Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Onzekerheid of kiezen voor de makkelijkste weg?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Kobalt

Kobalt

03-11-2011 om 11:57

School en add

Toch zou ik wel in mijn achterhoofd houden dat leerkrachten en schoolbegeleidingsdiensten niet de juiste mensen zijn om te beoordelen of een kind met concentratieproblemen nu wel of niet 'erge' ADD heeft.
Mijn ervaring is, dat scholen soms net doen alsof ze er wat vanaf weten, maar dat die kennis erg beperkt is.
Een slim kind, kan heel veel compenseren. Dus ga er niet vanuit dat 'omdat de school het zegt' er geen sprake is van ernstige ADD. Dat is echt te kort door de bocht. (die fout hebben wij in het verleden ook gemaakt en dat was zeer spijtig)
Ik weet het natuurlijk niet, maar heb je je weleens ingelezen in ADD? Want misschien heb je toch wel wat aan de benaderingswijze die daarbij past?
Op de website van Balans staat echt heel veel informatie en staan veel tips, ook voor school. Het staat wel onder het steunpunt adhd, want de manier van omgaan met, is vaak dezelfde. http://www.balansdigitaal.nl/stoornissen/add/

Rafelkap

Rafelkap

03-11-2011 om 12:10

Manda rijn

Ah jammer, ik heb nl. nog geen dochter. Maar we hebben ook geen plek, helaas
Kijk, zo moet je ook naar haar kijken, niet naar de imperfectie. En zorg dat jij je lekker voelt, dat is ook belangrijk.

moe-der

moe-der

03-11-2011 om 19:52

Hier ook

Dit had ik kunnen schrijven over mijn dochter. Exact zo'n verhaal op die leeftijd! Ik heb hier ook wel eens om tips gevraagd.
Ik ben er achter dat het gewoon de aard van het beestje is. Mijn dochter is nu 13 en vorig jaar in de brugklas is er adhd uitgekomen. Jammer dat ik het niet eerder wist. Maar veel geduld heb je nodig en blijven proberen om haar dingen zelf te laten regelen met jouw support. Sterkte!

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.