Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Pesterijen door klasgenootje

Mijn 10-jarige dochter heeft mot met een meisje uit de klas. 
Vrijdag is er een brief in mijn brievenbus gegooid van dat ze dat meisje uitscheldt voor alles wat niet netjes is. 
Het zijn Whatsappteksten en dan de scheldwoorden met gele pen gemarkeerd. 
Mijn dochter zegt dat ze dit niet is en dat dat meisje de whatsappnaam heeft veranderd en iemand een foto van haar op whatsapp gebruikt. 
Ik heb de moeder van het meisje gebeld die zegt dat niet zij dat briefje in de brievenbus hebben gegooid maar dat dat een vriendin zal zijn geweest. 
Ik kan geen contact leggen met de school omdat die dicht is en de telefoon vrijdag ook niet werd opgenomen. 
Ik snap dit hele verhaal niet. Mijn dochter ontkent dat zij dat meisje heeft uitgescholden en hoe komt die vriendin aan teksten die aan dat meisje zijn gestuurd? 
Wat kan ik het beste doen? 

Wat heeft de school ermee te maken?
Moeten die het probleem gaan oplossen?
Laat die meiden  het lekker zelf uitzoeken en bemoei je er niet mee.

wat vervelend, ik zou de telefoon beheren t.o. en er rekening mee houden dat je er niet bij was dus niet zeker kan weten wie er de waarheid spreekt. Je kan vragen aan andere ouders of zij ook even willen kijken in de WhatsApp van de kinderen om te weten wat er speelt. Op deze leeftijd is er best nog wat toezicht nodig om ze te leren hoe om te gaan met social media 

JumpyTurtle18

JumpyTurtle18

01-08-2021 om 15:46

School heeft hier niets mee te maken en kan er ook niets mee. Maar je kunt toch gewoon in de whatsapp van dochter zien wat ze gestuurd heeft?

ik zou de WA (en de gearchiveerde gesprekken in WA) eens nalopen. Ik had laatst een moeder aan de deur die zoons hulp nodig had. Schijnbaar in de WA-groep van de klas een hoop gedoe tussen wat dames. Die hadden de groep verlaten toen ouders zich ermee gingen bemoeien. Zoon zit voornamelijk op discord met wat jongens uit zijn klas voor Roblox. 

Zoon wilde het liever niet aan mij laten zien dus mijn interesse was gewekt. De scheldpartijen over en weer van de meiden was niet fraai en best heftig maar wel duidelijk dat er niet éentje het slachtoffer was en de ander enkel dader. Ze waren aan elkaar gewaagd.
Dus die moeder kon weer verder. 

Zag ook waarom zoon liever niet wilde dat ik meekeek, hij had ‘wat een piemel’ geschreven 🥴

AttentiveCobra73

AttentiveCobra73

01-08-2021 om 15:59

Vroeger was het waar 2 kijfen hebben 2 schuld.
Misschien is dat nog zo.
Verder zou ik het loslaten en van de vak gaan genieten.

Bijzondere rond de 10 jaar oude vriendin dat die deze moeite erin steekt. En waarom schuift die moeder het gehele verhaal op een ander af? 

Ik zou een kind van 10 een heel stuk beter monitoren met een smartphone TO.. Als je niet weet of ze dit gestuurd heeft naar iemand die ze kent, hoe controleer je dan of ze contact legt met vreemden?

Dit kun je zo vinden in whatsapp geschiedenis, of als ze opeens verwijderde berichten heeft op die dag/tijdstip weet je ook voldoende. 

Mooi moment op je 10-jarige te leren dat alles wat ze schrijft opgeslagen kan worden en doorgestuurd. Ik vind het wel frappant dat de kennelijke ontvanger van de berichten ontkent dat ze die aan jou heeft doorgestuurd. 

Ik snap er eerlijk gezegd weinig van, maar ik zou beginnen met de whatsappgesprekken van je dochter samen door te nemen en het waar nodig te hebben over hoe je online met elkaar omgaat, namelijk hetzelfde als in het echt en dat je dingen die je in het echt niet zou zeggen, online ook niet mag zeggen.
Wat school hier verder mee moet weet ik ook niet. Het is vakantie en als dit uitgesproken moet worden zou ik dat onderling regelen met de betreffende kinderen en eventueel ouders.

als je denkt dat je dochter gelijk heeft: haar gesprekken met dat meisje uitprinten en die bij haar in de brievenbus gooien. Wel met de tekst “juiste versie” erbij

Izolda

Izolda

11-10-2021 om 10:54 Topicstarter

Ayla schreef op 01-08-2021 om 15:45:

wat vervelend, ik zou de telefoon beheren t.o. en er rekening mee houden dat je er niet bij was dus niet zeker kan weten wie er de waarheid spreekt. Je kan vragen aan andere ouders of zij ook even willen kijken in de WhatsApp van de kinderen om te weten wat er speelt. Op deze leeftijd is er best nog wat toezicht nodig om ze te leren hoe om te gaan met social media

Ik heb niet meer gereageerd maar nav jouw advies dochters Whatsapp op mijn laptop geinstalleerd. Dochter heeft idd gelijk. Er is geen enkel contact met dat meisje... Intussen heb ik al meerdere van dit soort "gesprekken" in de brievenbus gehad.

BeneficialJay65

BeneficialJay65

11-10-2021 om 21:34

Wordt je dochter nou gepest of wordt zij beschuldigd van pesten? Ik lees je andere topic ook net.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.