Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


Earlgreythee schreef op 29-03-2023 om 14:47:

Mijn zoon, destijds 5, leest de plattegrond van de Efteling. 'Mama, de Python is echt voor walghazen!' Hij bedoelde waaghalzen... #ikrekenhetgoed 🤣

😂

Mijn dochter had laatst een mooie: ik zei ‘doei’ toen ik wegging. Zegt ze: ‘mama, waarom zeg je dat? Dat is een merk, je weet wel, van de reclame!’
Ik: ‘welke reclame bedoel je dan?’
Dochter: ‘Doei, live happy’
Ze had ipv TUI, doei verstaan. Ik lag helemaal in een deuk! En heb het gelijk opgeschreven.

Gingergirl schreef op 29-03-2023 om 12:36:

Vorige week tijdens de lentekriebels heeft zoon (9) uitleg gekregen over de veranderingen van je lichaam als je groter wordt o.a. over schaamhaar. " mam, als ik dan haar bij mijn piemel krijg moet ik dan gewone shampoo gebruiken of moet je dan piemelhaar shampoo kopen"? goed over nagedacht!

Fantastisch deze.

Toen ik uitleg had gekregen over schaamhaar (ik was denk ik ook 9) vroeg ik mijn moeder of je daar ook mee naar de kapper moest. Ik weet nog goed hoe beledigd ik was over de lachbui van mijn moeder.

Trijsje schreef op 06-04-2023 om 20:50:

[..]

Fantastisch deze.

Toen ik uitleg had gekregen over schaamhaar (ik was denk ik ook 9) vroeg ik mijn moeder of je daar ook mee naar de kapper moest. Ik weet nog goed hoe beledigd ik was over de lachbui van mijn moeder.

Best een logische vraag. De meeste mensen houden het toch in zekere zin wel enigszins bij daar beneden. Gelukkig doen we dat zelf en gaat we niet met onze privédelen open en bloot bij de kapper zitten.

MamaE schreef op 06-04-2023 om 21:49:

[..]

Best een logische vraag. De meeste mensen houden het toch in zekere zin wel enigszins bij daar beneden. Gelukkig doen we dat zelf en gaat we niet met onze privédelen open en bloot bij de kapper zitten.

Niet bij de kapper, maar er zijn genoeg mensen die ermee naar een waxsalon of laserkliniek oid gaan... 

Mijn man zet thee voor mij en vraagt vanuit de keuken welke smaak ik wil. Roept zoon, vanaf naast mij: doe kersen, dan is het een verrassing!

Mijn dochter (6 jaar) laatst: 'Vriendinnetje zei thuis steeds "vakje" en daarop werd haar moeder heel boos. Waarom mag je gaan vakje zeggen?'

Envelop schreef op 12-04-2023 om 10:22:

Mijn dochter laatst: 'Vriendinnetje zei thuis steeds "vakje" en daarop werd haar moeder heel boos. Waarom mag je gaan vakje zeggen?'

Het duurde een half uurtje bij mij maar het kwartje is gevallen. 🤣

Mijn toen 3 jarige dochter zingt: "er is een kindeke geboren op aard"
En vraagt zich vervolgens af: maar dat kan toch helemaal niet, op een paard? 

Zoon (6 jaar) lag net op bed toen mijn man iets van de trap liet vallen. Ik checkte even bij zoon, die zich omdraaide en verzuchtte: ‘Ik kan ook nóóit eens rust vinden hier in bed.’ 😄

Mijn kleindochter (Toen 6j) aan de telefoon; "Oma, weet je wat de juf verteld heeft? Op 11 november is het waterstilstand". 

zwaankip schreef op 17-04-2023 om 20:38:

Mijn kleindochter (Toen 6j) aan de telefoon; "Oma, weet je wat de juf verteld heeft? Op 11 november is het waterstilstand".

Ik zit me nu te bedenken wat ze dan bedoelde. St. Maarten, het kiezen van prins Carnaval?

Edit: even gegoogled, het is wapenstilstandsdag. Die kennen we niet in Nederland (ik in elk geval niet 😁)

Schemerlampje schreef op 17-04-2023 om 20:40:

[..]

Ik zit me nu te bedenken wat ze dan bedoelde. St. Maarten, het kiezen van prins Carnaval?

Ze bedoelde wapenstilstand. 

Schemerlampje schreef op 17-04-2023 om 20:40:

[..]

Ik zit me nu te bedenken wat ze dan bedoelde. St. Maarten, het kiezen van prins Carnaval?

Wapenstilstandsdag, dat is een "feestdag" in België. 

Schemerlampje schreef op 17-04-2023 om 20:40:

[..]

Ik zit me nu te bedenken wat ze dan bedoelde. St. Maarten, het kiezen van prins Carnaval?

Edit: even gegoogled, het is wapenstilstandsdag. Die kennen we niet in Nederland (ik in elk geval niet 😁)

Oeps, sorry dan. Ik woon idd niet in Nederland.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.