Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Mobieltje voor dochter van 9?

Mijn dochter van 9 wil voor haar verjaardag een "cool" mobieltje.(79 euro) Wij, haar ouders, vinden dat geen leuk kado, en veel te duur voor wat het is. Bovendien zie ik niet in waar ze het voor wil hebben omdat haar vriendinnetjes , op een na, er ook geeneen hebben. SMSen kan dus niet en beltegoed is natuurlijk zo op.

Hebben jullie kinderen van deze leeftijd er een en waarom?

Ze heeft trouwens wel een saai mobieltje om te gebruiken bij noodgevallen als ze samen met haar oudere broertje een zeldzame keer samen naar school fietsen. Meestal breng ik ze nog. Maar ja, die is zwart en kan 'alleen maar bellen'


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ook

mijn zoon wilde voor zijn 10e verjaardag wel een mobieltje. We hebben direct gezegd dat er voorlopig geen mobiel gaat komen omdat hij hem niet nodig heeft. Als hij naar het vo gaat krijgt hij een mobiel. Klaar, duidelijkheid. Hij vraagt er dus ook niet meer om.

Zelfde als wil40

Ook hier krijgen ze pas een mobieltje als ze naar de middelbare gaan. Helaas voor haar is zij samen met nog 2 andere de enige in de klas zonder mobiel. Ik begrijp niet waar ze hem voor nodig hebben. Als ze met iemand mee willen na schooltijd bellen ze maar daarvandaan. Is het niet goed dan heeft ze pech en moet ze dat stukje (hooguit 1 km) weer terug fietsen. Tot nu toe is dat nog niet nodig geweest.
Degene die in haar klas een mobiel hebben gebruiken hem vaak alleen voor foto's maken en muziek te luisteren.

Mamba

Mamba

09-10-2008 om 21:27

Oudste heeft een mobiel, voor mijn gemak. Ik heb geen zin om met twee kleuters de halve stad af te zoeken wanneer we weg gaan of moeten eten. Dan bel of sms ik hem. Vijftien euro inclusief tien euro beltegoed. Hij krijgt 2x per jaar tien euro. Wil hij meer, moet hij het zelf betalen.

Wel maar

Hoi,
mijn zoon van 8,5 heeft er wel een,maar idd dus een saai ding zodat ik kan bellen als hij naar huis moet komen en dat hij kan bellen als er iets is.

ik vind 9 jaar een prima leeftijd voor een mobiel in dit geval,maar niet voor een ding voor de heb en voor de sier

Nee

Nee, mijn kinderen krijgen pas een mobieltje als ze naar het VO gaan. Oudste heeft er dus al één. Middelste zeurt me nu ook steeds aan het hoofd dat ze de énige in de klas is die er geen heeft. Jammer dan. Ze zal gewoon nog een paar maanden geduld moeten hebben. Ik vind het helemaal niet nodig dat mijn kinderen op de basisschool al zo'n ding hebben.

Emmalynn

Annet

Annet

09-10-2008 om 22:40

Ook bij vo

Een eigen mobiel krijgt ze pas als ze naar het VO gaat (ze zit nu in groep 8).
Wel krijgt ze geregeld een oud mobieltje mee als ze alleen op pad gaat. Die mag dan ook alleen gebruikt als ze naar huis moet bellen.

