Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuk met kind tussen Deventer en Bergen

Binnenkort ga ik met mijn dochter van 4,5 een weekendje naar Bergen. We gaan met het OV, dus met de trein via Arnhem naar Alkmaar en dan of met de bus, of met de fiets.

Wat is leuk met haar, daar in de omgeving of op de route? Want voor de check-in en na de  check-out hebben we wel wat tijd over om ons te vermaken.

In Bergen is een zeeaquarium dacht ik. Niet op je route maar wel in de kop van Noord-Holland vind je ook Sprookjeswonderland. In Utrecht heb je eventueel het Spoorwegmuseum of Amsterdam Nemo.

Kaasmuseum in Alkmaar is leuk. Sowieso is Alkmaar een mooie stad.
Bergen is vlakbij zee, dus lekker aan het strand en in de duinen spelen is ook leuk voor haar denk ik.

De duinen in en dan bij Duinvermaak spelen en een pannenkoek eten. 

Schoorl zandduin is 3 km van bergen en erg leuk voor jonge kinderen, Bergen aan zee en het aquarium, Kaasmuseum in Alkmaar. OP de route tussen Alkmaar en Bergen heb je de speeltuin de Bedriegertjes (De Batavier): www.debatavier.nl. In het weekend in de middag open. 

het klimduin in Schoorl zou ik dan niet onderweg maar op de dag zelf doen. 

MamaE schreef op 20-09-2021 om 15:01:

Kaasmuseum in Alkmaar is leuk. Sowieso is Alkmaar een mooie stad.
Bergen is vlakbij zee, dus lekker aan het strand en in de duinen spelen is ook leuk voor haar denk ik.

kaas museum voor een kind van 4,5 is niet heel erg leuk. 

Ysenda schreef op 20-09-2021 om 16:41:

[..]

kaas museum voor een kind van 4,5 is niet heel erg leuk.

Ja wel hoor, ze hebben namelijk echte muizen verstopt en die lopen door het museum en zijn via gaatjes en luikjes te zien. Ook is er een hologramverhaal voor kinderen over een boerderij. Er zitten heel veel leuke dingen voor kinderen in het museum verstopt. 

Alkmaar heeft daarnaast ook de elfjesroutje en daarbij kom je langs een geweldige snoepwinkel, In de soete Suykerbol. 

Pannenkoeken eten bij duinvermaak is inderdaad ook een aanrader. Heeft een grote speeltuin en kun je leuk combineren met klimduin.

Ik woon zelf in Bergen. Zee aquarium is erg klein en vrij prijzig voor wat het is. De Batavier is een beetje vergane glorie. Echt een hele oude speeltuin (van die oude ijzeren speeltoestellen). Ligging wel leuk. Klimduin in Schoorl is zeker een aanrader. Evenals het Buitencentrum in Schoorl. Daar kan je ook het kabouterpad lopen maar ook andere activiteiten zoals vleermuizen kijken met de boswachter, e.d. Parnassia park in Bergen aan Zee is leuk. Schaapskooi op de weg richting Bergen aan zee ook maar ik weet niet of deze open is nu.
De zwarte schuur (Cinebergen) is een mooi gelegen bioscoopje in Bergen. Soms leuke kinderfilms maar voornamelijk films voor volwassenen. 

Fiorah

Fiorah

20-09-2021 om 20:15 Topicstarter

Bedankt voor de reacties! Ik ga alles eens bekijken. Pannenkoeken en speeltuinen zijn sowieso een hit dus die ga ik doen. Elfjesroute en snoepwinkel klinkt ook tof, de overstap is in Alkmaar dus dat komt goed uit.

Viva-amber schreef op 20-09-2021 om 16:49:

[..]

Ja wel hoor, ze hebben namelijk echte muizen verstopt en die lopen door het museum en zijn via gaatjes en luikjes te zien. Ook is er een hologramverhaal voor kinderen over een boerderij. Er zitten heel veel leuke dingen voor kinderen in het museum verstopt.

Alkmaar heeft daarnaast ook de elfjesroutje en daarbij kom je langs een geweldige snoepwinkel, In de soete Suykerbol.

Inderdaad. Wij waren er vorig jaar zomer, dochter was toen vijf en ze vond het erg leuk. Er waren zelfs mensen met peuters in het museum.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.