Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
silvester

silvester

19-11-2011 om 15:51

Spel voor jongen 6 jaar


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Una

Una

21-11-2011 om 18:31

Doolhof

onze Doolhof is ook voor 7 jarigen geschikt

Ik vind dit net 1 van de gemakkelijkste spellen om snel mee te beginnen. Ik houd ook niet van ellenlange uitleg van te voren. Zitten en beginnen is mijn motto. Niet meer kaartjes idd, maar in de kaartjes laten kijken. Hetzelfde spel spelend, iets makkelijker te vinden waar ze heen moeten voor de jongste deelnemers.

Ik vind het echt met stip het leukste spel wat we in huis hebben. En ook niet te kinderachtig zodat het voor pa en ma ook nog prima mee te spelen is.

silvester

silvester

21-11-2011 om 20:24

Ik denk

Ik denk dat het voor nu toch het spel Doolhof gaat worden, gezien de vele positieve reacties en omdat het mezelf ook wel leuk lijkt.

Bedankt voor alle tips, hebben we later nog wel weer wat aan bij verjaardag in april of volgende Sinterklaas.

Rummikub junior

Hier is Rummikub Junior een succes. Voordeel is dat het geen geluksspel is, maar je echt zelf moet nadenken.

Ik ga ook eens kijken of dat Doolhof spel iets is..

silvester

silvester

23-11-2011 om 09:23

Het is geworden

Her is doolhof geworden en het grappige is dat juist nadat ik het gekocht had, mijn zoon 's avonds op tv een reclamespotje zag van Doolhof en riep: die wil ik hebben! (nou roepen ze dat wel vaker nauurlijk, maar toch..)
Ik vroeg quasie nonchalant of hij dat kende. Antwoord:"Ja, die hebben we in groep 3 en die is heel leuk." Dus hij kent het al wel!
Vanwege een aanbiedingsactie in de winkel hebben we carcasonne ook al gekocht en zien we wel voor welke gelegenheid die tevoorschijn getoverd gaat worden...

Bedankt voor de hulp

kastanjet

kastanjet

24-11-2011 om 07:38

Beetje te laat

Maar ik zelf vind Uno Spin het leukste spel. Dat is dus gewoon Uno, maar dan met verrassende spelelementen via een extra draaibord, waardoor het nooit saai wordt.
Voorbeeld: je hebt nog maar 2 kaarten, je moet aan het bord draaien en krijgt als opdracht: ruil je kaarten met degene links van je. Dan kan het dus voorkomen dat je ineens 13 slechte kaarten in handen krijgt. En weer helemaal opnieuw kan beginnen.

Wilma

Wilma

24-11-2011 om 17:49

Ben geen spelletjesliefhebber

maar Doolhof en Rummikub wil ik nog wel doen. Zijn alletwee prima te doen voor jong en oud. Doolhof deed jongere zusje hier ooit gewoon mee, maar halverwege ging ze met haar eigen poppetje 'spelen'. Prima .
Nu, ze is nu zeven, speelt ze gewoon met ons mee, zelfde aantal kaartjes.

Ik overweeg trouwens Blokus, iemand die dat kent?

annnebelle

annnebelle

26-11-2011 om 19:25

Carcassonne

Spelen jullie dan de gewone carcassonne of de junior versie? Vanaf hoe oud kunnen ze de gewone carcassonne spelen?

Mama_Lynn

Mama_Lynn

30-11-2011 om 09:55

Blokus

Ik zit weliswaar in de verkeerde rubriek (kinderen zijn onder de 6), maar we zijn wel spelletjesliefhebbers. Blokus hebben we ook. Wij vinden dat, als volwassenen ook leuk en we hebben het ook wel eens met kinderen gespeeld, gaat prima. Lekker een spelletje voor even tussendoor wat geen uren duurt. Handigst is om het met 2 of 4 personen te spelen (met resp. 2 of 1 kleur).

Ik weet alleen niet of ik het spel gekocht zou hebben hier in Nederland voor de volle mep. Ik heb het op de kop getikt op een beurs in duitsland paar jaar geleden voor een tientje (vanwege een kras op de doos) en dat was leuk.

Oh ja en als kinderen alleen iets willen doen: ik heb gemerkt dat er kinderen zijn die het enorm leuk vinden om met de figuurtjes zelf figuren/ plaatjes te leggen op het bord. Sommigen zijn daar heel lang zoet mee

veel plezier,

Lynn

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.