Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Mama 2 meiden

Mama 2 meiden

11-01-2021 om 19:55

Meiden dingen in de klas

Ha hoi ,

Even wat advies gevraagd . Mijn dochter van 7 zit in groep 3. Speelde in de kleuterklas vaak met n meisje maar dat meisje trok ook met n ander meisje uit de klas op wat prima is natuurlijk. Mijn dochter voelde zich wel
Vaak buiten gesloten . Dit gaf zij aan met haar woorden . Dat andere meisje zit niet meer in de klas bij dochter . In begin van dit jaar ging do hier dus weer veel met t meisje om maar nu er n nieuw meisje bij gekomen is trekt het vriendinnetje weer meer naar t nieuwe meisje toe. Ze speeltje een tijdje met z’n 3en . Wederom heeft mijn dochter weer dat gevoel . Juf zegt dat er niets aan de hand is en dat de 2 anderen pittige meiden zijn . Maar mijn dochter haar eigen plan trekt als ze ergens geen zin in heeft. En dat de juf dat n goede eigenschap vind . Nu is dus de lockdown en wil dat nieuwe meisje graag met mijn dochter afspreken. Maar mijn dochter wil niet ze zegt : ze speelt alleen met dat andere meisje. Nu vraag ik me af is het juist sterk dat ze haar grens aangeeft . “ zo van ik ik wil niet steeds t buitenbeentje zijn dus laat maar “ of vraagt dit juist om een stukje sociale vaardigheid . Zo van hun spelen in de klas veel samen maar ze wil ook graag met jou spelen . Lastige is dat in de klas met meiden veel 2 tallen zijn die al met elkaar omgingen voor groep 3 meerdere groep 1
En 2 klassen samen en zou t ook niet leuk vinden als zij alleen over blijft . Er zijn wel 3 meiden waar ze ook regelmatig mee afspreekt uit de klas in t verleden. Maar die hebben al wel n beste vriendinnetje. Ook word ze sociaal gezoek m’n geaccepteerd . In de buurt heeft ze 2 goede vriendinnen en veel buurtkindjes. Dus om sociaal contact hoef ik me niet zo n zorgen te maken het gaat me meer om de aansluiting in de klas . Thanx

juf Ank

juf Ank

12-01-2021 om 10:27

eens met juf

Ze geeft haar grens aan, ze geeft aan wat ze wel en niet wil. Ik zou zeker niet proberen om haar een andere richting op te duwen; nergens voor nodig. Bovendien: je zegt zelf dat ze al andere contacten heeft ook.
Prima. Lekker zo laten.

Raffie

Raffie

12-01-2021 om 15:36

tsja

Te veel pushen is geen goed idee, maar aan de andere kant zou ik dat buitensluiten dan ook niet zo serieus nemen.
Het lijkt er een beetje op dat ze het eerste vriendinnetje voor zichzelf wil houden, en dat is voor een nieuwkomend meisje natuurlijk niet zo leuk (en voor het vriendinnetje eigenlijk ook niet)

Dwingen zou ik niet doen, zou er nog wel een gesprekje aan wagen...

Mama 2 meiden

Mama 2 meiden

12-01-2021 om 19:35

Antwoord

Dank voor jullie reactie , jullie noemen idd de beiden kanten de een de ene en de ander de andere. En dat is idd beide waar ik ook over twijfel . T is ook gewoon lastig ze komt telkens in een 3 hoek terecht

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.