan het knuffelen is en dan zie je gelijkaardige reacties van mensen die het 'verwennen' of 'you spoil your child to much' noemen.

Maar dan maak je je punt toch juist daar waar men iets anders zegt

BeneficialJay65

BeneficialJay65

02-09-2022 om 16:56

Ik weet niet wat je wat dit topic wilt maar ik vind knuffelen wel iets wat je beiden niet willen. Niet ieder mens zowel volwassen als kind is een knuffelkont en/of houdt van (teveel) lichamelijk contact.

Mijn zoon is zeventien en als hij van school komt en mij ziet komt hij ook nog vaak een knuffel halen.
Lijkt me heel gezond. Sowieso worden jonges later veel prettigere echtgenoten en vaders wanneer ze bij het opgroeien een goed contact met hun vader hadden, inclusief knuffelen.
Verwennen is als je je kinderen te weinig begrenst en te weinig leert dat resultaat door inspanning leuker is dan wanneer dingen je zomaar toevallen.

(Knuffelen, liefde van je ouders moet je dan weer niet hoeven verdienen, die hoort er gewoon te zijn).

Even advocaat van de duivel. Kan het zijn dat jullie heel erg veel knuffelen? Dus veel vaker en langer dan gebruikelijk? Dat mensen dat wat 'te' vinden?

Want alles wat afwijkt van het gewone, daar vinden mensen iets van. Geen kind, een kind of juist meer dan 3. Noem het maar. 

Vrijevlinder schreef op 02-09-2022 om 17:39:

Even advocaat van de duivel. Kan het zijn dat jullie heel erg veel knuffelen? Dus veel vaker en langer dan gebruikelijk? Dat mensen dat wat 'te' vinden?

Want alles wat afwijkt van het gewone, daar vinden mensen iets van. Geen kind, een kind of juist meer dan 3. Noem het maar.

Ja hoe vaak knuffel je? En wilt je kind dat ook of zit die rustig te spelen en dan komt vader opeens het spel onderbreken om kind ongevraagd te knuffelen. Want dat lijkt mij ook niet echt gezond.

Courage schreef op 02-09-2022 om 15:32:

[..]

Eens. Overigens zou het kunnen dat er van dit invasieve in dit geval wel sprake is. Gezien ook het topic over thuisles en het feit dat Dirk zegt dat hij zijn kinderen zoveel mogelijk bij zich wil hebben.

Dit ja!

Kan het niet zijn dat je té overbeschermend (?) bent naar je kinderen en hen benauwd met overmatig geknuffel en dat mensen dat zien? Dit, omdat je je vrouw, en hun moeder, zo vroeg bent verloren? Waarom anders dit topic vraag ik me af, waarom zoek jij zoveel bevestiging? 

Tevens is mijn mening ook gevormd door je andere topic trouwens.

Bijtje82

Bijtje82

02-09-2022 om 18:44

Ik knuffel onnoemelijk veel met al mijn kinderen. Oudste zoon is 11 en komt regelmatig even tegen me aan liggen. Even knuffelen hoor mam. Gewoon een minuutje ofzo en dan floep is ie weer weg. 

Jongste is heel intens met knuffelen. Heerlijk vind ik dat. Het hele liefje strak om me heen gevouwen en dan zegt ze: Jij bent de allerliefste, of ik heb je gemist vandaag. 

De middelste is wel een beetje uitgekookt. Die komt voornamelijk knuffelen als ik iets heb wat zij ook wil. Meekijken met een filmpje op de telefoon, foto's meekijken of als ze iets van me wil. Dan stuur ik haar vaak ook wel weg hoor. Geen intense knuffel, maar wel aai over d'r bolletje en een dikke kus. Hop en nu weer spelen. Als het wel gemeend is dan knuffelen we ook echt wel lang en kletsen we over vanalles.

Ik vraag me wel af waarom je foto's waarop je je kinderen knuffelt op sociale media zet. Ik vind dat soort momenten juist bij uitstek privé. Ik geniet enorm van de knuffelmomentjes met mijn dochter, maar ik maak daar nooit foto's van. Is nog nooit in me opgekomen. Ik ben dan met haar bezig, niet met mijn telefoon.
Daarnaast vraag ik mij af hoe de ouders van de klasgenoten van je kind weten hoe vaak en hoe lang jullie knuffelen. Bij uitgebreide knuffelsessies bij het schoolplein snap ik dat ze dat overdreven vinden. Maar dat zou ik niet zozeer als verwennen classificeren. 

