Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Peetje

Peetje

11-10-2009 om 11:21

Narnia-feestje... helluppie....

Hallo,

Binnenkort wordt Peetjezoon tien jaar... dat is wel heel erg snel gegaan, van brullende baby naar rommelkontige bijna puber (verrek; ik bedenk me nu dat hij een tiener wordt... of bestaat dat woord niet meer?).
En hij wil graag een Narnia-feestje, mét veldslag, hahaha.
Nu wil ik graag een leuk feestje organiseren, maar is er iemand die hier ooit een Narnia-feestje heeft gegeven of meegemaakt? Wat is wel en wat niet praktisch?
In het park (overkant) een spel bedenken lijkt me leuk (en dan ze desnoods in regenpakken laten spelen). Maar verder, en hoe percies...
Ik weet dat er hier héle creatieve mensen zijn... Wie kan me helpen?

groetjes,
Peetje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Spannend

Hoi, Peetje,
Poeh. Dat is een lastig thema. Wel leuk! Ik vraag me af hoe veel kinderen er uitgenodigd worden. Als er minimaal een stuk of 10 kinderen zijn, zou je ze in 2 groepen kunnen verdelen en dan in het park een spel opzetten. Ik denk terug aan de tijd dat ik op zomerkamp ging. Je moest dan een brief van de ene post naar de andere post brengen, zonder dat je gepakt werd door de andere partij. En zij moesten dat ook. Hoe de spelregels precies waren, kan ik niet meer herinneren, maar ik denk dat je op internet onder 'kampspelen' ofzo best wel iets moet kunnen vinden. Ik weet nog wel dat wij het altijd heel spannend vonden.
Als ik aan Narnia denk, denk ik ook direct aan schminken. Daar moet je wel enige handigheid in hebben en goede schmink (Grimas). Narnia heeft natuurlijk wel wat goede typetjes!
Verstoppertje met een Narnia sausje zou ook goed kunnen. Daar begint het Narnia verhaal immers mee.
Ik weet niet hoe al die figuren van Narnia heten, maar je zou dit kunnen gebruiken met het eten. Bijvoorbeeld IJsheks-room als toetje (ik noem maar wat).
De uitnodiging zou je in zogenaamde Narnia-taal kunnen maken. Door in Word de stuk tekst te selecteren en om te zetten in een ander lettertype met plaatjes, krijg je een soort geheimtaal. Lekker geheimzinnig.
Ik hoop dat je hier alvast iets mee kunt. Succes en veel plezier.
Groetjes, mamma X.

Het 1e wat in me opkomt

is dat je je hal om moet toveren tot stoffige kledingkast waar ze zich bij binnenkomst direct om kunnen toveren tot prinsen.
Maar ik denk nog even verder..

Seej

Seej

11-10-2009 om 22:44

Misschien op deze website

Zo super creatief ben ik niet maar op deze site vind je heel veel ideeen:

www.birthdaypartyideas.com

Wellicht zit er ook een narnia feestje tussen.

Succes! (Origineel idee trouwens).

Yta Chalne

Yta Chalne

11-10-2009 om 22:46

Eten

Natuurlijk moet er turks fruit gegeten worden. Dat was mijn grootste fascinatie als kind wat betreft Narnia, hoe dat nou zou smaken.

Salie

Salie

12-10-2009 om 09:29

Op de site van seej

Staat een kopje speciaal met Narnia feestje. Als je bovenin naar Kids party ideas gaat, dan even bij de n kijken. Daar staan er feestjes voor verschillende leeftijden van Narnia.
Dank voor de tip trouwens Seej.
Gr. Salie

Peetje

Peetje

13-10-2009 om 09:59

Super, bedankt!

Hallo allemaal,

Ik knip en plak even met jullie reakties! Daar in ieder geval vast bedankt voor!
Mama X: wat een goede ideeën, dat schminken lijkt me erg leuk, gaat ook wel lukken, maar ik weet niet in hoeverre de uitgenodigden dat willen. Zoon vindt het saaaaaaai, maar misschien willen anderen wel .
En een spel met brieven vindt ik nog leuker dan een veldslag, zoals zoon voorstelt (ik heb al visioenen van blauwe ogen, brullende en hinkende kinderen...).
Ze blijven avondeten en het plan is nu om twee tafels aan elkaar te zetten, zeil erover en dan "volstorten"met friet, mayo gewoon ernaast. Tis wat middeleeuws, maar het idee werd met gejuich ontvangen.
En die uitnodiging is ook leuk, ga ik zeker proberen (ben niet zo handig in zulke dingen).
Olief: helaas hebben wij een smal kort gangetje, daar kan niet zoveel in (kunt er al niet met z'n 2-en naast elkaar staan) maar stof heb ik altijd wel liggen, hahaha.
En die site die je noemt is geweldig! Er staan meerdere Narnia-feestjes op, dus daar kan ik vast goede ideeën uithalen! Ook voor het dans-prinsessen-feestje van Peetjedochter (de week ervoor) staan leuke dingen dus ook namens haar bedankt voor de tip!

Yna: jaaa, turks fruit! Zou ik helemaal niet aan gedacht hebben maar ga ik zeker doen (niet mijn smaak trouwens). Heb je het ooit gegeten of zal ik wat voor je bewaren?

groeten,
Peetje (die nu vast gaat duimen voor goed weer tzt)

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.