Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Dees

Dees

14-06-2020 om 10:10

Lunchtrommel kind

Mijn zoon heeft nogal minder gewicht en daarom willen we onder anderen zijn lunch wat uitbreiden met lekkere extra's, zoals een beetje volle kwark en een plakje worst en wat rauwkost. Ik probeer me te verdiepen in wat voor trommeloptiesner zijn, ik hoor over veel lekkage bij de diverse opties alleen ik weiger voor de o zo dure yumbox te gaan. Wie o woe heeft een betaalbare trommel gebonden die ook lekvrij is? Er moeten naast 2 boterhammen, een beetje kwark bij kunnen en nog 1 of 2 kleine snacks.

Hangkous

Hangkous

14-06-2020 om 10:21

Sistema to go

Veel trommels, sommigen met een potje dat in de trommel past waar kwark of yoghurt in kan. Verder inzet bakkies die grote vakken kunnen halveren waardoor boterhammen met pasta niet in contact komen met brood met kaas.
Ook werk wat durfde maar niet zo duur als jouw genoemde exemplaar.
Pubers hier zijn heel tevreden.Ruimte voor 6 boterhammen, wast kwark of yoghurt en meestal 1 vakken met groente of fruit in stukjes.

Dees

Dees

14-06-2020 om 11:10

Lekt dat niet

Oke ik hoorde juist dat sytema lekt, heb ik dat verkeerd gehoord?

Marie

Marie

14-06-2020 om 11:23

1 bakje?

Het moet allemaal in 1 bakje passen?
Wat is er mis met 2 bakjes?

Zonnehoed

Zonnehoed

14-06-2020 om 11:33

Rauwkost?

Ik denk niet dat dat veel helpt bij gewichtstoename.

Dees

Dees

14-06-2020 om 11:44

Zonnehoed en marie

Zonnehoed Nee maar de worst en kwark wel. En hij mag best ook wel wat vitrines erbij krijgen.

Marie: omdat er dan waarschijnlijk een bakje in de tas blijft zitten. Zeker als dat ene bakje ergens onder ligt.

Misdreavus

Misdreavus

14-06-2020 om 12:05

sistema

Wij hadden kleine sistema bakjes voor het fruit, die lekten niet, maar na een aantal maanden viel het afsluitrubber uit de deksel en dan kregen we het nooit meer goed terug en dan gaat het wel lekken.

Misschien is de lunchbox van IKEA wat?
https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-lunchbox-met-inzetten-vierkant-80388714/
https://www.ikea.com/nl/nl/p/ikea-365-lunchbox-met-inzetten-rechthoekig-40388725/

Hangkous

Hangkous

14-06-2020 om 12:06

Deze

https://sistemaplastics.com/products/to-go/1.25l-bento-cube

Mijn kinderen hebben deze. In het potje kan kwark of yoghurt. Lekt niet.

Ze zijn er heel tevreden mee.

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-06-2020 om 13:59

Waarom zo ingewikkeld?
Hier worden de bakjes van AH (spaaraktie) in alle maten gebruikt. Doen het goed, kunnen in de vaatwasser en zijn niet duur, dus als ze kwijt raken is het geen probleem.

Hangkous

Hangkous

14-06-2020 om 14:46

1 trommel = 1 plek om eten te bewaren

Op de basisschool moesten mijn kinderen allemaal verschillende bakjes/flesjes mee.
De hapjes en drankjes voor de kleine pauze gingen in een bak en de lunchtrommels en drinken in een andere. Hoe vaak er daar niet iets van is kwijtgeraakt..... vreselijk.

Nu op VO hebben ze dus die bentobox en daar zit alles voor de hele dag in. Altijd die trommel pakken, er iets uithalen en terug in je tas. Voor mijn chaotische jongste werkt het niet meerdere bakjes, als dat onderin de tas zakt blijft het daar zitten tot ik vraag waar zijn trommeltjes zijn, dan kwamen er gerust 3 uit zijn tas al dan niet nog met inhoud.

Die ene grote trommel raakt niet zo makkelijk zoek in die grote dubbeldekkerschildpadrugzak zoals ze hun tas liefkozend noemen.

juf Ank

juf Ank

14-06-2020 om 16:46

kwark?

Waarom niet lekker een stukje melkchocola met nootjes? Zitten ook veel goede voedingsstoffen in.

Mepal

Mepal

14-06-2020 om 20:36

Mepal

Ik ben liefhebber van Mepal. Zal ongetwijfeld lekken, dus niet geschikt voor kwark.
Als je wilt dat je kind aankomt zou ik volle melk (in een thermobeker) meegeven.
Ik gebruik de Mepal take a break en de Mepal Campus. Er gaan twee boterhammen in en daarnaast zijn er twee kleine bakjes, waarin ik rauwkost en iets lekkers doe (bv. ongezouten noten, gedroogd fruit, ontbijtkoek, minikrentebol)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

14-06-2020 om 20:46

Kwark

Zuivelproducten zijn toch het lekkerst als je ze koud uit de koelkast eet? Je kunt ermee ontbijten, tussendoor of als toetje. Maar wel thuis.
Kinderen, welke leeftijd ook, hebben in de pauzes niet zo heel veel tijd. Kwark uit een bakje eten lijkt me een stuk onhandiger dan een paar boterhammen wegwerken. Het lijkt mij een hoop onnodig gedoe.

Bananenbrood

Bananenbrood bakken met muesli/noten erdoor. Behoorlijk voedzaam en kan makkelijk mee. Wij hebben rvs lunchtrommels van de GreenJump. Duur maar gaan erg lang mee.

Dees

Dees

02-07-2020 om 10:52

Sistema

Oke inmiddels alweer een paar weken de sistema box in gebruikt. Koelelementen passen er mooi op het plateau en 2 boterhammen eronder. Aan de zijkanten 2 vakjes waarvan 1 met plateau en de ander met een bakje. In het bakje gaat volle kwark, in het andere vakje een beetje fruit of groente en er bovenop een stukje chocolade, snoep of stukje worst.

Meneer is blij en er gaat wat meer naar binnen!

Hangkous

Hangkous

02-07-2020 om 11:03

Mooi zo Dees

Na een goed advies een goede keus gemaakt die je kind wat meer aanzet tot eten.

Tango

Tango

08-07-2020 om 19:14

Lidl

Toevallig zag ik vandaag dat Lidl broodtrommels heeft met verschillende vakjes en ook een rond bakje voor bijv. yoghurt of kwark. Misschien is dat iets.
En verder zou ik niet te veel bijzondere dingen in de trommel stoppen. Kind wordt dan misschien gauw een uitzondering, gepest o.i.d. En inderdaad, lauwe kwark of yoghurt is ook helemaal niet lekker.
Zoon hier was ook altijd een heel slank kind, bijna mager. Nog steeds eigenlijk. Hij kreeg naast brood altijd een bifi-worstje o.i.d. mee en soms een chocoladebroodje in verpakking. Vond hij heel lekker en ging ook altijd op (soms mede door vriendjes die mee aten). Verder kreeg hij fruit, want dat was verplicht. En een pakje chocomel of fristi.

Dees

Dees

09-07-2020 om 08:54

Te klein

Ja die van de Lidl kwam ik ook tegen, helaas net niet groot genoeg om er koelelementen bij te doen ik heb bij de Blokker een bakje gekocht. De kwark is overigens favoriet bij zoonlief, en door de koelelementen ook niet lauw.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.