Hier wel

toevallig hebben wij een redelijk 'overschot' aan mobieltjes die nog wel kunnen. die dus meer kunnen dan alleen maar bellen. die ook foto's kunnen maken en wat liedjes afspelen. hier krijgt jongste dus de 'oude' mobieltjes. niet dat die wat waard zijn hoor. die ze nu heeft komt van d'r zus die 'm al 2,5 jaar geleden voor maar 49 euro heeft gekocht én er dus al die tijd mee gebeld heeft (=dus inclusief behoorlijke krassen enzo), die kan bellen, foto's maken en muziek afspelen. oudste heeft de telefoon van d'r oom overgenomen(daar kan álles mee). ons buurmeisje heeft weer de oude telefoon die eerst van jongste was. die kan alleen wat belmelodietjes afspelen, niet eens bellen (omdat er een of ander iets kapot is). maar buurmeisje loopt er regelmatig 'stoer' mee rond.
dat is ook alleen waar het de kinderen om te doen is. erbij horen. die bellen helemaal niet......jongste heeft al een paar maand 10-euro beltegoed (niet opgewaardeerd, daar doen wij niet aan, maar een 'gratis' actie) en heeft 1 sms-je gestuurd naar mij. verder nog nooit.
de vereisten van kinderen in die leeftijd zijn niet zo hoog. ja natuurlijk 'horen' ze van alles wat mogelijk is, maar het gaat er alleen maar om dat ie een beetje 'tof' eruit ziet. dat betekent vooral niet te groot. hij moét klein zijn.
op rommelmarkten kun je ze zelfs kopen voor een paar euro. je pimpt 'm wat op met wat van die kleine stickertjes, doet er een leuke telefoonhanger aan en klaar.
als een kind jarig is en dit is haar liefste wens dan zou ik dat wel doen.
géén telefoons van 80 euro. ze gaan er vaak ook nog niet zo netjes mee om. het risico op verlies is mij te groot. maar voor weinig kan je er best 1 kopen. zelfs gloednieuw zijn er genoeg die méér kunnen en wat ook aan hun wensen beantwoord. even een zeer korte zoektoch levert al 1 telefoon op bij de kijkshop voor 35 euro mét 15 euro beltegoed die álles kan (nieuw dus), 2-de hands zou dat dus nog stukken minder zijn.

en hoeveel geld krijgen kinderen gemiddeld op een verjaardag? hier zouden ze gewoon geld vragen op hun verjaardag (aan de overige gasten) als ze weten dat ze iets niet krijgen van ons en het dan zelf kopen. en dét heb ik dus liever niet.......dan kopen ze dus zo'n dure blitse, die ze misschien zo wel kwijt zijn.
groeten albana

'niet nodig'?

Ik lees hier nu al weer een paar keer het argument 'ik vind dat niet nodig'; maar krijgen jullie kinderen dan echt alleen dingen die nodig zijn?

Hebben jullie zelf jullie mobiel nodig? Inclusief alle extra's? Ik ken echt helemaal niemand die foto's MOET kunnen maken met z'n telefoon.

Mijn kind (12) heeft geen mobiel, hij taalt er ook niet naar. Als hij er wel graag een zou willen, zou hij 'm waarschijnlijk wel krijgen (als 't binnen mijn budget valt).

Puck2

Puck2

10-10-2008 om 09:35

Hier ook

Oudste (10) heeft sinds kort een mobieltje. Hij wilde eigenlijk een mp3-speler en toen hebben wij gevraagd of hij niet liever een mobieltje heeft met mp-3 erin. Hij gaat tegenwoordig alleen het dorp door naar trainen e.d. en moet dan toch een eindje fietsn. Ik vind het dan wel zo prettig dat hij mij van daaruit kan bellen als er iets is.

Sinds kort

heeft onze zoon van bijna 12 (groep 8) een mobiel. Hij gaat nu alleen 2 keer in de week op de fiets naar voetbaltraining en één keer naar club. Ook heeft hij als hobby vissen en dan weet ik niet altijd precies van te voren waar hij exact heen gaat. Altijd prettig om hem dan te kunnen bellen. Telefoontje van 35 euro (waarvan hij zelf 25 mocht betalen) incl. 10 euro beltegoed, zwart en hij klapt dicht, dat waren de belangrijke criteria voor mijn zoon.

