Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Prachtige uitspraken

Al heel vaak staat hier een draadje over mooie uitspraken van de kinderen, en ik wil er vandaag weer eentje starten.
We lezen voor het slapen gaan een stukje uit de kinderbijbel. Mijn knulletje van 10 kijkt moeilijk en merkt op: "Maar Mama, als Jezus nou Christus heet van z'n achternaam, dan moet z'n vader toch óók zo heten?"


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
merene

merene

05-02-2011 om 21:14

Hahaha ingmyr

zo las ik jouw titel ook. LOL
Ik wist echt even niet wat er stond.

ayla

ayla

07-02-2011 om 11:51

Pup

dochter en ik waren deze week smachtend naar een pup aan het kijken op tv, aylaman is echter totaal geen hondenfan.
Helaas schat zei ik, papa houdt niet van honden
ach zei zij toen: dan moeten we wachten tot papa dood is en nemen we dan een hond.

gelukkig kiest dochter papa toch nog net boven een hond bij iets langer nadenken

Broeden

dochter zag dat ik in het badkamerkastje een tampon nam. Ze kijkt mij ernstig aan en vraagt: "zeg mama, broed jij eigenlijk wel genoeg met papa?" Naar eigen zeggen zit ze al 7 jaar te wachten op een zusje, en "als jullie niet regelmatig genoeg broeden, blijf is straks altijd de jongste".

Ik had wel gezegd dat ze niet meer 'sexen' mocht gebruiken maar van broeden heb ik toch echt nooit gesproken

Ayla

Maandag hier een vergelijkbaar gesprek. Jongste zoon van vier is idolaat van honden. ik wil echt absoluut geen hond in huis. 'dan ga jij toch ergens anders wonen waar geen hond is?' was zijn reactie...

K. ersje

O hahaha, ik had eerst naar het toilet moeten gaan en dan pas dit lezen, haha.
Laat me denken aan een uitspraak (heb ik misschien al eens gepost) van dochter, een aantal jaren geleden. Ze had een rietpluim geplukt en was haar broertje ermee in het gezicht aan het kriebelen. Een kietelaar noemde ze het. Tja dachten wij al. Totdat bleek dat broertje niet gediend was van de pluim in zijn gezicht en papa de pluim af probeerde te pakken. Waarop dochter wegrende en door de straat loeide "Papa blijf van mijn kietelaar af" Oeiiii.

Frisse neus

Mijn man wou met de kinderen naar de supermarkt en zei toe: 'Dan kunnen we ook meteen een frisse neus halen.'

Je begrijpt natuurlijk al dat dat bij onze jongste voor de enige verwarring zorgde, nadat ze terug kwamen zei de jongste met een teleurgesteld gezicht: 'Papa we zijn de frisse neus vergeten!.' Haha

thee

thee

11-02-2011 om 21:20

Elfje

Het vriendje van mijn zoon is net grote neef geworden.

"Hoe heet je nichtje ook alweer?"
"Eh ... Elfje!"

Elfje? Elfje?
Oh ja! Ze heet Fee!!

Rugby

dochter komt de kamer in. Op de tv is net rugby begonnen. Dochter kijkt ernaar en vraagt: "Is dit Rugby?" Ik antwoord dat het inderdaad rugby is. Dan wordt er iemand getacteld, dochter kijkt met een frons en zegt dan: "O, daarom heet het rugby, ze hebben pijn aan de rug."

Gr Pham

Raad van wijzen

Ik besprak met mijn kinderen hun eventuele solo-treinreis naar oma. Beide zijn zeer enthousiast, maar ik zei dat ik het nog met hun vader en oma zou overleggen. Sprak zoon (10), "Aha, de raad van oude wijzen!".

Vic

Vic

13-02-2011 om 14:29

Clo en k.ersje

Zoiets heeft een van mijn kinderen ook eens gezegd (ben even kwijt welk kind). Ik had het kerstpakket van mijn werk gekregen en we keken er erg naar uit om dat thuis open te maken. De kinderen waren nogal aan het klieren, dus ik zei dat ik dan wel alleen zou kijken wat er in zat. Waarop het kind door de straat tetterde 'mamaaa, ik wil ook in jouw doos kijken'.

