Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Pyjamabroekjes als Maandverband slapen

Mijn dochter is vroeg met de menstruatie, net als ik vroeger. Gelukkig pakken we het samen goed aan. Ik vind ook zo jammer dat ze nu al ongesteld is. Haar zelfredzaamheid is gewoon nog niet zover, maar zij moet wel al zo voor zichzelf zorgen. Maar soms heeft zij last van "lekkage", vooral in haar slaap. Zij wordt er onzeker van. Al die super maandverband met wings e.d. helpt niet.
Nu bedacht ik, zal het een idee zijn om voor haar pyjamabroekjes te kopen. (je kent het wel voor bedplassen) Alleen voor 's nachts. Zal dat helpen zodat zij lekker kan doorslapen?

Zonnehoed

Zonnehoed

04-12-2020 om 14:57

menstruatieondergoed

Er bestaat ook speciaal ondergoed om doorlekken tijdens de menstruatie te voorkomen. Met een soort ingebouwd maandverband. Google er maar eens op. Ik zou dat dan samen met maandverband gebruiken in de nacht, voor een dubbele bescherming.

Waar wordt ze onzeker van? Volgens mij is het heel normaal om door te lekken in de nacht, ik moet in elk geval regelmatig de lakens verschonen als ik ongesteld ben. Ik heb vriendinnen die dan op een badhanddoek slapen of zelfs een luier gebruiken. Ik ben er een groot voorstander van om menstruatie met bijbehorende ellende uit de taboesfeer te halen, dus ik zou met haar bespreken dat dit er helaas allemaal bij hoort en dat de meeste vrouwen en meisjes daar last van hebben. Misschien dat ze dan wat minder onzeker wordt.

Marie

Marie

04-12-2020 om 15:01

Zo erg?

Is het nu al (ze is 10/11 jaar?) al zo erg dat ze 's nachts doorlekt? Wat sneu. Ook buikpijn? Om deze redenen waren mijn dochters al vroeg aan de pil. Ik wilde ze de ellende besparen, die ik zelf vroeger had.

Mijn moeder en ik zelf hebben nooit moeilijk gedaan over doorlekken trouwens . De wasmachine is geduldig ten slotte. Niks om je voor te schamen. Overkomt elke vrouw wel eens.

Over ondergoed gesproken. Wat draagt ze? Gewone slipjes of boxers? Misschien valt daar ook nog wat mee uit te proberen?

Trouwens ik las laatst iets over speciaal menstruatie-ondergoed. (period underwear) Ken het zelf niet, maar Google het eens.

V@@s

V@@s

04-12-2020 om 17:51

lekt ze door? Of blijft het niet goed zitten?

Als het om het laatste gaat dan kan ander ondergoed (goed passend, elastisch) goed helpen.

Als de capaciteit van het maandverband niet groot genoeg is, probeer een ander merk met meer opname vermogen.

Zonne

Zonne

05-12-2020 om 18:32

Na bevalling

Heel begrijpelijk dat dat echt niet fijn is als je nog zo jong bent ook al is het niets om je voor te schamen.

Na de bevalling heb ik Kotex Night (zwarte pak) gebruikt op aanraden van kraamhulp. Is niet synthetisch dus ook minder zweterig. Ik deed er meestal twee achter elkaar in. Dat werkte goed en ik vond de netbroekjes met daarover een damesboxershort fijn. Misschien is dat ook iets voor je dochter?

Triva

Triva

05-12-2020 om 23:33

Tja

daar zijn tampons voor in combinatie met maandverband. Ik denk ook dat je tijdens het liggen niet zo veel lekt maar zodra je opstaat. Wat is er mis met een keer in de nacht er uit (1 of 2x per maand) of het even vóór te zijn? Zet je wekker (met zacht geluid)? Er zijn zoveel oplossingen, ik zou echt niet zomaar een luierbroekje pakken (waarom noem je dat pyjamabroekjes?) ik denk niet dat ze daar lekkerder in slaapt.

Tango

Tango

06-12-2020 om 12:10

Hmm tampons

Kan me voorstellen dat tampons voor een jong meisje nog lastig zijn in gebruik. En een tampon in doen tijdens het slapen, dan zit hij wel erg lang hoor. 's Nachts eruit moeten vind ik ook niet zo'n beste oplossing, dat kost toch je nachtrust.
Als inderdaad het grootste maandverband niet helpt zou je nog kraamverband kunnen proberen. Is natuurlijk nog wat groter. Maar mij lijkt zo'n nacht-luierbroekje ook geen slecht idee. Zo slecht zal je er toch niet in slapen? Het is er tenslotte voor gemaakt. Misschien past het maandverband juist nog niet zo goed omdat ze nog jong/klein is en is een luierbroekje dan beter passend.

Triva

Triva

06-12-2020 om 12:40

zullen we eens stoppen

met elkaar fabeltjes vertellen over hoe lang een tampon in mag. Ja op het doosje staat 8 uur maar dat is alleen om gedoe te voorkomen als iemand eens TTS krijgt. Je kunt een tampon gerust de hele nacht dragen.

Phryne Fisher

Phryne Fisher

06-12-2020 om 13:21

‘s nachts

Ik kon een tijdje geen tampons gebruiken, maar maandverband voor de nacht was altijd behelpen. Leuk, die vleugels, maar de lekkage was altijd aan de achterkant, tot aan mijn onderrug.

40er

40er

06-12-2020 om 13:42

Noomy

Ik zou het gewoon proberen! Als het niet werkt, jammer, maar als het wel werkt is het mooi opgelost toch?

Ik heb 's nachts altijd 2 maandverband achter elkaar liggen en een tampon en dan moet ik er in de nacht ook altijd uit anders red ik het niet hoor. En natuurlijk met een wat strakke slip aan (lees oma ondergoed) ander ondergoed blijft de boel minder goed zitten.

Lotte

Lotte

11-12-2020 om 12:35

hier kwam dochter zelf met oplossing

Wij hadden altijd al speciaal nachtmaandverband. Daarnaast kwam mij dochter met de volgende oplossing (dat had ze gezien bij vriendinnen bij gym)
Maandverband in strakke onderbroek en daarover heen een strakke boxer. Geen geschuif meer.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.