Yvonne

Yvonne

10-10-2008 om 11:29

Wel

Mijn dochter heeft met 9 jaar een mobieljte gekregen. Oma wilde met de kids een dagje uit met de trein maar oma snapt niet hoe en moblietje werkt. en aangezien zoontje toen net een keer een epileptische aanval had gehad wilde ik wel dat ze bereikbaar waren als ze met oma weg waren. Dus zodoende dat we het goedkoopste prepaid toestel toen hebben gekocht.
Toen ik een paar maanden later mijn eigen mobiele abonnement ging verlengen en en nieuw toestel kreeg wilde dochter graag mijn oude toestel hebben omdat die ook foto´s enzo kon maken. Dus zodoende heeft dochter, inmiddels bijna 10 wel een mobieltje. Maar ze krijgt hem alleen mee in geval van nood, wanneer ze eens een enkele keer alleen naar huis moet ofzo.

Erykah

"..maar krijgen jullie kinderen dan echt alleen dingen die nodig zijn?"
Nee, tuurlijk krijgen mijn kinderen niet alleen dingen die nodig zijn. Maar ik probeer ze wel bewust te maken van (on)zin van bepaalde dingen. Dat ze nadenken over het aanschaffen van een artikel, zodat ze hun geld bewust aan iets besteden.
School is nu 800 meter van huis. Ze gaat met de fiets. Het kost haar max 5 min. om naar huis te fietsen om iets te overleggen. Sport is ook 7 min. fietsen en ik kom haar altijd ophalen. Dus het hoeft niet. Wanneer ze er eentje wilt mag ze hem best aanschaffen... van haar eigen geld. En dat wil ze dus niet, want dat vind ze zonde. ))

"Hebben jullie zelf jullie mobiel nodig? Inclusief alle extra\'s? Ik ken echt helemaal niemand die foto\'s MOET kunnen maken met z\'n telefoon."
Ik heb de mobiel nodig om bereikbaar te zijn voor mijn kinderen. Wanneer er iets op school gebeurd en ik ben hardlopen dan kan school me bereiken.
Toen ik zwanger was van de eerste en op punt van bevallen stond heeft mijn man ook "geeist" dat ik een mobiel nam. Puur en alleen voor zijn gemoedsrust, zodat ik hem kan bereiken wanneer er iets aan de hand was.
De rest van mijn mobiel gebruik ik niet. Ik heb daarom ook prepaid. Ik betaal 10 euro per jaar om het nummer in stand te houden. Volgens mij staat er nu iets van 40 euro beltegoed op.
Rijbewijs idem. Ook dit heeft mijn man "geeist" toen ik zwanger was van de tweede. Hij vond en vindt het toch wel een prettiger idee dat ik bij calamiteiten niet afhankelijk zou zijn van anderen. Anders had ik nu waarschijnlijk nog alles op de fiets en met OV gedaan.
Sorry, beetje lang verhaal geworden maar hierdoor denk ik wel duidelijk geworden hoe ik het bedoel.
Gr, Pisa

Klinkt mij een beetje hypocriet in de oren

sorry dat ik het zo zeg, maar al die 'redenen' om dus daarom een kind niet zo'n mobiel te 'gunnen' klinken mij een beetje hypocriet in de oren.
hoe vaak kopen wij (als ouders zijnde) niet een extra broek erbij voor onze kinderen terwijl de 3 die ze hebben eigenlijk best voldoende zijn?
heb je alle spullen die je in huis hebt écht nodig?? dat je dan ook eerst héél goed 'nadenkt' of je het wel écht nodig hebt? je bewust wordt of het wel 'zin' heeft om dat aan te schaffen?
hoeveel mensen hebben niet een fiets in huis/garage terwijl ze er vrijwel nóóit op fietsen (ik denk even aan het fietsenlijntje bij 'het nieuwe huishouden' er waren er behoorlijk wat die nóóit of amper fietsen)? hoeveel mensen kopen niet in een opwelling die geweldig mooie laarzen omdat ze zo afgeprijsd zijn in de uitverkoop en dat terwijl de zomer eraan komt en hun oude nog prima zijn? heb jij niet óók veel meer dan 1 paar schoenen+ 1 paar pantoffels? (meer heb je er toch niet nodig, dus onzin om te kopen)en die leuke kussentjes om je huis een beetje mee op te pimpen? enz. enz.

