Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Piet

Piet

21-02-2012 om 21:19

Mijn zoontje heeft nooit genoeg.


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Mijn vermoeden

Ik vermoed dat "volkoren is goed voor elk" nu in Nederland ongeveer net zo'n geloofsartikel is als "melk is goed voor elk" een tijdje geleden was. Daar is men van teruggekomen, en van die volkorenfixatie wellicht ook.

Het is toch wel apart dat in het allerwege als gezond aangeprezen mediterrane dieet volkorenbrood met een lantaarntje moet worden gezocht. Je kunt dus kennelijk ook uitstekend zonder.

Zelf eet ik overigens graag volkorenbrood, en mijn kinderen krijgen ook vrijwel niet anders, maar het zou mij helemaal niet verbazen als forse groepen mensen er helemaal niet goed tegenkunnnen

(terzijde: volkorenbrood in deze vorm is volgens mij nog niet zo lang gangbaar in NL, vziw aten arme mensen vroeger vooral roggebrood omdat broodtarwe hier niet zo goed wil groeien).

Groeten,

Temet

Piet van Tilburg

Piet van Tilburg

27-02-2012 om 11:25

Bedankt

Bedankt voor alle reacties, er zitten zeker tips bij die wij gaan proberen.
Het is fijn dat er enkele mensen zijn die ons probleem herkennen.

Temet

ga jij nu niet aan hyperkatanisme lijden ?
In het mediterrane dieet is overigens veel meer vezels van groente te vinden, ik denk dat dat een deel van je raadsel oplost.

Rodebeuk

Het was voor mij dan ook geen raadsel, ik had die link met groenten ook al gelegd. En da's ook een belangrijke reden waarom ik mijn kinderen vooral volkoren voorzet, want brood eten ze namelijk wel
Maar de heersende leer in Nederland is momenteel zo ongeveer (met name ook bij Katan trouwens): Volkoren moet, volkoren doet goed. Nou, de Italianen laten zien dat je ook prima zonder kunt.

Groeten,

Temet

Na de pasta

P, die pasta is de eerste gang (daar kunnen trouwens wel groenten inzitten), daarna volgt het hoofdgerecht en groenten zijn daarbij dan de bijgerechten. Daarbij tellen aardappels ook als groente trouwens.
En Italianen eten in de regel twee keer per dag warm, dus da's dan twee keer groente.

Het ontbijt van het gezonde mediterrane dieet bestaat dan weer uit een kop koffie verkeerd met twee biscuitjes

Groeten,

Temet

Aaaaaaah! volkoren!

ik droom er van!
Kon ik hier maar eens een lekkere volkorenboterham met oude kaas eten i.p.v. zoet klef stopverfbrood....

Geef ons heden onze dagelijkse rijst

Dirksmama, ik was ook een tikje verbaasd toen mijn schoonmoeder mij desgevraagd bevestigde dat Indonesische christenen ook bidden "geef ons heden ons dagelijks brood" . De kwaliteit van het Indonesische brood geeft daar nou niet direct aanleiding toe Tenminste, het brood dat ik daar gegeten heb; en waar jij zit is het vermoedelijk nog erger.

(ik ben op Bali een keer volkorenbrood tegengekomen - het was nog lekker ook - , maar dat was dan ook in erg toeristisch gebied).

Groeten,

Temet

Tanneke

Tanneke

29-02-2012 om 02:04

Dirksmama ot

Oh, hier ook! Ik heb soms zo'n trek in een waldkorn bol met oude kaas!
Of een witte boterham met een knapperig korstje en dan dik echte roomboter erop en hagelslag.
Heeft hier niks mee te maken,maar kon het me zo voorstellen dat je dat brood daar zat bent.

We wonen niet op Bali (Californie) en het brood is hier erg zoet, blijft twee weken houdbaar en heeft nooit een korstje....bleh.

Laranja

Dit vind ik een intrigerende zin: "Sinds zijn interne rem geactiveerd is, heeft hij een gezonde eetlust en heeft inmiddels een normaal gewicht"

Hoe is die interne rem geactiveerd dan? Want dat is volgens mij wat Piet graag zou weten. En zelf ben ik ook wel nieuwsgierig. Of is er jaren na dato alsnog een gebruiksaanwijzing bij dat kind geleverd ?

Groeten,

Temet

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.