Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Speelgoedtips voor 5e verjaardag!


Een gereedschapskoffer met een hamer en een nijptang, wat hout en een bak spijkers. Dat was hier op die leeftijd een enorm succes. Uit te breiden met een waterpas, rolmaat, schroevendraaier enz.

Mijn dochter wordt ook bijna 5 en die heb ik het lobbes speelgoed boek laten doornemen en alles laten aankruisen wat ze leuk vindt. Ging verrassend goed. Zou ze zoiets kunnen? 

We zijn uitgekomen op heel veel knutselspullen, een paar puzzels en spellen, wat nuttige dingen(paraplu, horloge, etui) en bij ons dan wel een poppenhuis. Die laatste alleen niet de klassieke vorm maar heel specifiek van een tekenfilm figuur waar ze gek op is.

PhilDunphy schreef op 07-10-2023 om 22:10:

Mijn dochter wordt ook bijna 5 en die heb ik het lobbes speelgoed boek laten doornemen en alles laten aankruisen wat ze leuk vindt. Ging verrassend goed. Zou ze zoiets kunnen?

We zijn uitgekomen op heel veel knutselspullen, een paar puzzels en spellen, wat nuttige dingen(paraplu, horloge, etui) en bij ons dan wel een poppenhuis. Die laatste alleen niet de klassieke vorm maar heel specifiek van een tekenfilm figuur waar ze gek op is.

Laat me raden.. Gaby's Dollhouse? Die zou ik zelf ook wel willen!

alhambra schreef op 07-10-2023 om 22:36:

[..]

Laat me raden.. Gaby's Dollhouse? Die zou ik zelf ook wel willen!

Ja klopt. Ze heeft van haar eigen geld al een slaapkamer setje ervan gekocht en speelt daar bijna dagelijks mee, terwijl ze van haar Playmobil poppenhuis weinig moet weten. 

La cucarancha spel

Een vergrootglas met onderzoeksset. Op plekken als Nemo hebben ze dat wel.

Een werkbankje waar ze kan timmeren enz. Die van Parkside is regelmatig in de aanbieding voor 50 eur
https://www.lidl.nl/p/playtive-houten-speelgoed-werkbank/p100356810

Rozi schreef op 08-10-2023 om 08:39:

Een werkbankje waar ze kan timmeren enz. Die van Parkside is regelmatig in de aanbieding voor 50 eur
https://www.lidl.nl/p/playtive-houten-speelgoed-werkbank/p1003568

In het geval van dit kind zou ik voor echt gereedschap gaan:
https://toolkid.com/

Renmuis

Renmuis

08-10-2023 om 09:04 Topicstarter

Daglichtlamp schreef op 08-10-2023 om 08:57:

[..]

In het geval van dit kind zou ik voor echt gereedschap gaan:
https://toolkid.com/

Wat geweldig leuk is dat! Ik wist niet dat het bestond. Vrees alleen dat mijn eigengereide kind er inderdaad overal en te pas en te onpas mee aan de slag zou gaan in de trant van "Help, mijn kind is klusser". 

Renmuis

Renmuis

08-10-2023 om 09:06 Topicstarter

PhilDunphy schreef op 07-10-2023 om 22:10:

Mijn dochter wordt ook bijna 5 en die heb ik het lobbes speelgoed boek laten doornemen en alles laten aankruisen wat ze leuk vindt. Ging verrassend goed. Zou ze zoiets kunnen?

Ik ben zeker van plan met haar door het bol.com boek te gaan bladeren zodra het binnenkomt. Mijn ervaring vorig jaar was niet top: ze koos eigenlijk alleen maar dingen waar ze vervolgens heel snel op uitgekeken was, maar ze is nu natuurlijk weer een jaar ouder. 

Smart Games zijn voor mijn 5,5 jarige echt een hit. Of van die 3d bollen of vormen puzzels van ravensburger.
Gezelschap spellen worden ook steeds interessanter
Qua knutselen, ik heb 2 jongens maar die zijn goed zoet met strijkkralen! Iets namaken maar ook zelf een vorm invullen. 

Krullen-bol schreef op 08-10-2023 om 09:51:

Smart Games zijn voor mijn 5,5 jarige echt een hit. Of van die 3d bollen of vormen puzzels van ravensburger.
Gezelschap spellen worden ook steeds interessanter
Qua knutselen, ik heb 2 jongens maar die zijn goed zoet met strijkkralen! Iets namaken maar ook zelf een vorm invullen.

Oh ja die SmartGames zijn inderdaad ook erg leuk! Leuk om samen op te starten, en daarna zelfstandig te ontdekken.

volgens mij nog niet genoemd; tiptoi vinden ze hier leuk en we hebben een keer een koptelefoon voor kinderen gegeven. Heb hier een podcast en luisterverhalen fan, maar dat moet ook passen bij je kind. 
Bij decathlon hebben ze veel beweegspeelgoed, baan om te bouwen, pijl en boog etc. Stepstones worden hier ook veel gebruikt om binnen parcours mee te maken, pionnen ook. 

Renmuis

Renmuis

12-11-2023 om 23:27 Topicstarter

Nog even terugkoppelen: we zijn hier voor Connetix gegaan, en dat was echt een gouden greep! Ze speelt er uren mee, ook in combinatie met ander speelgoed en fantasiespel (rijbanen voor de auto's, huisjes voor de dieren en lego poppetjes). Heel erg bedankt voor alle leuke tips!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.