kijk als een kind nu zo tussendoor zoiets vraagt....dan zou ik het ook niet doen. maar we hebben het hier over een verjaardagskado! hoor je op je verjaardag niet gewoon lekker verwend te worden? in plaats van je bewust te worden over de zin en onzin van 'iets'? het is ook nog 's geen extreem duur kado, het kan zeker wel nuttig zijn, misschien niet nu, maar dan toch wel als bewuste kind wat ouder is dus grote geldweggooierij is het ook nog niet.

en natuurlijk hebben jullie het zélf wel allemaal nodig. natúurlijk! jullie hebben daar allemaal héél bewust over nagedacht. de zin en onzin voor de aankoop gewikt en gewogen en daarna pas besloten. túúrlijk!

ergens geloof ik het niet. en ik denk dat de meeste kinderen dat ook wel door hebben.
groeten albana

Albana & pisa

albana: dat is precies wat ik bedoelde!

en pisa: je hoeft je voor mij echt niet te verantwoorden hoor, natuurlijk niet. Iedereen heeft z'n eigen redenen om al dan niet een mobieltje te willen; ik vind 't allemaal prima. Het ging mij alleen om het argument "mijn kind krijgt geen mobieltje, want dat vinden wij niet nodig". Ik las het hier in dit draadje, en eigenlijk kom ik dat in ieder 'mobiel ja of nee' draadje tegen. Inderdaad, zoals albana zei, het gaat hier om een verjaardagskado: dat mag toch ook wel gewoon iets zijn dat het kind leuk vind & graag wil hebben!

erykah

Euhmmmm albana

Wij zitten duidelijk anders in elkaar maar om mij dan voor hypocriet uit te maken gaat mij te ver. Er werd gevraagd naar het waarom niet. Misschien om het beter te kunnen begrijpen en daarom heb ik het uitgelegd.
Jij gaat anders met je geld om dan ik. Helemaal niet erg. Waarschijnlijk heb jij iets meer te besteden dan ik. Maar zelfs al had ik meer te besteden dan zou ik het nog niet doen. Zit niet in mijn aard. En nee, ik ben geen Zeeuws meisje.
De kinderen krijgen hier geen cadeaus van over de 100 euro voor hun verjaardag. 70 euro is echt het matje. Wanneer ze een nieuwe fiets nodig hebben en ze zijn nog lang niet jarig krijgen ze die tussendoor.
Maar een mobieltje vind ik van een andere soort. Je koopt zo'n ding maar daar houdt het geld uitgeven niet bij op. Het bellen kost ook geld en ook dat ga ik niet voor ze bekostigen. Waarom zou ik dat doen terwijl ik er niet achter sta?! Dochterlief kwam tot de conclusie dat ik wel gelijk had aangezien zij niet haar zakgeld (1 euro per week) wil uitgeven aan belkosten. Vond ze zonde van haar geld, wilde ze aan andere leuke dingen besteden.
Pfff, waarom zit ik me eigenlijk te verdedigen?!

Verdedigen

is écht niet nodig hoor pisa, 't was ook niet beledigend bedoelt, maar ik wist er gewoonweg ook geen woord voor met dezelfde strekking dat 'aardiger' klinkt....

ik snap alle argumenten wel. ben het met de meeste heel erg eens.....maar niet voor een verjaardag!!! dat mag je het hele jaar aandragen en voordoen en ze leren.....maar alleen die ene dag niet!
en een telefoon die zulke dingen kan en er nog cool uitziet ook kost geen 150, geen 80 en zelfs geen 50 euro. die heb je al voor 35 euro. véél te veel om zomaar de geven. maar is er hier iemand die 35 euro niet besteed aan een verjaardagskado voor eigen kind??

