Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Shop till you drop feestje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Manda Rijn

Manda Rijn

16-12-2011 om 22:26 Topicstarter

Oh en

als er dan echt iemand bij is die niet mag tja dan niet.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-12-2011 om 22:52 Topicstarter

Afgelopen zomer

na een dag waar mijn oudste weer met een hele groep buurkinderen had gespeeld zat mijn jongste lekker te 'sturen' in onze stilstaande auto.

Oudste erbij, buurmeisje erbij, zusje van buurmeisje erbij, ander buurmeisje erbij, vriendinnetje van dat buurmeisje erbij, hib erbij (die gilde het hardst).

op een gegeven moment zat die hele auto propvol met giebelende meisjes van 2 tm 11 jaar )op schoot bij elkaar, staand en wat nog meer en dus heb ik de auto gestart, alle ramen open gegooid, jongste op schoot samen 'sturen', cd met vrolijke muziek op en zijn we al toeterend, gillend en zwaaiend uit het raam door de wijk gaan rijden, langs alle hoogtepunten (schoolplein, ander schoolplein, speeltuin, straat waar vriendinnetjes wonen), ze hebben het er nog over... Mijn oudste dochter is nog nooit zo gelukkig geweest met haar iet wat lijpe moeder, lekker volks toeteren natuurlijk als we langs bekenden reden (hier is het zo'n keurig witte wijk met uber beschaafde mensen).

Ik had ook geen idee dat er zoveel meisjes in die auto pastte.

ach joh, dat zijn leuke dingen, ik doe ook elke zomer een pannenkoekenfeestje voor al die meiden, dat komt dan in bosjes hier pannenkoeken naar binnen proppen, ijsje erbij en dan gillend met zijn alleen de tuin in, door de poort de straat op.

Manda Rijn

Manda Rijn

16-12-2011 om 23:00 Topicstarter

Mijn man

is alle feestjes aanwezig geweest alleen komende periode kan hij niet op woensdag en vrijdag, gewoon hij kan echt niet en dat vind ik deze keer geen probleem omdat het een relatief klein groepje is van max 6 en we dus met de bus gaan en op bekend terrein zijn.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2011 om 07:25

Ik heb helemaal niet de indruk dat Manda niet alles overdacht heeft. Dat is jouw aanname.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2011 om 10:45

Jammer p

En weer.....Dan zou je kunnen aangeven dat je daarop reageert, dat kan ik niet ruiken.

Tineke

Tineke

17-12-2011 om 12:38

Nou nou

Er waren wat mensen die allerlei doemscenerio's bedachten waaruit dan zou blijken dat je zoiets echt met twee volwassenen zou moeten doen. Ik kon echter doemscenerio's bedenken waarbij je aan die tweede volwassene ook niets hebt. Een ander wist daar zelfs een concreet voorbeeld bij te noemen (jonge opa met hartproblemen).
Mijn punt is alleen dat je mooi staat te kijken als er iets gebeurd dat buiten je eigen kader van doemscenerio's valt. Oftewel: je kan niet alles voorzien, én (nog belangrijker!) dat hoeft ook helemaal niet.
Je hebt geen controle over hoe de dingen mogelijk zouden kunnen verlopen als iets misgaat. Zaak is dat je snel, ter plekke, tot effectief handelen overgaat. Een creatief oplossend vermogen is hiervoor belangrijker dan voorbereid zijn op rampen die wellicht niet zullen gebeuren. Daarbij geef ik aan: een mobiel met telefoonnummers is voldoende effectief bij rampspoed, effectiever dan een tweede volwassene.
P. dat jij de dingen die ik zei op jezelf betrekt verbaast mij. Ik had het niet specifiek over jou. Je maakt het zoveel groter dan het allemaal is. Wat is er toch?

Tirza G.

Tirza G.

17-12-2011 om 12:47

Manda

Wát je ook verandert aan je feestje, dat fotohokje moet je er in houden. Ge-wel-dig.

