Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Maat schoenen

Ik heb een vraag.
Ik ben vandaag met beide dochters de stad in geweest voor nieuwe schoenen. Ik heb bij beide meiden de voeten laten opmeten (bij een goede schoenwinkel) en onze oudste dochter zit voor de 2e winter in dezelfde maat schoenen. Z

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Aapie

Aapie

23-09-2009 om 18:06 Topicstarter

Vervolg

Ik drukte perongeluk op enter. dus maar even verder.
Oudste dochter dit dus voor de 2e winter in dezelfde maat schoenen (Jongste dochter van net 3 zit nu in dezelfde maat). Ze is 4 1/2 en heeft schoenmaat 25.
Verder is ze niet echt groot (+/- 1 meter).Moet ik me zorgen maken over haar groei? (voeten in dit geval).
Of gaan haar voeten zometeen in eens een paar maten groeien?

gr Aapie

Rafelkap

Rafelkap

23-09-2009 om 18:25

Groeipilletje

En wat moet de dokter er aan doen dan? Een groeipilletje voorschrijven (alleen de voeten?). Nee joh, als er bij het cb niets aan de hand was met haar groei hoef je je mijns inziens geen zorgen te maken. Voeten groeien hier sprongsgewijs, dus als je pech hebt passen deze over 2 of 3 maanden niet meer.. Vaak zeiden ze in de schoenenwinkel dat zoon er nog een half jaar mee kon doen en dat was dan opeens niet meer zo. Ook hier vaak lang dezelfde maat.

zon

zon

23-09-2009 om 19:00

Onze dochter ook

Onze dochter, ook 4, zit al ruim 1,5 jaar in maat 26 (eigenlijk 25 maar ze raden altijd aan een maat groter te kopen). Nu dus weer (net zoals in het voorjaar, vorige winter en vorig voorjaar) maat 26 gekocht al zij mijn gevoel dat 27 misschien een beter idee was maar ja, ze moeten ook weer niet te ruim zijn natuurlijk en dit was bij 27 wel het geval volgens mevrouw van de winkel. Het is inderdaad wachten op die spurt al zal ik dan wel balen van de 90 euro die we net hebben uitgegeven.

O gelukkig

ik heb maar steeds het idee dat ik niet goed oplet, of iets fout doe, omdat zoon ook al een hele tijd maat 27 heeft. Maar regelmatig controleer ik en dan zit er nog steeds ruimte voor die tenen. Maar dat kan dus. Nou ja straks waarschijnlijk een half jaar maat 28 en dan meteen door naar 29...
Ik hoop alleen niet dat dit betekent dat hij nu net zulke kleine voeten krijgt als zijn vader. Die heeft maat 39,5, en dat is lastig voor een man. Maar ja, een groeipilletje voor alleen je voeten zit er inderdaad niet in.

Groeten,

Temet

O.t. groeipillen

Groeipillen bestaan overigens helemaal niet. Je moet groeihormoon inspuiten! Elke dag en dan vaak wel voor een paar jaar achter elkaar. Ik heb een nichtje die zo'n behandeling ondergaat.

Tango

Tango

23-09-2009 om 22:47

Ben benieuwd

Hoe dat bij ons is. A.s weekend gaan we ook maar weer eens op schoenenjacht. Tangodochter groeit w.b. voeten altijd netjes ongeveer 1 maat per seizoen. Is makkelijk schoenen kopen. Bij Tangozoon gaat het ook wat grilliger. Hij heeft heel de zomer op crocs maat 25 gelopen en die passen echt nog prima. Sportschoenen maat 25 ook. Vraag me dus af of zijn voeten wel gegroeid zijn.
Met hem heb ik dus ook vorig jaar herfst in een winkel gestaan en een paar schoenen gekocht, maat 23, waarvan de verkoopster me garandeerde dat hij daar de winter mee doorkwam. Twee maanden later stond ik er weer en moest ik maat 25 voor hem kopen.

Rafelkap

Rafelkap

24-09-2009 om 07:34

Triple

Het was een grapje, een pil voor alleen de voeten.
Ik weet dat het een nare langdurige behandeling is en wil niemand voor het hoofd stoten.

ayla

ayla

24-09-2009 om 09:03

Jeetje wat klein

mijn oudste van net 5 heeft mt 30 in haar schoenen en jongste van 2,5 mt 26. Vergeleken met andere kinderen zijn het netd e 7 mijls laarzen

Engelandvaarder

Engelandvaarder

24-09-2009 om 17:56

Goedkope klant

Onze zoon doet ook altijd lang met schoenen, hij is nu 9 en heeft maat 31. Zijn dik 3 jaar jongere zusje heeft sinds kort dezelfde maat! Voor haar moeten we vaak twee keer in een seizoen schoenen kopen, ik ben allang blij dat dat niet voor allebei geldt.

O.t. rafelkap

Ik voel me helemaal niet voor mijn hoofd gestoten hoor! En ik wist natuurlijk ook wel dat die groeipillen als grap bedoeld waren. Ik dacht dat iemand het misschien wel interessant vond te weten hoe het echt gaat met groeihormonen toedienen.

Triple

Tango

Tango

28-09-2009 om 16:04

We hebben geshopt

En wat bleek. Tangodchter was op maat 31 blijven steken, heeft laarzen maat 32 gekregen, want 31 viel erg klein uit. Bij Tangozoon hetzelfde verhaal, op maat 25 blijven steken (vandaar dat hij maar niet uit zijn crocs groeide deze zomer) en heeft schoenen maat 26 gekregen, want bij de maat 25 versie was er wel erg weinig groeiruimte.
Beetje o.t. ik vond de keuze trouwens erg beperkt dit jaar. Met name leuke jongensschoenen waren wat lastiger te vinden. Veel laarsjes, maar die wilde Tangozoon toch echt niet, je zou eens iets anders aan moeten trekken, hij is nogal van altijd hetzelfde. Vandaar dat hij dus de hele zomer op crocs liep.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.