Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
sara

sara

27-04-2015 om 10:54

mama wil jij voor mij voorlezen ( kind van 10 jaar!!!)doen jullie dat ook?


Astrid

Astrid

28-04-2015 om 10:28

Sara

Gaan ze gelijk naar bed dan?

Wat je kunt doen is
1.een tijd instellen dat ze naar bed mogen, bv meisje van 4 om 7 uur (of wanneer jij wilt) en jongen later.
Zo kun je rustig het voorlezen doen met elk hun eigen boek.

2.als ze gelijk naar bed moeten, dan ga je uitkleden, wassen enz en als ze het bed in gaan mag je zoon nog even 10 minuutjes spelen op zijn kamer of alvast een stukje lezen. Als je dan klaar bent met je dochter voorlezen ga je naar je zoon en lees je hem voor.

Voorlezen mag trouwens ook én smiddags én savonds
Het mag altijd, wanneer jij of je kinderen willen.

Hadewich

Is oké hoor, soms is een bericht ook gewoon op verschillende manieren te interpreteren!

Welk moment

Ik lees 's avonds voor. Eerst het boek voor de jongste (maar daar ligt oudste altijd al bij, en middelste soms ook), daarna gaan jongste en middelste naar bed en lees ik oudste voor.
Overdag willen ze niet, zijn ze veel te ongedurig voor

Hadewich

Hadewich

28-04-2015 om 11:08

Anneque

niet voorlezen

zelf heb ik het nooit leuk gevonden om voorgelezen te worden
daar zijn mijn ouders vroeger ook heel snel mee gestopt
en zelf boeken lezen , dat vind ik nog steeds zonde van mijn tijd

Dees

Dees

11-08-2018 om 13:07

Ja ondanks dat mijn kind al prima zelf kan lezen lees ik nagenoeg elke avond nog voor. Ook als hij 10 is en deze wens heeft lees ik nog voor.

Overigens hebben op onze basisschool de docenten tot en met groep 8 voorgelezen als onderdeel van de les.

Zelf merkte ik ergens rond mijn 11e toen een oppas mij ineens begon voor te lezen, dat ik het erg mistte dat mijn moeder mij nooit had voorgelezen.

Pardoel!

Pardoel!

07-09-2018 om 12:18

Lekker blijven doen

Grijp juist dat moment dat je zoon zich nog even kind wil voelen aan.

Fransien

Fransien

07-09-2018 om 13:51

Alle kinderen

worden hier nog voorgelezen, ondanks dat ik al twee middelbare scholieren heb en eentje die daar komend jaar heen gaat.
Ik heb het altijd erg leuk gevonden en hoe ouder ze worden hoe leuker de boeken. We hebben de hele In de ban van de ring al voorgelezen, de Naam van de Roos (Umberto Eco) en ik heb net weer een paar leuke boeken uitgezocht voor de oudste twee. Niks mis met de betere jeugdliteratuur en de leukere volwassen boeken.

Ik merk wel dat het bij mijn kinderen vaak ook gewoon om de gewoonte is, om lekker samen nog even te zitten aan het einde van de dag, om daarnaast nog even prive te kunnen kletsen en om de dag af te kunnen sluiten. Waarschijnlijk is dat hetgene waarom ze nog zo graag voorgelezen worden, al weet ik dat mijn oudste een boekenwurm is die geen genoeg kan krijgen van verhalen en mijn tweede boeken haat maar voorgelezen worden wel prima vindt.

Gaya

Gaya

10-09-2018 om 09:06

Voorlezen kinderen JA

Hallo Sara,

Ik lees graag voor aan mijn kindje (ook toevallig 10 jaar). Niet altijd want soms is het wat druk. Wat ik graag doe is er gekke stemmetjes bij maken halverwege stop ik en dan mag hij een stukje lezen. Erg leuk als hij dan ook zo gaat proberen te doen. Daarnaast oefent hij ook meteen met lezen en dat kan dan weer geen kwaad.

(Heb ik geen tijd dan mag hij zelfstandig een kwartiertje een boekje lezen waarna ik heb een klapzoen kom geven)

Leene

Leene

13-09-2018 om 22:18

een van de mooiste jeugdherinneringen

is voorlezen door mijn moeder, elke avond totdat we naar de middelbare school gingen. Ik ben 1 jaar jonger dan mijn broer. Nu lees ik voor voor mijn kinderen 10 en 8 jaar. We zijn nu in Tonke Dragt bezig.. verhalen over de tweeling.Geweldig.
Je hebt gelijk ook een duidelijke afsluiting van de dag. Gewoon doen.

leene

Verhalen van de tweelingbroers - geweldig De brief voor de koning was hier ook een topper. Evenals het complete oeuvre van de onvolprezen Paul Biegel.

Van Astrid Lindgren was De Gebroeders Leeuwenhart ook zo mooi. Hartverscheurend maar prachtig.
En vooral vindingrijk en grappig zijn de verhalen van Thijs Goverde.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.