Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Op zoek naar objectieve kijk


Leene

Leene

23-12-2022 om 14:04

Kipspies schreef op 22-12-2022 om 20:06:

De huisarts is van mening dat het gedrag wat ik omschrijf, normaal voor de leeftijd is. Hij wil het afwachten omdat school ook niks aangeeft mbt haar gedrag.

Oei lastig. Ik vermoed dat je een huisarts hebt die teveel in de "er is een overkill aan diagnoses" modus zit. 
Nu komt dat bij mij eerlijk gezegd ook nog steeds wel eens naar boven. ( misschien net na wat ik lees)

Werkt jullie school samen met een orthopedagoog?  Dat was bij ons wel het geval. Zij heeft op verzoek van de IB-er een IQtest afgenomen wegens vermoeden op hoogbegaafdheid ( wat niet zo was) Alleen vond zij niet dat er verder testen op autisme nodig was. Kwam wellicht doordat er uiteindelijk licht autisme is vastgesteld en hij toen ook nog niet zo oud was. Dus dat heeft ons toen niet verder geholpen.

Ik zou wel goed in de gaten houden of het pestgedrag blijft of erger wordt.
Zoon heeft daar het meeste last van en daarvan het grootste trauma opgelopen. 
Uiteindelijk waren we ook wel blij dat er een diagnose was omdat hem en ons meer inzicht in zijn gedrag verschafte. Maar zolang iemand mee kan en niet al te veel last heeft van autisme kun je ook nog wel wachten. 

Het probleem bij jullie dochter is dat zij  vaak zo ongelukkig uit over situaties en dingen die je verteld ook echt wel op pestgedrag wijzen.
Ik zou dat met name heel goed volgen. En je niet met een kluitje in het riet laten sturen op school: "het gaat wel over, we doen er alles aan, zij moet zichzelf ook meer aanpassen etc etc"

je zou ook contact kunnen leggen met de jeugdarts (vroeger heette dat de schoolarts). Zij mogen ook verwijzen en zij hebben een lijntje met school om eens te informeren of daar ook niet wat nodig is. Het feit dat je dochter niet gelukkig lijkt, is al meer dan genoeg reden om verder te kijken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.