Tirza

Vic

Vic

17-12-2011 om 13:22

Leuk

Ik ben geen winkelaar, maar de aangepaste plannen vind ik heel leuk. Je hebt in H ook een hofjesspeurtocht, die kun je bij de VVV halen. Misschien iets inkorten/aanpassen en dan op de kinderen afstemmen. En met mijn werk heb ik wel eens een geocache gedaan in het centrum. Moesten we op zoek naar bijzondere geveltegels, zaten ook rekensommetjes bij met de romeinse cijfers (die misschien dan vooraf even googelen
En met 1 volwassene en 6 kinderen lijkt mij een uitdaging, het zou niet mijn voorkeur hebben, maar wel te doen. Je gaat tenslotte niet survivelen in de rimboe

Rosase

Rosase

17-12-2011 om 13:33

Ach, prima plan lijkt me

En mij lijkt dat wel of niet een 2e volwassene erbij hebben niet van belang is. Van belang is dat je in geval van nood in staat bent om een alternatief plan te verzinnen.

Bij de een is dat dan blijkbaar een 2e volwassene en de ander kan dat blijkbaar alleen af.

Overigens is shop-till-you-drop hier een synoniem om samen met mijn vriendinnen eens uit gebreid de stad in te gaan en een leuke tijd te hebben. Niet om oeverloos en onverantwoord te gaan consumeren. Dan ken jij mijn vriendinnnen blijkbaar niet... Die kunnen in ieder geval heel leuk winkelen zonder bergen met geld uit te geven. Ik persoonlijk vind dat dan inderdaad weer wat moeilijker...

Manda, wat lekker onverantwoord en slecht om met zo'n auto vol met kinderen door de wijk te gaan rondtoeteren. Wat een lol zullen jullie gehad hebben!

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2011 om 14:00

Ik heb de hele draad gelezen, uit niks blijkt dat jij in die posting specifiek naar de posting van Kaatje verwijst. Misschien kun je eens iemand anders zoeken om tegenaan te schoppen, het wordt wat voorspelbaar zo.

Monique D*

Monique D*

17-12-2011 om 14:28

Mooi plan!

Ik vind die stadsspeurtocht met een klein etentje daarna een leuk plan van Manda. En Manda kent de kinderen door logeerpartijen over en weer en waarschijnlijk heeft ze ook andere uitjes met ze gedaan. Zij weet hoe die kinderen zich kunnen gedragen, dus dat moet wel kunnen. Ik heb begrepen dat, m.u.v. Manda's dochter, het rustige kinderen zijn die ook goed kunnen luisteren. Dat is wel belangrijk.
Maak wel goede afspraken met elkaar. Zorg ervoor dat ze altijd bij elkaar blijven. Hebben ze een mobieltje met pre-paid? En spreek van tevoren een ontmoetingsplek af, mocht het gebeuren dat er onverhoopt toch iemand verdwijnt (bijvoorbeeld bij de visstent op de Grote Markt). Ik neem aan dat die speurtocht op de Grote Houtstraat plaatsvindt, tussen de Grote Markt en de V&D? Dat betreft één straat, de kans is klein dat er wat kan gebeuren. En àls er wat gebeurt, dan is Manda flink genoeg om dan adequaat te handelen.
Dus ik wens Manda heel veel plezier met de kinderen.

Tineke

Tineke

17-12-2011 om 15:16

Ahum ahum p.

Pardon, maar als jij werkelijk dat berichtje aan mijn adres had gestuurd, staat er wel een zinnetje in dat weinig gepast is. Alleen daarom zal zal/kan ieder ander aannemen dat je mij niet bedoelde. Toch?

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2011 om 15:45

Ik moet van jou de posting van kaatje lezen want daar komt jou reactie uit. Die posting stond een end terug, dus als je wilt dat iemand dat doorheeft, is het handiger te melden wie je citeert. En het gewoon even melden ipv gelijk uit je panty te gaan. Zullen we nu weer doorgaan met de discussie? Dat lijkt me veel interessanter dan dit gemuggezift.

Tineke

Tineke

17-12-2011 om 15:49

Ik vind het best p.

