Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Heleentje

Heleentje

04-01-2009 om 17:52

Niet tegen dr verlies kunnen

Mijn dochtertje kan niet tegen dr verlies.
Nu wordt ze over een maand 4 en moet ze naar school (ze zit nu op de opvang) en ben ik bang dat ze straks niet leuk met de anderen kan spelen omdat ze gaat zitten huilen als ze verliest.

Is dit een fase?
En hoe moet ik er mee omgaan?
Haar juist regelmatig laten verliezen om zo te kunnen vertellen hoe ze er mee om moet gaan, en zelf ook regelmatig verliezen om te laten zien hoe het moet?

Groetjes
Heleentje

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ano9

ano9

04-01-2009 om 20:06

Idd

onze zoon is 8 en kan nog steeds niet tegen zijn verlies. iedere keer probeer ik het weer, vol goede moed begin ik aan een spelletje, maar het eindigd altijd in een drama. (behalve als ie wint dan haha) en idd op school of bij iemand anders heeft hij het niet. snap er niks van.

Tango

Tango

04-01-2009 om 20:41

Hier ook

Dochter van 7 kan ook thuis erg slecht tegen haar verlies. Als ze al denkt te gaan verliezen begint het drama al. Op school had ze laatst een spelletjesdag en vertelde toen dat ze 3 keer had verloren met een spelletje. Ze leek er totaal geen probleem mee te hebben.
Als ze er thuis erg een drama van maakt zeggen we tegen haar dat we geen spelletje meer met haar willen spelen. Meestal helpt dat wel iets.

Zelf ook niet

Ha, ik ben al 38 en kan nog steeds slecht tegen mijn verlies! Vorige week heb ik mijn profiel van More Brain Training nog gewist omdat het maar niet lukte om mijn score verder te verbeteren.

En ach, wie weet komt zo'n streber die altijd wil winnen wel ver in deze maatschappij. Het hoeft toch geen slechte eigenschap te zijn als je graag wil winnen?

duifje

duifje

05-01-2009 om 11:43

Normaal

hoi,

Volgens mij is het inderdaad vrij normaal dat kleuters niet tegen hun verlies kunnen, ik heb hier de fase regelmatig voorbij zien komen. Mijn zoon vond het op zijn derde nog prima om te verliezen, ineens werd dat een drama. Gelukkig was dochter op dat moment al uit die fase en buurjongen net. Wat wij hier doen: de verliezer mag met het volgende spelletje beginnen. Ik zeg ook wel eens dat niemand met ze een spelletje wil spelen als ze altijd winnen. Dan is er voor de ander niks aan!
Gaat weer over....

groeten Duifje

Precies

verliezen moet je leren, sommige mensen leren dat nooit.

Net zoiets als om de beurt iets mogen doen, moet je ze ook leren, nu mag jij als eerste en daarna hij.

Gewoon af en toe een spelletje doe, haar de mogelijkheid geven om van de 2 spelletjes er in elk geval 1 te laten winnen. En op school doen ze niets wat resulteert in winnen/verliezen.

Mijn dochter (bijna 6) vind het nu zielig voor mij omdat ik altijd verlies, hahaha.

Heleentje

Heleentje

06-01-2009 om 15:19

Jij lekker niet..

Misschien is het wel weer een andere topic hoor, maar ze zegt dan ook heel regelmatig.. ik heb gewonnen en jij lekker niet. Of ik heb lekker een snoepje en jij lekker niet.
Dat vind ik helemaal niet aardig van haar.
Doen jullie kids dat ook en hoe ga je daar dan mee om?

Angela67

Angela67

06-01-2009 om 19:12

Lekker mag je alleen zeggen van eten

... en niet in een andere context. Dus ja de spruitjes zijn lekker dat mogen ze wel zeggen, maar nee, je mag niet zeggen 'ik heb lekker...' want da's niet aardig.
Dat snappen ze ook best wel, toch? Hier in ieder geval wel (2 jongens van 8 en 4,5 jaar).
groet,
Angela

Sandra

Sandra

07-01-2009 om 09:45

Heleentje

Ik heb nog nooit een kleuter gezien die wél tegen zijn verlies kan. No worries, hoort echt bij de leeftijd. Mijn net 7-jarige smijt trouwens nog steeds de pionnen en dobbelstenen door de kamer als hij verliest...

anne

anne

12-01-2009 om 19:44

Ook hier

Ook wij kennen vooral trillende lipjes als het niet goed gaat tijdens het spel. Mijn man en ik verbaasden ons dit weekend hevig over onze zoon van vijf die het ook een goeie grap vond dat hij met UNO twaalf kaarten bij moest pakken en verder geen kik gaf.
Mooie regel Pelle!

hesi

hesi

14-01-2009 om 21:41

Hoe gaat het hier

we spelen gewoon veel spelletjes, we laten ze gedosseerd winnen en verliezen haha. In het begin wilde mijn dochter er dan mee stoppen als ze door kreeg dat ze niet ging winnen maar dat is niet meer zo. De kids worden er hier eigenlijk alleen maar fanatieker van. Ze willen dan nog een keer omdat ze dan een kans op winnen hebben. Revanche is hier het toverwoord blijkbaar. Suc6

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.