Off topic

over uitspraken; toen dochter nog net geen 4 was stond zij met papa in de tuin. De poort stond open en uit het niets kwam een boze bulldog onze tuin in lopen. Hubby zette dochter in een reflex in de schuur en deed de deur dicht. Daarna de hond de tuin uitgewezen.

Nog maanden later zei dochter nog wel eens: "Ik moest van papa in de schuur en papa deed de deur dicht...." Heb het verhaal aan vele uitgelegd (kdv, school.....)

Nu moet ik lachen, maar toen niet......

Gr Pham

Rembrand

Rembrand

13-02-2011 om 23:07

Onder de douche met papa

Onze oudste zoon stond als klein ventje samen met papa onder de campingdouche. Papa stond zijn haren uit te spoelen en het schelle stemmetje van zoon riep door het toiletgebouw "papa, er komt schuim uit je piemel".......
M.

Eentje van mijzelf

Wonen in Duitsland, ik spreek alleen Nederlands met de kinderen. Zijn in de dierentuin en bij de ingang zijn wortels te koop voor de kinderboerderij. Veel kinderen voeren die aan de dieren door het hek heen. Mijn kinderen hebben geen wortels, maar steken hun vingers door het hek waar de geiten maar al te gretig op af komen. Ik roep angstig:"Pas op! Straks denkt die geit dat je vinger een PEEN IS!"

Mijn kinderen en hun vader komen niet meer bij, al het overige publiek vraagt zich ernstig af wat deze moeder voor problemen heeft.

Lou

Lou

14-02-2011 om 17:40

Fély, peen

Doet me denken aan die keer dat mijn dochter maar zat te babbelen over piemel dit en piemel dat, en ik zei: "Weet je hoe dat eigenlijk heet? Een penis." Ze begon onbedaarlijk te lachen, ik vroeg hoezo, en ze zei: "Ik snap 'm! Het líjkt ook op een wortel!"

joos

joos

16-02-2011 om 21:28

Pictionary

met de kinderen speel ik het spelletje pictionary. Jongste van 6 moet iets tekenen uit de categorie personen of gebouwen. Ze begint met iets wat op een fabriek lijkt, met een lopende band, maar ik kom er toch niet uit. Als de tijd om is zegt ze dat een chocohandel had moeten tekenen.
Als ik het kaartje in de doos doe zie ik wat ze echt had moeten tekenen: op het kaartje staat "Coco Chanel".

Moek

Moek

22-02-2011 om 23:28

Kind hb?

Mijn dochter, 8 jaar: "Mama, ben ik hoogbeschaafd?" Nou nee, aan de manieren valt nog wel het een en ander te verbeteren.

Irene

Irene

24-02-2011 om 13:18

Discriminatie?

We hebben het over mongolie, en zoon (6j) zegt: ja daar wonen mongolen, maar dat is ook een scheldwoord....
Ik leg uit dat het een heel onaardig scheldwoord is en vertel over mensen met het down syndroom en waarom dit ook wel mongolen worden genoemd. Zoon: ja nu snap ik waarom het een erg scheldwoord is, je hebt het toch over buitenlanders....

Sancy

Sancy

24-02-2011 om 13:33

Hitler

Zoon (9) merkt op: "Mam, die snor van Hitler hè? Dat vind ik zo'n stomme snor! Net of zijn neusharen te lang zijn!"

Tango

Tango

24-02-2011 om 20:52

Politiek

De kieslijst voor de provinciale verkiezingen is vandaag binnengekomen. Tangodochter (9) leest de namen van de politieke partijen voor: VVD, Partij van de Arbeid, Christen Demonstratie Appel (appel uitgesproken als fruitsoort. Ik zag het helemaal voor me zo'n demonstrerende appel.

Bijpassende kleding

Dochter komt 's morgens in haar ondergoed naar me toe, haar gisteren zelfgemaakte oorbellen voor zich uitdragend:
'Mama, kies jij even kleren uit voor bij mijn oorbellen?'
First things first; het is maar wat je als accessoires beschouwt, nietwaar?
n@nny

Mathilde

Mathilde

25-02-2011 om 15:03

Ware dierenliefde...