Ik blijf je drukmaken niet begrijpen P., maar dat zal ook wel aan mij liggen.
In elk geval wens ik Manda veel plezier met het partijtje, ik vind het helemaal top klinken!

marieke

marieke

17-12-2011 om 16:27

Leuk idee

Ik kan niet volgen waar iedereen het over heeft maar ik vind het een leuk idee, Manda! Ik denk die meisjes ook. Spannend, een speurtocht door de stad. Veel plezier.

Fiorucci

Fiorucci

17-12-2011 om 16:40

Manda

Geef de meiden voor de zekerheid je 06nummer, als er eentje afdwaalt kan ze bijvoorbeeld een beveiligingsbeambte van een winkel ofzo aanspreken die jou dan belt. Veel plezier!

Tijgeroog

Tijgeroog

17-12-2011 om 21:39

1 volwassene prima

1 volwassene lijkt me prima, want:
1. Met een verstuikte mag je toch niet met de ambulance mee
2. Met een gebroken pols trouwens ook niet
3. Als er iets gebeurt kun je bellen met de andere ouders. Er is er vast wel een die er kan zijn voor de ambulance naar het ziekenhuis vertrekt.
4. Of die vast naar het ziekenhuis kan rijden, want je moet (voor zover ik weet) als ouder/begeleider toch voorin de ambulance zitten, niet naast het kind.
5. De kinderen zijn 9/10 jaar oud, geen 5 of 6. Het zijn er 6, geen 12.
Ik zou mijn kind zonder bezwaren mee laten gaan. Zeker als Manda een mobieltje met de nummers van de ouders bij zich heeft, en die kent, weet wat ze er aan heeft.

janneke

janneke

18-12-2011 om 10:05

Joyeux

"Ik zou het in ieder geval niet op prijs stellen als ik halverwege een feestje gebeld wordt dat mijn (overigens zeer zelfstandige) dochter in haar uppie naar het ziekenhuis was afgevoerd. Daar zouden jij en ik nog flinke ruzie over krijgen. "

Joyeux; ik heb je bericht nogmaals doorgelezen. Ik lees erin dat jij het een ouder kwalijk neemt als jou dochter alleen in een ambulance ligt omdat die ouder alleen in met een aantal kinderen. Jij verwacht dat er minstens 2 volwassenen meegaan voor het geval er ierts onvoorziens gebeurt. Zodat jouw kind nooit alleen in een ambulance ligt. Jij verwacht dus dat er continue iemand is op wie jouw dochter ten alle tijde kan terugvallen.

Dat is jouw probleem. Als jij vindt dat jouw dochter een risico loopt is het aan jou om dit probleem op te lossen; ofwel in haar buurt blijven of haar niet naar zo'n feestje laten gaan. Je kunt jouw verwachtingen niet opleggen aan andere ouders en als deze andere keuzes maken vervolgens fikse ruzie met ze maken.

De keus is aan jou als ouder. Dus neem je verantwoordelijkheid; zoek zelf een oplossing maar ga niet achteraf ouders verwijten maken en ruzie maken.

Je zou aan mij een slechte hebben; ik zou de bal direkt bij jou leggen.

Hanne.

Hanne.

18-12-2011 om 14:08

Mee in de ambulance

Ik vind het argument dat er 2 personen moeten zijn voor het geval er iemand met de ambulance mee moet een beetje overtrokken. Mag je kind dan ook niet meer bij iemand spelen als alleen papa of mama thuis is? Ook dan kan er nl iet gebeuren en een naast de patient mag je vast niet ook nog een ouder én een ander kind (of meer) mee nemen de ambulance.

janneke

janneke

19-12-2011 om 14:54

Joyeux

En zo kost elk probleem zich vanzelf weer op.....

marjanne

marjanne

19-12-2011 om 19:55

Met de bus

Toen ik met 6 meiden van 7 in de bus naar een kinderboerderij (van familie) reed waar ik een verjaardagsfeestje had georganiseerd, vroeg op de terug weg een van de meiden wanneer we 'onder de bank' gingen
Zo zie je...er zijn kinderen die alleen in een bus zitten met schoolreisje

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.