Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Online pianolessen 6 jarige


Biem schreef op 13-03-2023 om 07:54:

nou we zijn gescheiden en hebben ivm werk ex geen vaste omgangsregeling. En ze heeft ook nog wat andere hobby’s en 2 middagen bso. Dus een vast moment naar les elke week is op het moment wel een dingetje. En we wonen niet midden in een grote stad, dus als we naar les moeten, zit er ook weer reistijd bij zeg maar. Kortom we moeten keuzes maken 😉

Het is voor de continuïteit van het leren van een instrument echt een pré om naar een les toe te gaan. Hoe ingewikkeld het ook is, neem dit in je keuze mee. Laat je kind desnoods een jaartje later starten (of gewoon begin schooljaar). Muziekles wordt pas echt leuk als je het al een beetje kan en de ‘buzz’ eromheen, en die regelmaat en buzz vind je in mijn ervaring pas echt in een muzikale omgeving, in de meeste gevallen, de muziekschool. 

Het is ook zonde als je kind er de brui aan geeft omdat hij geen zin ontwikkelt door omgevingsfactoren. Dan is het in mijn ervaring echt klaar. Ik ken er weinig die daarna toch wel weer muziek zijn gaan maken.

Ook wij wonen niet midden in een grote stad, maar de muziekschool zit gewoon op fietsafstand trouwens. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.