Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Leuke/gênante uitspraken van je kinderen


zwaankip schreef op 17-04-2023 om 20:42:

[..]

Ze bedoelde wapenstilstand.

Ja, dat had ik ondertussen gegoogled (zie de edit op mijn eerdere post.)

zwaankip schreef op 17-04-2023 om 20:43:

[..]

Oeps, sorry dan. Ik woon idd niet in Nederland.

Hoef je geen sorry voor te zeggen, het blijft een grappige uitspraak.

Dochter (12) zei net; oohjaa, het is alweer bijna 4 en 5 mei!
Zoon (8); ja? Wat is er dan? 
Dochter; dodenherdenking en bevrijdingsdag, je weet wel, vanwege de oorlog!
Ik; dat weet je nog wel van andere jaren toch? Wat doen wij en veel andere mensen op 4 mei om 20:00?
Zoon, *na lang nadenken; vluchten?! 

🤪

We aten vanavond pasta en de strooikaas lag op tafel. Die wil ik pakken en over mijn eten strooien zegt mijn zoon (4) ineens. Dat is de groene, dat is jongens kaas, jij moet de oude kaas hebben.

Ik vertelde gisteren aan de kinderen dat ik die avond weg was omdat ik naar een pubquiz ging.

Zoon (8) ; ohh leuk! Mag *naam hond* dan ook mee? 
Ik; haha nee, natuurlijk niet! Waarom vraag je dat?
Hij; ja, het is toch een pupquiz? 

Mijn zoon tijdens het fietsen, ik vroeg hem: Kijk eens rechts, want als ze van rechts komen dan krijgen ze van jou.....? "Een botsing" riep hij enthousiast....

Als 4 jarige ging zoon eens dramatisch languit op de bank liggen en verzuchtte :'Oh....ik word zo moe van papa en mama'. 

Toen onze zoon nog klein was, begonnen fietstochten naar school meestal met een boze bui van hem over alles wat er niet prettig voelde. Dus dan fietste ik over straat met een jongetje dat uit het niets “stomme muts” of “ stomme zak” gilde, op boze toon.
En ik dan maar verontschuldigend wegkijken bij tegenliggers…

Pippeltje schreef op 30-04-2023 om 10:07:

Mijn zoon tijdens het fietsen, ik vroeg hem: Kijk eens rechts, want als ze van rechts komen dan krijgen ze van jou.....? "Een botsing" riep hij enthousiast....

Lief!

Brengt herinnering aan mijn zoon boven, toen 3 en nog bij mij achterop de fiets.

We stopten bij de busbaan en ik zei dat we hier heel goed moeten uitkijken met oversteken omdat daar de bus rijdt. Hij zei: ja, want anders wordt de bus helemaal plat.

Prillewits schreef op 30-04-2023 om 13:30:

Toen onze zoon nog klein was, begonnen fietstochten naar school meestal met een boze bui van hem over alles wat er niet prettig voelde. Dus dan fietste ik over straat met een jongetje dat uit het niets “stomme muts” of “ stomme zak” gilde, op boze toon.
En ik dan maar verontschuldigend wegkijken bij tegenliggers….

(Dit ging uiteraard over zijn eigen muts, en over zijn rugzak die niet lekker zat).

MenacingSwan87

MenacingSwan87

30-04-2023 om 17:20

Envelop schreef op 12-04-2023 om 10:22:

Mijn dochter (6 jaar) laatst: 'Vriendinnetje zei thuis steeds "vakje" en daarop werd haar moeder heel boos. Waarom mag je gaan vakje zeggen?'

🤣🤣🤣 geweldig!

En Prillewits ook leuk. Doet me aan mn neefje denken. We kregen een filmpje op de familieapp donderdag, ze deden op straat een spel met hoepels en kleren die een koning draagt. (Hoed, handschoenen e.d), In iedere hoepel lag iets, dat moest je aan doen en naar de volgende hoepel springen. Kreeg ie de handschoenen niet aan  werd boos en gooide al zn koningsatributen kwaad van hem af  🤣

mijn dochter van toen 3 zat bij mijn moeder in de auto en toen ze over een brug reden zei ze dat dat het water was waar mama in gereden was met onze auto en dat onze auto nu verdronken was...
 Gelukkig niks van waar.

Mijn dochter is tegenwoordig bezig met kinder make-up. Dan komt ze bij mij en zegt: kijk mama ik heb lippenGLOTS op.
Of als ik vraag welke smaak chips ze wil pRaprika chips.

Toen ze jonger was wilde ze ook haar prinsessenhakken mee in de auto. Zegt ze: zoooo kakken in de auto. 😂

Ze is soms ook zo’n wijsneus. Gisteren was haar jongere buurmeisje met de fiets gevallen, dus we hadden haar even thuis gebracht. Terwijl we de tuin van het buurmeisje nog niet uit zijn. Begint zij tegen mij een heel verhaal af te steken dat x dan ook meer moet oefenen, want dat heeft ze zelf ook gedaan. Maar x doet dat niet, dus dan gaat ze ook steeds vallen. En dat x alleen maar steeds gaat huilen ipv oefenen, dan leer je het niet 🙈 Dit alles binnen gehoorsafstand en met een volume dat ouders van buurmeisje het ook kunnen horen. 🤣

alhambra

alhambra

06-05-2023 om 22:45 Topicstarter

Dochter van 6 wilde niet mee naar de bieb.
Ik (verbaasd): vroeger ging je er graag heen!
Zij: ja maar toen was ik nog jong.

Wij waren van de week voor laatste prematuren follow-up van dochter (8) bij de kinderarts. We hadden er een dagje uit van gemaakt met de trein.
Zo, zei de dokter. Lekker duurzaam. 
Zegt dochter: ja, ik ben zo duurzaam, ik ben zelfs gemaakt van tweedehands onderdelen. 

En toen we weggingen gaf de arts ons een hand en zei 'Wat een heerlijk kind, ik mag haar wel. Geniet er maar van, want voor je het weet is ze groot'.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.