Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

Haha geweldig toch

Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

Hahahaha heerlijk

Mijn zoon, destijds 5, leest de plattegrond van de Efteling. 'Mama, de Python is echt voor walghazen!' Hij bedoelde waaghalzen... #ikrekenhetgoed 🤣

Mijn dochter was een jaar of zes toen ze las dat er in het tropisch zwemparadijs waar we heen zouden gaan ook een 25 meter bad was. Dat is diep zei ze.

Toen onze oudste zoon dagelijks met de trein ging, bewaarde hij alle gratis nieuwsblaadjes die toen nog altijd in de trein lagen. Wij vroegen hem eens: waarom spaar je eigenlijk oude kranten? Waarop zijn broertje van (toen) 5 zei: ja, waarom spaar je geen nieuwe kranten? 

Mijn leerlingen hebben vaak moeite met nieuwe leraren. Ze vertellen hoe stom en onaardig zij mijn nieuwe collega vinden. Een leerling maakt mij een compliment:'We vinden u zelfs nog aardiger!

Ik lig in een deuk hier  ga door!

Toen mijn kinderen in groep 1 en 3 zaten was het best eind voor ze lopen door de stad. We speelden dan Dora the Explorer na. De kerktoren werd dan een hoge berg, een hond een gevaarlijke wolf etc. We staken drukke straat over, die we de woeste Nijlrivier hadden genoemd. Er kwam een fietsster aan en mijn dochter riep heel enthousiast: een nijlpaard! Blikken kunnen doden.

Als het dan gaat over genant: met schoonfamilie in de auto, reclame voor speelgoed van easy toys in een abri: kijk, die heeft mama ook!

Pippeltje schreef op 29-03-2023 om 17:00:

Mijn leerlingen hebben vaak moeite met nieuwe leraren. Ze vertellen hoe stom en onaardig zij mijn nieuwe collega vinden. Een leerling maakt mij een compliment:'We vinden u zelfs nog aardiger!

die past ook wel bij Het vreemdste/ leukste compliment dat je ooit kreeg

citroentje schreef op 29-03-2023 om 17:31:

Toen mijn kinderen in groep 1 en 3 zaten was het best eind voor ze lopen door de stad. We speelden dan Dora the Explorer na. De kerktoren werd dan een hoge berg, een hond een gevaarlijke wolf etc. We staken drukke straat over, die we de woeste Nijlrivier hadden genoemd. Er kwam een fietsster aan en mijn dochter riep heel enthousiast: een nijlpaard! Blikken kunnen doden.

Hardop gelachen   

Als ik die fietsster was lag ik helemaal dubbel denk ik.

Dochter (2) in de bouwmarkt: 'die stinkt hè mama, die meneer!'... Net toen ik dacht, gelukkig lopen er genoeg meneren hier, riep ze erachteraan 'die meneer met die laarzen aan!'.

Dochter (2) pelt een gekookt ei: 'ik heb alle schil eraf mama, ook het plastic!'

Pippeltje schreef op 29-03-2023 om 17:00:

Mijn leerlingen hebben vaak moeite met nieuwe leraren. Ze vertellen hoe stom en onaardig zij mijn nieuwe collega vinden. Een leerling maakt mij een compliment:'We vinden u zelfs nog aardiger!

🤣

Haha, piemelhaarshampoo...laat het de marketinggoeroes maar niet lezen, die hebben weer wat nieuws bedacht na shampoo voor dik, dun, blond, grijs, zwart, rood, krullend, vet, droog of futloos haar. 

Bij godsdienst op school hadden ze het gehad over heiligen en heiligheid (katholieke school). Bij de vraag 'wie is er voor jou heilig?' had dochter opgeschreven 'mama'.
Ik vroeg 'en papa dan?'. Zegt dochter 'nee, die is protestants'.
Mijn man is nu zijn eigen opvoeding aan het overdenken en ik vermoed dat er binnenkort bijles op het programma staat.

alhambra

alhambra

30-03-2023 om 18:27 Topicstarter

citroentje schreef op 29-03-2023 om 17:34:

Als het dan gaat over genant: met schoonfamilie in de auto, reclame voor speelgoed van easy toys in een abri: kijk, die heeft mama ook!

Oh wat erg! 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.