ik wil zelf trouwens ook niet zo behandeld worden op m'n verjaardag. ik wil dan verwend worden en dat dure o,zo nutteloze parfum krijgen en échte chocolaatjes waar ik maar 2 seconden plezier van heb en en en....
(krijg er nu al weer zin in en 't is pas geweest!)
en zou van mijn ouders ook niet zulke 'levenslessen' op die dag waarderen. de rest van 't jaar mag 't dus wel...
groeten albana

En nog even

ik heb hier ook al in de loop der tijd talloze lijntjes voorbij zien komen met beledigde mensen die zeer 'nuttige' kado's kregen en dat bepaald niet leuk vonden. een mixer voor moederdag, een broodbakmachine voor je verjaardag....zoiets.
groeten albana

Brianna F

Brianna F

10-10-2008 om 17:15

Geld bij

Natuurlijk krijgen kinderen ook dingen die ze niet nodig hebben. Maar dat is een eenmalige uitgave.
Bij een mobieltje houdt het niet op met de aanschaf, daar moete telkens geld bij. En dat redt je niet tot de volgende verjaardag of sinterklaas.

Brianna F

Brianna F

10-10-2008 om 17:16

Vervolg

te vlug op verzenden gedrukt.
Een kind van 9 kan dat niet zelf betalen lijkt me, dus nogen de ouders er telkens geld opzetten.
Want ik neem niet aan dat kind mobiel alleen voor de sier heeft, die gaat 'm gebruiken.

nyed

nyed

10-10-2008 om 21:01

Nu nog even niet

Zoon van 10 wil ook een telefoon.
Krijgt hij ook als hij naar het VO gaat.
Ik vind het niet nodig, je kan ze wel alles geven en ze verwennen tot en met, maar als ze eenmaal gewend zijn om alles te krijgen.
Een kind moet ook nog wat te wensen hebben, en dat is bij mij over 2 jaar wat betreft een telefoon.
Hij kan genoeg andere leuke dingen krijgen voor zijn verjaardag en dan wil ik niet echt op een cent kijken.
Hij doet er verder niet moeilijk over.
Hij begrijpt ook wel dat als ik nu een dure telefoon met alles erop en eraan ga kopen dat hij hem toch niet gebruikt. Geeneen van zijn vriendjes heeft een telefoon, wat moet hij daar dan mee.
Dan blijft dat ding stoffig liggen in de kast en dan kan ik over 2 jaar weer een andere kopen omdat deze dan oud is in zijn ogen. Zonde van het geld.
En om nou alleen een telefoon te kopen om er stoer mee rond te lopen vind ik niet nodig.

Niet nodig

Ik heb inderdaad ook geschreven dat ik het nog niet nodig vindt. En ik ben ook daadwerkelijk van mening dat dochterlief 'm nu nog echt niet nodig heeft. En natuurlijk barst het hier in huis ook best van zaken die de kinderen of wijzelf niet nodig hebben. Maar ik ben ook van mening dat ik ze niet álles hoef te geven wat ze willen hebben. Ze kríjgen ook een mobiel, maar pas op hun 12e. En ze mógen t.z.t. best alcohol drinken, maar pas ná hun 16e en zo kan iedereen dingen/zaken verzinnen die je kind best wel mag, maar nú nog even niet. Voor ons ligt die grens met een mobieltje dus bij het VO. Als ik zie dat een 8-jarig buurmeisje bij ons voor de poort staat te bellen naar óns (terwijl we haar nota bene zien stáán) met de vraag of dochterlief buiten komt spelen, dan vraag ik me echt af waar dat dan over gaat.

Ook als dochter t.z.t. een mobieltje krijgt, zal dat aan de ene kant zijn omdat ik het dan wél (een beetje) nodig vindt en aan de andere kant omdat ik het haar ook best gun om ook zo'n ding te hebben. Maar dus nog niet op haar 10e...

