Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
ayla

ayla

07-06-2010 om 13:51

Maar weer eens sport, paardrijden


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
T&T

T&T

10-06-2010 om 12:41

Paardrijden

Hier is dochter met 7 jaar begonnen met paardrijden. Ze heeft autisme, is snel overprikkeld, onzeker, stilletjes, heeft kortom nog al eens moete met contacten met leeftijdsgenoten.
Wij zijn ook begonnen met prive lessen, en toen dat goed ging met drie in een groepje, en nu met zes. Ik heb zelf nooit gereden (man wel) dus ik vond het in het begin ook wel erg spannend, maar intussen zijn we helemaal thuis op de manege.
Ik heb ook andere draadjes van je gelezen, en begrepen dat Ayladochter het bepaald niet gemakkelijk heeft sociaal gezien. Hier heeft paardrijden juist daarin bijzonder goed uitgepakt. Ons meiske groeit als ze op het paard zit! echt leuk om te zien; het doet heel veel voor haar zelfvertrouwen, en het contact op de manege gaat altijd over paarden... daar weet ze intussen heel wat van, dus ze valt niet op en keuvelt er lekker tussendoor. Ik zou het ook niet meteen weg zetten als een dure sport, je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Wij hebben zelf geen paarden, en sinds ze op de manege in een groepje rijdt vallen de kosten reuze mee. Wel heb je de aanschaf van rijbroek, laarzen en een goede cap. De cap kun je vaak in het begin lenen van de manege, de laarzen zijn hier gewoon van de boerenbond (wel met gladde zolen) en een rijbroek is gewoon prettiger, maar niet verplicht, als hij maar goed aansluit zodat er niks dubbel gaat zitten of glijden.
Ik zou het gewoon een keer proberen.
groetjes, Tess

Puck

Puck

10-06-2010 om 21:02

Foske

Maylise heeft mijn antwoord al gegeven. Wij hebben in de familie veel ruiters zitten op veel verschillende maneges, maar er is er nog niet één waar voltigeren bij het standaard programma hoort. Ik kan me wel voorstellen dat het gegeven wordt, het is enorm goed voor je balans en het leren aanvoelen van de bewegingen van je paard. Maar als je dochter puur is afgehaakt op de voltige dan is het misschien een idee om een andere manege te zoeken waar het niet standaard gegeven wordt. De maneges die ik ken bieden in het algemeen voornamelijk dressuur met dan de laatste 10 minuten springen, spelletjes, horseball, etc. Of ipv een les eens een buitenrit.

Heirthe

Heirthe

10-06-2010 om 22:09

Dochter is al helemaal blij

dat het ook zonder de voltige lessen kan dus ik ben naarstig op zoek naar een ander manege.

ayla

ayla

11-06-2010 om 08:03

Proefles gehad

Gisteren ben ik met dochter naar een manege hier in de buurt geweest voor een 1e les. Vond het moeilijk, de meningen hier waren zo verdeeld. Maar dochter verheugde zich zo erop dat ik het niet meer durfde te afbellen.

In ieder geval, ze was lyrisch, ze straalde toen ze op de pony zat, ze zat ook echt op haar gemak en babbelde aan 1 stuk door.
Mama wanneer mag ik weer was het eerste wat ze vroeg toen de les afgelopen was. Ik boek de komende weken een paar lossen lessen en kijk eens hoe zich dit ontwikkeld, mocht ze het zo leuk blijven vinden dan mag ze het van mij blijven doen. Zo blij heb ik haar al lang niet meer gezien.

zomaar een naam

zomaar een naam

11-06-2010 om 08:21

Leuk

Leuk dat ze het zo leuk vond.
Ik zou het haar zeker laten doen blijven doen als ze het leuk vind. Paardrijden is erg goed voor je zelfvertrouwen. Zoals T & T al zegt.
Dat merk ik bij mijn dochter ook. En ook mijn dochter valt bij andere sporten op omdat ze het minder goed kan en bij paardrijden kan ze gewoon alles lekker mee doen.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.