Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
jm

jm

28-08-2011 om 21:04

Mijn zoon eet nog steeds niet bij het overblijven


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

07-09-2011 om 18:40

Loes

Alles met mate, en dat geldt dus ook voor hartig beleg, want daar zit veel vet in...

Tanja

Tanja

08-09-2011 om 14:22

Eens met loes

Mijn zoon krijgt echt niet iedere dag een boterham met hagelslag of pasta mee naar school.
En als dat wel zo is krijgt hij er snoeptomaatjes, komkommer bij en/of kaas blokjes.
Hij eet namelijk maar 1 boterham.
Ik heb het idee dat die afwisseling wonderen doet.

Ik vind het belangrijk dat hij gevarieerd eet.
Wat is er mis met boterhammen die s'ochtends gesmeerd zijn? Ik neem ze ook mee naar het werk.

Ze liggen net 3 uurtjes in de trommel.

Ik vind het wel een beetje verwend hoor.

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 12:16

Pelle

Ik vind ook dat er niks mis is met een paar boterhammen. Maar ook dat overblijven niet zo idioot moeten doen als je eens een keer wat anders meegeeft.

Hanne.

Hanne.

09-09-2011 om 12:31

Hagelslag en overblijf regels

Hier dus wel vrijwel dagelijks brood met hagelslag. Vaak zelfs twee. En ter aanvulling: zoonlief heeft een eigen interpretatie aan de 'regel' je moet zoet en hartig eten gegeven. Hij eet 's morgens nl uitsluitend hartig.

Overblijf zal me't misschien niet in dank afnemen, maar volgens mij valt de meeste losse hagelslag er in de trommel al af.

Was wel verbaasd om te horen dat er sinds dit schooljaar geen extraatjes meer mee mogen in de trommels. Althans, er wordt een selectie gegeven van extraatjes die wel en niet mogen. Een blokje kaas mag wel, een stukje chocolade niet.

En hoewel ik er ergens wel begrip voor heb word ik er stiekem ook recalcitrant van. Krijg spontaan zin om zoon ipv een boterham met hagelslag en een blokje kaas, een boterham met kaas en een stukje chocolade mee te geven.

En

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 14:04

Pelle en hanne

Ah, ik snap het. Overigens ben ik ook niet dol op zulke bammetjes, eerlijk gezegd, hoor, maar ik snap je punt. Zo'n ramp is het niet natuurlijk.
Hanne, ik word ook obstinaat van zulke voorschriften..

Puck

Puck

09-09-2011 om 14:14

Hier ook

Hier zeggen ze ook iedere keer steevast dat hagelslag en stukje chocola niet mag. Dat zou in het reglement staan. Dus niet. En iedere jaar krijgt mijn kind (dat ik dus inderdaad heel recalcitrant wel chocolade meegeef) weer een briefje mee dat het niet mag waarop ik weer antwoord dat dat NIET in het reglement staat. MAar jongste trekt zich die opmerkingen die ze er zelf over krijgt wel aan en WIL geen eens meer chocolade mee naar school. En boterham chocoladepasta mag dan weer wel. Verder wordt gevraagd (geen dwingende regel dus) om je kind niet te veel mee te geven. Wat ze niet binnen 20/25 minuten op hebben gaat mee terug naar huis omdat ze voldoende tijd moeten overhouden om lekker te kunnen spelen. Verder mogen harde zuigsnoepjes en lolly's niet i.v.m. de veiligheid, daar kan ik me nog wel wat bij voorstellen.

Tirza G.

Tirza G.

09-09-2011 om 17:45

Alles mag

Op 'mijn' overblijf mag alles, alleen met harde zuigsnoepjes en lollies moeten ze binnen blijven en op hun stoel blijven zitten. Inderdaad vanwege de veiligheid. De meeste kinderen nemen dat dus maar één keer mee

Tirza

Fiorucci

Fiorucci

09-09-2011 om 18:14

En terecht

Oh dat lijkt me ook helemaal terecht. Hier mag snoep niet, maar goed dat was wel duidelijk aangezien krentenbollen al te decadent gevonden worden..

Bourgondia

Bourgondia

10-09-2011 om 00:45

Mijn bijdrage aan de kleffe-boterhammendiscussie

Mijn dochter gaat in Spanje naar school en daar krijgt ze een schoollunch geserveerd die bestaat uit voorgerecht-nagerecht-toetje. Best wel gezond eten, vaak versgemaakte groentensoep, toetjes zijn doorgaans yoghurt, vla of fruit. Deze zomer mocht ze een dagje meedraaien op een Nederlandse school. Een van de redenen waarom het - behalve verlegenheid - uiteindelijk niet doorging, was dat ze het helemaal niet zag zitten om tussen de middag saaie boterhammen uit een bakje te eten (vertelde ze dagen later).

Puck

Puck

10-09-2011 om 09:03

Tja bourgondia

De situatie in andere landen en wat daar gewoon is kun je natuurlijk niet vergelijken. Jij vergelijkt appels met peren. Natuurlijk zal een kind dat iets anders gewend is niet zo snel zeggen dat ie het anders wil. Als je het gemiddelde nederlandse kind vraagt of ze tussen de middag warm zouden willen eten dan hoor je ook waarschijnlijk "getver". 't Is maar net wat je gewend bent.

amk

amk

10-09-2011 om 10:17

Het gemiddelde kind ja

maar de school van mijn dochter waarschijnlijk nee. Die zijn dat idd ook gewend. En de ouders die gebruik maken van deze bso hebben net in de ouderevaluatie aangegeven dit zeker niet anders te willen. Die warme maaltijd is 1 van de redenen om voor deze bso te kiezen. Het is zo handig met alle sportdingen na school en bso, hoef je ze dan alleen nog een boterham te geven. En 2x op een dag warm eten is ook geen probleem.

Puck

Puck

10-09-2011 om 10:46

Amk

O, helemaal mee eens, ik zou het ook graag gezien hebben op onze BSO, lijkt me erg praktisch, vooral zoals je zelf al zegt met alle sporttrainingen die op één of andere manier altijd op de onmogelijkste tijden zijn. Als wij door de week 2x per week gezamelijk 's avonds aan etentoekomen is dat echt veel, meestal redden we dat niet.

Chocopasta

volgens mij is er niks mis met chocopasta of welk eten dan ook, maar er stond alleen brood met chocopasta of knakworst of saucijzen, niet afgewisseld met ander eten. Enkel die dingen zou ik niet geven. Wel een broodje knakworst met een glas melk en een appel oid.
Loes

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.