Emmalynn

Ik heb het nodig

Hoi,
ik heb het nodig dat zoon een mobieltje heeft
zodat als hij buiten is met jongere broertje ik niet met kleine zusje hoef te zoeken als we willen eten...

Annemir

Zomaar een vraagje. Kan jou kind dan geen klok kijken en wel met een mobieltje omgaan? Hier draagt zoon vanaf zijn 7e een horloge en vertel ik gewoon hoe laat hij thuis moet zijn. Net zoals mijn moeder vroeger deed.

Ardnax

Ardnax

11-10-2008 om 23:54

Ik wil het

Mijn dochter (bijna 12) heeft al bijna 2 jaar een mobieltje, inderdaad de oude van pa of moe, met een prepaid kaart erin.
Ze heeft 'm eigenlijk omdat IK wil dat ze bereikbaar is. Als ze ergens aan het spelen is of wat dan ook en ik heb haar met spoed nodig, wil ik niet eerst klassenlijsten moeten opzoeken om een tel.nr. te zoeken. Ze staat gewoon in mijn contactenlijst. Verder wil ik graag dat ze of mij, of haar vader, of de opa's en oma's kan bellen als ze hulp nodig heeft en ook altijd die mogelijkheid heeft. Het is 1x voorgekomen dat een stel pestkoppen haar achterna zaten en ze met maar 1 druk op de knop ons kon bellen. Probleem opgelost.
En gelukkig voor haar, ben ik nogal gek op mobieltjes met allerlei snuisterijen en verleng ik iedere 2 jaar mijn contract mét een nieuwe telefoon. Zo krijg ik over 2 weken een nieuwe en krijgt zij (zomaar) mijn oude. Wel een MDA met touchscreen, dus ze is helemaal blij, want kan nu gewoon filmpjes kijken etc. op haar mobiel.
Misschien overdreven, maar waarom mag ik wel toegeven aan mijn tic voor hebbedingetjes en moet ik dan mijn oude hebbedingetje ongebruikt in een la laten liggen terwijl zij ook gek is op hebbedingetjes ?
Overigens valt het met de belkosten wel mee. Ze heeft prepaid van de Hema en we zijn zo ongeveer € 15,00 per jaar kwijt. Ik hou het beltegoed in de gaten en waardeer indien nodig op. Ze heeft in die 2 jaar nog nooit gevraagd om meer beltegoed.
Grtz.
Ardnax

Je kan

er gratis liedjes mee af luisteren, maar je kan ze als je ze hebt (gewoon gedownload van de site waar je kaart loopt helemaal legaal dus) ook aan je vriendinnetje geven (even bij elkaar houden en uitwisselen zoals met een mp3 speler (alleen een mp3 speler kan dat uitwisselen dus niet). je kan foto's maken en die laten zien evt. downloaden op je p.c.
je kan er filmpjes op maken (b.v. jezelf als je de dodensprong doet op het klimrek).
je kan er op kijken hoe laat het is. je kan 'm gebruiken als wekker. zelfs als agenda.
vooral dit soort dingen gebruikt onze 10-jarige.
opwaarderen doen wij ook nooit. of ze zou het met d'r verjaardag moeten vragen, maar waarom zou ze dat doen? zolang ze beltegoed heeft kan ze bellen, ze belt mij, ik bel d'r terug......kost helemaal niks voor haar dus. haar beltegoed is dus ook nog nooit opgewaardeerd.

jullie reacties verbazen mij des te meer omdat als er hier lijntjes zijn die gaan over m.p.3-spelers of wii's en nooit zie ik dan iemand 'reageren' in de trant van 'hij heeft het niet nodig' of 'dat krijgen ze als ze 12 zijn' en ik denk dat de vergelijking met alcohol wel helemaal aangeeft hoe negatief de gemiddelde ouder over een mobieltje denkt. maar áls je zo negatief over een mobieltje denkt, je een mening wil vormen dus over de voors en tegens vindt ik dat je ook goed 'op de hoogte' moet zijn van prijzen, mogelijkheden etc.
en dat zijn alle ' niet nodig' reageerders overduidelijk niet. vrijwel alle argumenten kloppen gewoon 'inhoudelijk' niet. mensen hebben zich er dus duidelijk niet in verdiept, kwestie van de klok horen luiden en niet weten waar de klepel hangt of toch generatiekloof?
groeten albana

