Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 08:00:

[..]

Bamboe. 😁

Ik vind ‘m leuk!

Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 08:00:

[..]

Bamboe. 😁

Geniaal! Ik zat op een heel ander spoor te denken!

Bijtje82

Bijtje82

28-08-2022 om 09:07

madee schreef op 28-08-2022 om 09:04:

[..]

Geniaal! Ik zat op een heel ander spoor te denken!

Ik vond hem ook briljant bedacht 😁 


T@sje schreef op 27-08-2022 om 23:12:

Ik was bij de oncoloog en had mijn peuter (3) mee. Aan het eind van het gesprek vraagt de arts ‘heb je nog vragen?’. Zegt mijn zoon: ‘ja ikke wel. Heb jij ook een piemel?’. Gênant momentje…

Misschien, maar waarschijnlijker is dat die arts er de rest van de dag over heeft lopen grinniken  en het lachend aan de collega's  heeft verteld in de koffiekamer

Bijtje82 schreef op 28-08-2022 om 09:07:

[..]

Ik vond hem ook briljant bedacht 😁

Mijn man kwam er ook niet uit, mijn 12 jarige zat al met de 'boe' dus ik moedigde hem aan om verder te denken en toen kwam er 'boemboe' uit. Die klopt ook 🤓

Bijtje82

Bijtje82

28-08-2022 om 10:28

madee schreef op 28-08-2022 om 10:21:

[..]

Mijn man kwam er ook niet uit, mijn 12 jarige zat al met de 'boe' dus ik moedigde hem aan om verder te denken en toen kwam er 'boemboe' uit. Die klopt ook 🤓

Ja klopt, die kan ook. Kwamen vrienden ook mee idd. Het is een leuk doordenkertje. Hij komt wel vaker met zulke raadsels ineens.

Mijn kind wordt "woke" als ze niet lekker in haar vel zit. Dan kan ze enorm vallen over normale woorden/uitdrukkingen en ligt alles gevoelig. Ik heb laatst zelf een keer de zin 'geniet van je privilege' naar mijn hoofd geslingerd gekregen.

Dat je denkt: Privilege...meid je bent zeven.

Mijn 12-jarige begint een zin met 'weet je wat zo is?' en dan zegt mijn 14-jarige heel droog 'een woord van 2 letters...'

Mijn man had van de week een excursie met zijn nieuwe mentorklas (3 havo).
Een meisje had er de hele dag een beetje ongeïnteresseerd bij gestaan. Aan het einde had mijn man aan dat meisje gevraagd 'en, wat heb jij vandaag opgestoken'?
Antwoord van het meisje: Mijn haar.

Zijn jullie soms ook zo benieuwd wat mensen die op een universiteit werken nu eigenlijk precies doen? Mijn dochter (4) wist het haarfijn uit te leggen aan haar tante. Ze wilde graag "uuvessiteitje" spelen. Tante had geen idee hoe dit spel moest en wilde weten wat ze dan precies moest doen.  Waarop dochter aangaf: "Gewoon! Lunchen en kletsen".
Dus dat jullie weten hoe ons gemeenschapsgeld precies besteed wordt.

Bij ons op school is de regel dat leerlingen in school niet hun hoodie over hun hoofd mogen hebben. Een docent spreekt een leerling daarop aan, zegt hij “Maar dit is een capuchon meneer!”

rutiel schreef op 20-09-2022 om 13:13:

Zijn jullie soms ook zo benieuwd wat mensen die op een universiteit werken nu eigenlijk precies doen? Mijn dochter (4) wist het haarfijn uit te leggen aan haar tante. Ze wilde graag "uuvessiteitje" spelen. Tante had geen idee hoe dit spel moest en wilde weten wat ze dan precies moest doen. Waarop dochter aangaf: "Gewoon! Lunchen en kletsen".
Dus dat jullie weten hoe ons gemeenschapsgeld precies besteed wordt.

heerlijk.

Schemerlampje schreef op 20-09-2022 om 13:15:

Bij ons op school is de regel dat leerlingen in school niet hun hoodie over hun hoofd mogen hebben. Een docent spreekt een leerling daarop aan, zegt hij “Maar dit is een capuchon meneer!”

Hahahaha, ook erg leuk. Zo gevat 😂

Dochter was aan het puzzelen op de peuterspeelzaal. De juf vroeg haar iets. Zegt ze tegen de juf "Ik kan nu even geen antwoord geven, want ik ben heel druk bezig". Dat krijg je dus met een thuiswerkende moeder .

rutiel schreef op 20-09-2022 om 13:13:

Zijn jullie soms ook zo benieuwd wat mensen die op een universiteit werken nu eigenlijk precies doen? Mijn dochter (4) wist het haarfijn uit te leggen aan haar tante. Ze wilde graag "uuvessiteitje" spelen. Tante had geen idee hoe dit spel moest en wilde weten wat ze dan precies moest doen. Waarop dochter aangaf: "Gewoon! Lunchen en kletsen".
Dus dat jullie weten hoe ons gemeenschapsgeld precies besteed wordt.

Ik werk op de universiteit en had een vrije dag vandaag, op één interessante lunchmeeting na, waarbij een presentatie wordt gegeven terwijl je je lunch naar binnen werkt, en na afloop discussie. Die wilde ik niet missen, dus voor deze meeting ben ik even voor naar mijn werk gefietst. Dus ik moet zeggen dat je dochter mijn werk'dag' van vandaag heel nauwkeurig beschreven heeft!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.