Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Pennyboard

Dochterlief wil al minstens een half jaar een pennyboard. Lang tegengehouden hier. Het antwoord van mijn man ken ik al; die wil het niet. De halve school loopt met die dingen en ze wil niet langer achterblijven. Echter thuis kan ze het ding amper gebruiken. Voor het huis (buitengebied) is geen stoep maar wel een doorgaande weg waar ook vracht-, landbouw- en bouwverkeer overgaat.Daar wil ik het dus niet hebben. Ze mag en kan alleen naar school fietsen over die weg, maar buitenspelen vind ik toch net wat anders. Achter het huis hebben we een klein stukje bestraat waar ze wat zou kunnen, maar dat is niet meer dan 16m2. Voor de rest is het gras, beplanting, grindtegels en vlonders voor het terras.

Dus dan moet ze er mee naar het dorp, ongeveer een km verderop. Op de fiets met zo'n ding naar het dorp voor de skatebaan en het schoolplein zie ik nog niet gebeuren dan zou ik haar moeten brengen. Maar ze speelt nu ook met de pennyboards van klasgenootjes op het schoolplein en ik snap dat ze een eigen wil. En voor haar motoriek, evenwicht en gewoon het feit dat ze het durft, is het wel goed dat ze er eentje heeft.

Ze heeft nog bonnen van Intertoys liggen waarmee ze het kan kopen dus in feite kost het haar en ons niet veel en ze wil het al zo lang. Wat vinden jullie? Mag ze het gaan halen van haar bonnen... en zal ik er een setje beschermers bij kopen die ze op school toch niet gaat gebruiken omdat niemand dat doet?

Heb je haar je vragen voorgelegd?

En wat zijn haar antwoorden?

Als het haar eigen geld is, en je kunt duidelijke afspraken maken over bv ‘niet op de weg’ en ‘ik ga niet 3 keer per week halen en brengen’ dan zou ik haar lekker laten gaan. Haar keus. Zo’n pennyboard past trouwens toch best onder je snelbinders? Zijn toch niet zo groot?In het ergste geval ontdekt ze dat het toch niet zo handig was en gaat ie over een half jaar op marktplaats. Mooi leermomentje toch?

Ingrid

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-09-2018 om 14:05

Ik moest even googelen maar een penny board is gewoon een skateboard. Mijn dochter heeft een hele verzameling van dat materiaal, een gewoon board, waveboard, spacescooter, etc. Op haar gewone skateboard is ze de eerste keer wel hard onderuit gegaan, ze had het wat makkelijker ingeschat. Beschermingsmateriaal hebben we wel liggen maar dat heeft ze alleen de eerste week gebruikt.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-09-2018 om 14:07

Oh 2

Het ging je alleen om het vervoer. Dat zou ik haar zelf laten regelen. Is vast wel te doen in een fietstas.

AnnaNiem

AnnaNiem

06-09-2018 om 14:16 Topicstarter

Kleintje

De jongedame in kwestie vindt dat ze nu ze in groep 5 zit, geen tikkertje meer met de kleintjes hoeft te doen en wil pennyboarden zoals iedereen van groep 5 en hoger. Ze is echter klein van stuk dus haar fiets is nu 20" en nog vrij compact of het daar achterop past en vervolgens nog veilig fietst, durf ik even niet te zeggen. Zelf had ze bedacht dat ze hem anders op school laat liggen zodat het daar was. Ze zou gaan vragen aan de directeur of dat mocht (want die was er vandaag toch). En op vrijdag nam ze hem dan wel mee naar huis zodat ze er bij opa en oma mee kon spelen, want daar is wel stoep en een park waar ze er mee kan spelen als wij koffie drinken. Dus of ik haar op maandag (want dan had ik toch luizenpluizen en klassenwerk) en vrijdag met de auto naar school wilde brengen. Het was dus maar een keer extra. Ik heb wel gelachen om haar vindingrijkheid.

Half a twin

Half a twin

06-09-2018 om 14:24

Met een goed plan mag er veel, zo niet alles

Nu met pubers zeker maar als mijn groep 5 kind met zo'n strak plan was gekomen had ik toestemming gegeven. Zelf aan de directeur vragen dan wel

Dees

Dees

06-09-2018 om 15:46

Gewoon doen

Slim meisje.....want ze had het al helemaal uitgedacht, ze doet het van haar eigen binnen dus lijkt me helemaal geen probleem.

Vervoersprobleem kan worden opgelost door een skateboard rugdrager te kopen dan hoef je op vrijdag ook niet heen en weer. Hoewel je kind in groep 5 halen van school lijkt me ook weer geen ramp zeker als ze over een drukke weg moet.

Lente

Lente

06-09-2018 om 17:00

De jongedame heeft haar zaakjes op orde

Lijkt me een prima manier om meer vrijheid te geven, zeker als het skateboard grotendeels van haar eigen geld komt.

AnnaNiem

AnnaNiem

06-09-2018 om 17:30 Topicstarter

Ze heeft hem...

Nou ze heeft hem, een mooie roze met lichtjes in de wieltjes. En de directeur vond het goed, maar alleen voor kinderen die normaal op de fiets komen (anders ligt dadelijk de school vol).

Ginny Twijfelvuur

Ginny Twijfelvuur

06-09-2018 om 17:52

En je man dan?

Die was tegen. Telt dat niet?
En waarom was ie eigenlijk tegen?

Ik vind het slim opgelost. Er bestaan overigens ook rugzakken waar die boarden in kunnen.

AnnaNiem

AnnaNiem

06-09-2018 om 21:31 Topicstarter

man

Ik had hem even gebeld en hij vond het nog steeds een onding, maar hield het ook niet tegen. In de categorie lesgeld als het niets is, stimulans voor haar motoriek etc. Anders had ik hem nog niet gaan halen dan had ze haar betoog nog een keer voor haar vader kunnen afsteken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.