Het forum van Ouders.nl is een online community waar iedereen respectvol met elkaar omgaat. Het forum is er voor ouders met vragen over opvoeding, ouderschap, ontwikkeling, gezondheid, school en alle andere dingen die je als ouder tegenkomt in het leven.
03-12-2011 om 20:02
Mijn zoon van 6,5 heeft rond 20:00 altijd trek/honger. Of hij z'n bordje die avond nou heeft leeggegeten of niet, niet lang na het avondeten vraagt hij of hij nog iets iets mag eten. Na het toetje was hij echt wel voldaan dus zou je denken dat hij daar nog de hele avond op kan teren.
Hij heeft geen tengere bouw maar is ook niet vatsig. Ik let wel op zijn voeding want volgens mij heeft hij wel aanleg om snel uit te dijen.
Soms geef ik eraan toe en krijgt hij nog een boterham of een appel. Maar ik vraag me toch af of dit nou een bekend verschijnsel is. We eten om 18:30 en hij gaat rond 20:30 naar bed.
09-12-2011 om 15:13
Honger of lekkere trek
Ik zou proberen uit te vogelen of het honger of lekkere trek is.
Mijn oudste heeft regelmatig 'honger' die alleen met koek en snoep te stillen is. Maar als hij echt honger heeft eet hij óók de dingen die hij eigenlijk niet zo lekker vindt. Die bieden we dus altijd als eerste aan. Is het onderscheid snel duidelijk.
Bedtijd vind ik minder relevant.Is heel persoonlijk (mijn 5 jarige slaapt zelden voor 21 uur), en een kind dat om 20.30 wakker wordt van de honger schiet natuurljk ook niet op.