Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Krentebaard of wat anders?

Dochter 6 heeft eind juli en eind augustus een antibioticakuur (Floxapen) gehad ivm krentenbaard. Twee weken geleden gestopt met de laatste kuur en vanochtend zag ik opnieuw wat een klein korstje in haar nek en op haar arm.Ik begin mij af te vragen of het wel krentenbaard is omdat een vervangend huisarts ook dacht aan ontstoken follikels. Hebben mensen ervaring met kinderen met steeds terugkerende krentenbaard? Of met ontstoken follikels wat er misschien op lijkt? Ik wil namelijk niet dat ze nog een kuur krijgt. Ze is prima fit en heeft geen klachten verder.

Als ze het niet weten zou ík dermatoloog willen.

Krentenbaard kan heel hardnekkig zijn en weer snel terugkomen. Ga het laten checken bij een arts.

ik heb je een bericht gestuurd

Merel2020

Merel2020

09-09-2026 om 11:59 Topicstarter

Heb inderdaad verzocht om een consult bij een dermatoloog. Benieuwd of mensen ervaringen er mee hebben bij kinderen meermaals.

Je hebt de kuur netjes afgemaakt? (omdat je schrijft dat de kuur gestopt is?). Mijn ervaring is dat krentenbaard hardnekkig is, gecombineerd met dat in Nederland heel terecht zo laag mogelijke dosissen voorgeschreven worden, het regelmatig voorkomt dat het toch terug komt.
Het lijkt me logischer om nu om een kweek te vragen, zodat nagegaan kan worden om welke bacterie er gaat, zodat er gericht antibiotica kan worden ingezet (of is dat al gedaan?).

Merel2020

Merel2020

09-09-2026 om 12:08 Topicstarter

Kuren wel afgemaakt ja! Het bleef vervolgens ook twee weken weg en dan komt het toch weer opzetten met plekjes.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.