Onze kat komt van de boerderij en laat zich maar moeizaam aanhalen door de kinderen. Momenteel is 'dood gaan' hier nogal een gespreksonderwerp (met dank aan Klokhuis en familieomstandigheden) en dus wilden de kinderen (7,5 en 5) ook weten hoe oud kat nu is en hoe oud kat kan worden en hoe oud ze dan zelf zijn als'ie dood gaat etc. Vrolijk kondigt mijn oudste vervolgens aan: weet je mam, het is helemaal niet erg als poes dood gaat hoor, want dan laten we 'm opzetten, net zoals in het museum, en dan kan ik 'm altijd aaien als ik zin heb en dan hebben we ook niet dat gedoe met begraven!
Klaar ben je ermee...

Tango

Tango

25-02-2011 om 21:46

Nog eentje

Zonet zaten we X-factor te kijken met Tangodochter. Er was een kandidate die vertelde dat ze op haar 17e jaar een kindje had gekregen. Tangodochter zei verbaasd: dat mag toch niet, op je 17e mag je toch nog niet paren!

@ mathilde...ware moederliefde

Mijn zoontje van 6 kwam laatst heel blij en opgetogen vertellen:

"mama, als jij dood gaat, brand ik een kaarsje en dan mag ik een wens doen, en die komt dan uit!!!!"

Hij vertelde er nog net niet bij dat hij een Wii ging wensen...

Iemand ooit van dit scheldwoord gehoord?

Ik ben natuurlijk een hele hippe moeder, die mieters met haar kinderen, herstel kids, omgaat en onwijs goed met ze kan praten enzo. Maar in mijn oneindige gaafheid heb ik geloof ik toch iets gemist...

kutzak!!!

Ehm... is dit nieuw?

Ik dacht dat het een onwetende verspreking van mijn zoontje was, maar na een paar keer overblijfmoeder te zijn geweest ben ik er achter gekomen dat dit een gangbaar scheldwoord is op school.

Ik moet er eigenlijk wel om lachen (stiekem natuurlijk hè?)

Lindaj

Ja herkenning! Dit merkwaardige scheldwoord wordt hier ook gebezigd. Vrouwelijke vorm van klootzak?

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app

ayla

ayla

01-03-2011 om 10:04

Niet echt een uitspraak

dochter kwam dit weekend naar onder met een enorme vieze zooi in haar haren, plakkerig en glimmend. Ze had gel in haar haren gedaan zei ze. Ik even kijken welke fles ze gebruikt had.

BATH GEL

Valkyre

Valkyre

02-03-2011 om 23:24

Haha ayla!

Ik moest hardop lachen! Dat had ik als kind kunnen doen...

Carnaval

Dochter 6 heeft afgelopen vrijdag carnaval gevierd op school en volgens haar was de echte carnavalkoning er ook bij. (Volgens zoon was dat prins carnaval )

Groetjes Pham

judiths mama

judiths mama

07-03-2011 om 12:05

Samenwonen of trouwen

Mijn jongste (net 6) vraagt zich af waarom haar tante niet getrouwd is met haar partner. Tante helpt haar gelijk uit de droom en verteld dat ze wel samenwonen maar toch echt niet gaan trouwen.
Diepe zucht van jongste: "maar wie moet er dàn met je trouwen!"

margje van dijk

margje van dijk

09-03-2011 om 09:25

Bijzonder dat ik leef

Jongste (8), hier sowieso al de filosoof in huis, verzuchtte gisteren, toen we naar muziekles gingen: "Wat is het toch eigenlijk bijzonder dat ik leef, vind je niet?". Ja, jongen, het is heel bijzonder, en waarom denk je dat nu? "Nou, ik zat hier naar al die huizen om me heen te kijken. En toen dacht ik: Wat is het toch bijzonder dat we dat allemaal gebouwd hebben. En toen dacht ik het ook over mezelf: Toch best wel bijzonder dat ik leef".

Margje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.