Wil40

Hoi,
wil 40 jawel hij kan wel klokkijken, maar ze spelen hier in bergen zand. liever niet met een horloge.
maar wat ook speelt..er spelen grote jongens die nog wel eens vervelend doen en pesten. soms te erg en dan belt hij. vaak is dat al genoeg om ze te laten stoppen,soms kom ik dan langs.

het is puur voor mijn gevoel.
oudste van 8 vindt het super. luistert graag naar zijn ringtones. jongste van 7 vindt het wel best, boeit hem totaal niet.
wij hebben idd ook zoveel mobieltjes dat alles doorschuift. hij heeft hem sinds april en tot nu toe doen we het nog met 10 euro beltegoed. hij belt dus alleen naar huis.

Albana

Albana, ik ben dus een 'niet nodig'-reageerder en daardoor vindt je blijkbaar dat ik niet goed op de hoogte ben van de prijzen e.d. Dat is mijn geval niet waar. Dat ben ik best wel, maar de kosten zijn voor mij geen argument dat mijn kinderen op de basisschool nog geen mobieltje krijgen. Ook ik noemde iets over alcohol (dat ze dat wel mogen, maar nu nog even niet), maar dat betekent niet dat ik een mobieltje als iets negatiefs zie. Mijn kinderen (de arme zielen) hebben ook geen Nintendo DS, maar wél een i-pod, mp3 en een draagbare
DVD-speler, maar dat zijn dus gewoon keuzes die wij hebben gemaakt. Dit wel en dat niet. En op die manier is het feit dat ze met hun 12e een mobiel krijgen óók een keuze. Net als het voor jou een keuze is om het ze wél te geven. Maar jouw kinderen zullen ongetwijfeld óók bepaalde dingen níet hebben, die een ander wél heeft. Zo maakt iedereen toch z'n eigen keuzes?

Ik begrijp dan ook niet waarom de argumenten van niet nodig-reageerders niet kloppen en jouw argumenten wel.

Emmalynn

Fraz

Fraz

12-10-2008 om 15:06

Toch

ben ik voorzichtig met mobiele telefoons voor jonge kinderen. Zolang nog niet 100 % vaststaat dat mobiel bellen 100 % veilig is voor de hersenen beperk ik het liever zo veel mogelijk. Eerlijk gezegd ook voor mij zelf. Ja het is soms handig dus dan gebruik ik wel een mobiele telefoon maar voor kinderen vind ik de meerwaarde niet opwegen tegen de eventuele negatieve gevolgen. Ook zijn de hersenen denk ik kwetsbaarder dan die oude van mij. Dan maar een rondje door de buurt fietsen als ze naar huis toe moeten komen en een enkele keer krijgen ze die van mij mee (is tot nu toe op 1 hand te tellen.)

Dat is zo

Hoi,
dat is zo, maar gelukkig gebeurt dat niet.

Annemir

Annemir ik geef nog liever 10x een horloge van 4 euro of rij een keertje extra (nog goed voor ons ook) dan een mobieltje. Bij een rondje extra kunnen we ze beter in de gaten houden. En een mobieltje kan ook kapot gaan van het zand. Denk zelfs nog eerder dan een horloge.
Ik vind het overigens lichtelijk naief om te denken dat het afpakken van een mobieltje jou kinderen niet zal gebeuren, omdat het nog niet gebeurd is. Er wordt van alles van kleine kinderen afgepakt. Tot aan plastic schepjes aan toe. Alleen puur uit verveling.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.