Home » Forum » Lange kinderen

Lange kinderen

27 berichten / 0 nieuw
Nieuwste reactie
Hsp
Lange kinderen

Mijn zoon van 11.4 jaar is een lange slanke jongen van 167cm, 43/44 kg en schoenmaat 41.
Uiteindelijk wordt hij ergens tussen de 198 en 206.
Motorisch heeft hij het soms erg lastig met die lange ledematen en qua kleding is het soms ook lastig.
Vooral broeken kopen is een probleem.
Meestal slagen wij bij het merk Retour of Cars (extra slim fit) en qua lengte zit hij daar nu op 170.
Korte broek ook lastig, want als je een kleinere maat koopt (152/158) zijn de pijpen vaak te kort ivm zijn lange benen.
Voor lange (unisex) sportbroeken koop ik nu damesmaten, omdat die bij de taille slanker zijn.
Nog meer ouders hier met lange kinderen?
Ook problemen met kleding kopen?
Wordt je kind ook ouder ingeschat en daardoor op bepaalde zaken afgerekend?

Knurf
Spijkerbroeken

Bij wat betere jeanszaken kun je vrijwel elke spijkerbroek in verschillende taille- en lengtematen kopen. Dus 32-34 of juist 34-32. Veel makkelijk.

Rosie
Ja

Inmiddels zijn ze volwassen, allebei rond de 2 meter maar wel vrij breed (niet obese of zo). Dat geeft ook problemen. Gewone kleding is vaak wel goed qua breedte, maar altijd te kort. Een winterjas kopen is een crime omdat de mouwen tot halverwege de onderarm vallen.

Ze hebben ook allebei schoenmaat 49 (soms 48, soms 50). Nieuwe schoenen kopen is een hele onderneming waarvoor ze het halve land moeten doorreizen (schoenen kopen ze liever niet online) voor ze een goed paar hebben. Waar niet zelden een flink prijskaartje aan hangt.

Als kind werden ze ook altijd ouder ingeschat en daarop aangesproken, maar dat herken ik ook uit mijn eigen jeugd. Het verwijtende "zo'n grote meid als jij", klinkt me maar al te bekend in de oren. Ze hebben hun lengte niet van een vreemde ;-)

Helaas, het is niet anders.

Bo
Knurf

Lengematen zijn handig maar niet genoeg voor hele smalle jongens. Er zit dan nl geen verstelbaar elastiek meer in en dat heeft mijn oudste echt nodig. Anders moet ik alles laten vermaken. Zou me niet verbazen als TO daar ook mee te maken heeft.

Skinny fit zit bij mijn zoon (13) als regular. Retour, Cars, Name it, Vingino, We.

Hangkous
Wat knurf zegt

Is echt waar. Bijvoorbeeld Jeans Centre heeft spijkerbroeken in lengte en breedte maten. Kost wat maar dan heb je ook iets wat niet vermaakt hoeft te worden.
26/34 ligt daar "gewoon" in de schappen. Minder dan de bredere maten maar het bestaat wel.
Bij ons is sokken nog het enige struikelblok. Maat 45 is er alleen nog in herensokken maar die schachten zijn te wijd en zakken dus. Tot en met maat 42 kocht ik dames sokken in heren kleuren en dat ging goed. Nu die bredere heren sokken om zijn luciferhoutjes van benen ziet er wel grappig uit.

Hangkous
Bo, dat elastiek is dan niet meer nodig

26/34 past mijn zoon perfect de eerste broek die blijft hangen zonder elastiek, zeker als je dan ook nog een skinnyfit uitzoekt. Ik kan me bijna niet voorstellen dat jouw zoons nog smaller zijn dan mijn (niet zo gespierde) spijker. Ruim 175 lang en net aan 50 kg.

skik
Hangkous

Mijn kind is 182 cm en weegt 47 kilo, die is maar overgestapt op joggingbroeken.

skik

Knurf
Bo

Ik schrijf ook dat het om taille- EN lengtematen gaat. Jeans centre inderdaad, wij kopen onze broeken altijd daar.

Knurf
Ook fijn

Van jeans centre: als een broek niet op voorraad is in de winkel, sturen ze hem gratis naar je huisadres.

Mams
Hier andersom...

Een twaalfjarige van 136 cm die met zn kleine, tengere voorkomen 8 of 9 lijkt en daar ook naar behandeld wordt door leeftijdsgenoten die hem niet kennen. Steevast zijn onbekenden heel erg verbaasd als hij zijn leeftijd noemt. Hij vindt het zelf heel erg vervelend dat ie zo klein is. Broeken kopen is hier ook een uitdaging, wij slagen bij name it en jeans centre het beste. Korte broeken draagt ie rustig nog in maat 104. Zitten ze keurig om zn taille maar vallen ze wel een stuk korter uit dan oorspronkelijk bedoeld....