MamaE schreef op 02-09-2022 om 21:37:

Ik vraag me wel af waarom je foto's waarop je je kinderen knuffelt op sociale media zet. Ik vind dat soort momenten juist bij uitstek privé. Ik geniet enorm van de knuffelmomentjes met mijn dochter, maar ik maak daar nooit foto's van. Is nog nooit in me opgekomen. Ik ben dan met haar bezig, niet met mijn telefoon.
Daarnaast vraag ik mij af hoe de ouders van de klasgenoten van je kind weten hoe vaak en hoe lang jullie knuffelen. Bij uitgebreide knuffelsessies bij het schoolplein snap ik dat ze dat overdreven vinden. Maar dat zou ik niet zozeer als verwennen classificeren.

Sowieso kinderen op sociale media zetten (zeker als het de huis-tuin-en-keuken momentjes zijn) vind ik zelf erg aandachtstrekkerig. Kijk mij nou eens een goede ouder zijn! 

blijven knuffelen wat ze ook zeggen

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

03-09-2022 om 07:49

Tikki schreef op 03-09-2022 om 07:00:

blijven knuffelen wat ze ook zeggen

Jeujj leuk, gedwongen knuffelen.

WendelmoedM schreef op 02-09-2022 om 16:56:

Mijn zoon is zeventien en als hij van school komt en mij ziet komt hij ook nog vaak een knuffel halen.
Lijkt me heel gezond. Sowieso worden jonges later veel prettigere echtgenoten en vaders wanneer ze bij het opgroeien een goed contact met hun vader hadden, inclusief knuffelen.
Verwennen is als je je kinderen te weinig begrenst en te weinig leert dat resultaat door inspanning leuker is dan wanneer dingen je zomaar toevallen.

(Knuffelen, liefde van je ouders moet je dan weer niet hoeven verdienen, die hoort er gewoon te zijn).

Dit meen je echt???   Wauw 

WendelmoedM schreef op 02-09-2022 om 16:56:

Mijn zoon is zeventien en als hij van school komt en mij ziet komt hij ook nog vaak een knuffel halen.
Lijkt me heel gezond. Sowieso worden jonges later veel prettigere echtgenoten en vaders wanneer ze bij het opgroeien een goed contact met hun vader hadden, inclusief knuffelen.
Verwennen is als je je kinderen te weinig begrenst en te weinig leert dat resultaat door inspanning leuker is dan wanneer dingen je zomaar toevallen.

(Knuffelen, liefde van je ouders moet je dan weer niet hoeven verdienen, die hoort er gewoon te zijn).

Als jij het prettig vindt dat je man volledig afhankelijk is van zijn vader en altijd naar zijn goedkeuring op zoek is dan ja, geweldige mannen en vaders. 

Daarnaast is niet iedereen van knuffelen gedient. Mijn eigen dochter zei als snel dat ze het niet leuk vond om aangeraakt te worden. En dat is haar goed recht. Alleen omdat het je kind is betekend nog niet dat jij er mee kan doen en laten wat jezelf wilt.  

Bijtje82

Bijtje82

03-09-2022 om 09:00

Mona-xxx schreef op 03-09-2022 om 08:50:

[..]

Als jij het prettig vindt dat je man volledig afhankelijk is van zijn vader en altijd naar zijn goedkeuring op zoek is dan ja, geweldige mannen en vaders.

Daarnaast is niet iedereen van knuffelen gedient. Mijn eigen dochter zei als snel dat ze het niet leuk vond om aangeraakt te worden. En dat is haar goed recht. Alleen omdat het je kind is betekend nog niet dat jij er mee kan doen en laten wat jezelf wilt.

Dat zegt ze toch ook niet? Zoon komt zelf knuffelen halen, waar is dan die dwang!

Ieder kind is anders, maar genegenheid tonen hoeft niet altijd met knuffelen gepaard te gaan. 

Het klopt trouwens zeker wel dat mensen, niet perse mannen. Beter in staat zijn om zelf liefde te geven als ze dat van huis uit ook kregen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.