Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Marie

Marie

25-09-2014 om 16:59

Steeds uit bed komen (en ik wil niet straffen)

Grotendeels wel eens

Het ging me meer om deze zin:
'Accepteren dat een kind weinig nachtrust nodig heeft kun je mi doen als het prima gaat met een kind.'

Cat

Ik moest even weg, dus had geen tijd voor langere reactie, maar wou je nog zeggen dat ik ook bewust had gezegd 'komt flauw over'. Je had het dus niet zo bedoeld, dacht ik ook al eigenlijk. Waar het mij om ging was de zin in mijn vorige reactie. Het leek of het probleem gebagatelliseerd werd. Je kunt ook accepteren dat een kind weinig nachtrust nodig heeft als het op bepaalde vlakken niet goed gaat met een kind. En ik ga ervan uit dat ouders kunnen inschatten of het daar aan ligt.
Voor de rest snap ik je wel en ben ik het ook met je eens.

Tango

Tango

01-10-2014 om 10:20

Mee eens hoor

Bij mijn kinderen merk ik ook dat ze prikkelbaarder zijn als ze weinig hebben geslapen. Dit kan zich uiten in sneller boos worden of juist sneller huilen.
Zoon hier, 10 jaar, heeft ook moeite met inslapen en krijgt sinds hij een jaar of 7 is melatonine, gewoon van de drogist. Begonnen met 1 tabletje, inmiddels 2. Hij slaapt nu meestal binnen drie kwartier, voorheen lag hij rustig nog anderhalf tot 2 uur wakker.
Wat ik trouwens niet helemaal begrijp is dat Marie schrijft dat het uit bed komen stopt als dochter door heeft dat ze beneden gaat opruimen. Dan is het probleem toch opgelost, je gaat gewoon meteen opruimen. Maar zo makkelijk zal het wel niet werken w.s.

Mijntje

Mijntje

01-10-2014 om 10:41

te gezellig

Het kan heel goed toch een aandachtsdingetje zijn. Het is gewoon veel te gezellig beneden: zus nog op, jij lekker tv kijken. Als het saai is (jij ruimt op) dan stopt dit gedrag. Je zou kunnen kijken of tijdelijk een melamominepilletje kan helpen haar eerder in slaap te brengen omdat het nu een visueze cirkel is; ze raakt eraan gewend laat in te slapen. En slaaptekort is een grote oorzaak voor lastig gedrag, dus door haar langer te laten slapen kan je zeker winst boeken.

Mijn 9 jarige mocht tot voor kort zelf bepalen hoe lang hij in bed las, maar aangezien hij al een tijdje veel te lang blijkt te lezen en te spelen (hij ligt op zolder dus dat merken wij niet zo) lopen wij nu om tien over 8 even naar boven. Soms moet je de privileges en bedrituelen wat aanpassen

Barvaux

Barvaux

01-10-2014 om 13:39

nee zo makkelijk is dat niet

"Wat ik trouwens niet helemaal begrijp is dat Marie schrijft dat het uit bed komen stopt als dochter door heeft dat ze beneden gaat opruimen. Dan is het probleem toch opgelost, je gaat gewoon meteen opruimen. Maar zo makkelijk zal het wel niet werken w.s."

Ik vermoed dat Marie bedoelt met opruimen, dat ze dan naar bed gaat.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.