Triva
Bo

26/34 is een breedtemaat (26) met een lengtemaat (34)

Triva
en soms

moet daar dan ook nog een riem in maar ik was dan toch maar gewoon blij dat de jongens te dun zijn voor een normale broek.

Guera
Hier ook problemen

Zoon 16 190m. Supertenger nog komt niet weg met 34 lengtemaat . 36 lengte heb ik nog niet gevonden in een kleine breedtemaat. Hij heeft 28.
Lange modellen zijn er dan vanaf 30. Zakt van zijn kont.28/34 past en d a nkzij de hoogwater mode is dat voor nu ok.
Hij werkt aan spieren zodat hij wat breder wordt.

Yaron
Lang

Zoon 14 jaar is 1,90 meter, maar z'n onder- en bovenlichaam zijn niet helemaal in verhouding, hij is slank en past in maat 29/30 van de We. Ouder geschat worden is inderdaad weleens lastig geweest, nu niet meer zo. Bij voetbal werd door de tegenstander altijd gezegd dat hij veel te oud was voor het team waarin hij speelde, hij was toen nog niet tenger, maar precies mooi in proportie. Verder is hij slungelig en bungelen z'n armen soms alle kanten op. Maar hij vindt het ook wel mooi dat ie zo lang is.

Knurf
Guera

Ik heb lengtemaat 36 en die hebben ze gewoon bij jeans centre. Is voor heren zelfs een normale lengte (voor vrouwen niet)

Knurf
Guera
Guera

Nooit van gehoord jeanscenter. Fijn. Dank. Ook zoiets voor chino's?:)

Flavia
Guera

ook Jeanscenter, ze verkopen meer dan alleen jeans.

Bo
vrees van niet

Ik weet van breedtematen, maar vrees dat het voor zoon niet voldoende is. Hij is 165 lang maar nog lang geen 40 kg zwaar. Hij is echt heel dun. Gelukkig kan ik voor hem nog uit de voeten met kindermaten en verstelbaar elastiek.

Jeans centre zit hier in de buurt, dus ik kan er eens gaan kijken. Misschien pas breedtemaat 24 wel (als die bestaat).

Phryne Fisher
Pepe jeans

Wij hadden laatst een broek van Pepe Jeans, maat 28/34, die dochter nog niet voorbij haar knieën kreeg, zo smal. Ik weet niet of ze ook herenbroeken hebben, maar qua pasvorm lijkt het me heel geschikt voor lange latten.

Hsp
Broeken met elastiek.

Inderdaad zijn de elastieken in de slim fit broeken nog erg nodig bij mijn bijna 11.5 jarige.
Jeans Centre ga ik onthouden!
Ik ben al blij dat hij wat “zwaarder” is geworden en nu net niet meer op ondergewicht zit.
Qua bovenkleding geen problemen, gelukkig.
Net van het weekend nieuwe schoenen moeten kopen in 42.5 !
Ik ben bang dat het opeens weer even hard gaat met die voeten (stond bijna 2 jaar stil, na 3 maten opgeschoven te zijn in 5 maanden) .

mijk
Die man en die naar de schoenwinkel gaan

Waar dan? Hier een van 17 met schoenmaar 48/49. Hij heeft nu de grootste all stars aan maar net ontdekt dat ie toch weer uit zijn winterschoenen gegroeid is. Hij is 193 ongeveer en broeken lukt wel 30/36 past maar schoenen geven stress.

Mijk

Lilian1
mijk

In Breda en Sprang Capelle ( allebei Brabant zit Shoerama waarvan ik weet dat ze sowieso tot 52 gaan.
Je kunt ze daar ook online bestellen en evt weer terug sturen. Als je weet welk merk hij graag aan heeft is het al een stuk makkelijker.
Zalando idem.
Zoon past hier t liefste thuis.

lore
Hier ook zo eentje mams

@mams 13 jarige jongen en nog kleiner dan de jouwe. Hij wordt ook steeds veel jonger geschat omdat hij zo klein en tenger is. 7 jarige dochtertje van beste vriendin torent boven hem uit! Dan is te lang zijn net iets makkelijker denk ik...

mijk
Lilian

We wonen in Groningen maar ons volge eftelingavontuur gaan we even naar Sprang-Capelle! (Ik studeerde in Tilburg ;)

Lilian1
Mijk

Dat is een goed idee. En....Als je een beetje kan plannen in t voor en najaar hebben ze magazijnverkoop. Kun je extra inslaan.
Schuurman schoenen zit volgens mij wel bij jou in de buurt, die gaan tot en met maat 50. Daar heb ik online ook goede ervaringen mee.

mijk
Die hebben we wel

Daar eens even kijken binnenkort..

Mijk