Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


MamaE schreef op 05-10-2022 om 14:04:

[..]

Mijn zus had op de basisschool ooit bij zo'n 'waarom denk je dat' vraag ingevuld 'omdat ik het zeker weet want ik ben heel slim'.

Mijn broer op de basisschool, destijds lagere school. Biologie. Leraar : als een man en vrouw getrouwd  zijn en een kind krijgen... Broer : duh daar hoef je niet getrouwd voor te zijn... Hij kon dus gelijk de gang op ☹️

Als je als mens niet eens het oplossend vermogen hebt om een kookboek, recept op internet of Youtube-filmpje over koken op te zoeken. Hoe dan?

Beerlover schreef op 06-10-2022 om 07:10:

Als je als mens niet eens het oplossend vermogen hebt om een kookboek, recept op internet of Youtube-filmpje over koken op te zoeken. Hoe dan?

Verkeerde topic???

Bakblik schreef op 03-10-2022 om 13:10:

Man staat in de deuropening van de slaapkamer, waar ik met een koortsige coronakop lig te hoesten als een malle, te zeuren of ik in de keuken op een stoel kan komen zitten. Dan gaat hij wel koken maar dan kan ik vertellen wanneer hij wat moet doen en hoeveel van dit of van dat er in de pan moet.
Tussen drie hoestbuien door zeg ik dat hij zijn eigen kont maar moet redden, toen hij zo ziek was (een week geleden) heb ik ook mijn eigen kont gered met een gebroken draadje van mijn fietsverlichting.
Man blijft zeuren en aandringen op mijn "noodzakelijke" aanwezigheid in de keuken als hij kookt.
In de kamer naast ons hoor ik een bureaustoel naar achteren rollen, twee stappen en de deur zwaait niet zachtjes open. De puber zegt:

Laat mama nou maar liggen, je ziet toch dat ze zó niet kan koken! Pap doe niet zo onzeker, jij kan ook koken!

Papa/man pruttelt nog wat dat het lekkerder wordt als mama in ieder geval zegt hoeveel zout, kruiden en andere dingen er in moeten.

Puber pakt vader bij de schouders en trekt hem bij mij weg en spreekt de historische woorden:

Wij kunnen dit, ik ga je helpen. Broodje hamburger met frites en sla, hoe moeilijk kan het zijn!

En inderdaad ze konden dit, was prima gelukt. Kan ook niet anders zoon heeft net 5 maanden op zaterdag gewerkt in de burgerbooth van een kleinschalig pretpark.

Of je leest de commentaren i.p.v. zelf commentaar te geven...

T@sje schreef op 05-10-2022 om 23:31:

zoonlief (3 jr) en ik zaten in de tram. Hij liet een (duidelijk hoorbare) scheet en riep daarna keihard: ‘oh mama! Liet je nou een scheet?!’

Een ander moment, zelfde zoon in dezelfde tram. Hij was op een leeftijd (3) dat ie aan het leren was dat je niet altijd alles wat je denkt hardop kan zeggen. Er kwam iemand binnen op badslippers en met een badjas aan. Ik zag zoon verbaasd kijken. Waarop hij -uiteraard net te hard- fluisterde: ‘mam, over dié meneer wil ik thuis nog even wat zeggen’.

Ook weer zoonlief, inmiddels vier jaar oud. Tegen de moeder van een vriendje ‘ben jij de mama of de oma van jort?’. Toen ze zei ‘de mama’ reageerde hij heel lief: ‘geeft niets dat je veel rimpels hebt hoor’

En de laatste: wederom dezelfde zoon, in groep 1 tegen de juf op school ‘wat doe je voor werk?’ Toen ze zei dat ze toch juf was, merkte hij op ‘nee ik bedoel écht werk. Met een bureaustoel en een computer en dat je goed moet nadenken.’

Ik zou Carré vast voor hem reserveren. 🤣 Hij schudt ze wel uit zijn mouw. Vooral die laatste vind ik erg grappig. 

Beerlover schreef op 06-10-2022 om 07:30:

[..]

Misschien dan even aangeven waar je op reageert? Dit had ik 3 dagen geleden al gelezen en er waren al weer andere uitspraken langsgekomen.

@Beerlover: niet iedereen heeft hetzelfde oplossend vermogen...dit is een topic voor leuke dingen, niet om iemand (of dierbaren van iemand) af te zeiken als ie iets uit eigen leven deelt.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

06-10-2022 om 09:18

oudmaarnognietkoud schreef op 05-10-2022 om 23:51:

[..]

Mijn broer op de basisschool, destijds lagere school. Biologie. Leraar : als een man en vrouw getrouwd zijn en een kind krijgen... Broer : duh daar hoef je niet getrouwd voor te zijn... Hij kon dus gelijk de gang op ☹️

Waarom dat dan? ( de gang op)

Caramelzeezoutchocola schreef op 06-10-2022 om 09:18:

[..]

Waarom dat dan? ( de gang op)

Was vast een Christelijke school... Daar doe je 'het' niet voor het huwelijk.

In de herfst op de fiets: Mama, een eikel! Er fietste net een man aan de andere kant, die zag ik kijken!

Zoontje vraagt de laatste tijd steeds wanneer hij een keer een mobiel mag (hij is 7!). Zus van 11 heeft er wel 1 namelijk..
Dus ik zei; dat duurt nog wel een paar jaar, je moet er ook op een goede manier mee om kunnen gaan.
Waarop hij zegt; ohhh waarom mag jij er wel 1 dan? Ik; wat bedoel je?
Hij; ja, jíj hebt allemaal barsten in je scherm dus jij gaat er niet goed mee om 

Oké dan 😂

Ik houd mijn vuist op voor een boks en zeg tegen mijn zoon "tik 'm aan!". Zoon (15) zucht eens diep en zegt: "mam, jij gaat echt te veel met jonge mensen om"
(klopt, ik werk op een middelbare school)

Dochter van 2 kon de klank 'gr' niet zeggen. Daar maakte ze 'kl' van.
Heel leuk als je samen buiten loopt en er komt een grote hond, grote man, grote fiets, grote auto enz voorbij.

Ik had dochter ingeprent dat als ze mij kwijt zou raken, ze naar een mevrouw met kinderen moest lopen en vragen of die even mij wilde bellen (mijn mobiele nummer wist ze uit haar hoofd). Die 'mevrouw met kinderen' had ik gezegd omdat dat mij de minste kans leek geven op enge mannen
Op een gegeven moment was dochter mij inderdaad kwijt op een drukke boulevard. Ze keek om zich heen en er kwam een man met kinderen naar haar toe om te vragen of ze haar moeder kwijt was. Dochter beaamde dat dat zo was en zei er vervolgens keurig achteraan: 'Nu ga ik even een MEVROUW zoeken met kinderen om te vragen of die mijn moeder wil bellen, aan mannen mag ik dat niet vragen." Ik kwam net aanlopen, gelukkig lag die man helemaal in een deuk...

Gerbera schreef op 06-10-2022 om 11:48:

Dochter van 2 kon de klank 'gr' niet zeggen. Daar maakte ze 'kl' van.
Heel leuk als je samen buiten loopt en er komt een grote hond, grote man, grote fiets, grote auto enz voorbij.

🤣🤣

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.