Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Strijd om naar school te gaan

Hallo,
Ik heb een zoontje van 5, waarmee ik elke dag ontzettend afzie om hem op school te krijgen. Het begint bij het wakker worden. Hoeveel keer moet hij naar school, waarom is hij niet ziek, hij wilt niet naar school, hij word er zo uitgeput van, hij vind de werkjes niet leuk, de andere kinderen pesten hem, de juf is stom etc etc. Tot dikke tranen aan toe.
Als ik echter naar school loop is het al over Dan lacht hij weer of heeft het grootste woord.
Ik vind het echt niet leuk om dit elke dag mee te maken. Volgens de juf word hij niet gepest, vind hij het leuk. Maar goed... Heeft iemand tips???????

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik vraag me af...

... heeft het jochie niet gewoon een dijk van een ochtendhumeur? Als hij vroeg op moet zonder dat hij naar school gaat, is hij dan ook zo narrig? Dan zit het probleem hem niet in school, maar in wakker worden als je daar nog eigenlijk geen zin in hebt, en dan zou je kunnen kijken of je dat makkelijker kan maken.

Groeten,

Temet

stip34

stip34

15-10-2009 om 09:54 Topicstarter

Nooit aan gedacht....

Hoi temtet,
Nooit aan gedacht! Ik dacht gelijk het allerergste: dat ie het niet leuk heeft op school....
In het weekend slapen ze altijd uit, en worden uit zichzelf wakker. Dus geen idee of het inderdaad gewoon opstartproblemen zijn....Ik ga ook de planner maar weer ophangen met daarop hoe vaak naar school etc.
Bedankt voor je reactie in ieder geval

Gaia*

Gaia*

15-10-2009 om 09:57

Opstaan

Hier net zo een. Mijn zoon vind het heerlijk als ik zijn voeten masseer bij het wakker worden. Dus dat doe ik dan even lekker. Hij heeft een hoogslaper en die voeten komen dan steeds meer naar buiten gestoken. Dan kan ik hem opvangen. het is een vanzelf ontstane afspraak. Het gaat niet altijd zo soepel als ik nu omschrijf. Maar ik denk dat het optimale er nu wel een beetje mee is bereikt.

Hiervoor ook de soort discussies die je hier vertelt. Het zijn natuurlijk loze argumenten. Die kan ik zelf ook heel goed bedenken als ik wakker moet worden. (zal ik me ziek melden?, ach wat maakt het uit het is toch niets aan, etc etc).

Gelukkig maar dat het niet echt aan school ligt en dat hij daar toch plezierig naar toe gaat.

Gaia

amk

amk

15-10-2009 om 11:57

Ochtendhumeur

hier ook. Het is ook nogal een verschil, zelf wakker worden om kwart over acht of om 7 uur door een moeder met een vergelijkbaar kort lontje wegens erfelijk ochtendhumeur uit je lekkere warme bed gehaald worden.

Ik zorg dus dat ik tijd heb gehad om wakker te worden en tenminste 1 journaal te hebben gezien. (RTL dus want dat begint om kwart voor 7) Dan maak ik haar om 1 over 7 wakker, maar jaag d'r niet gelijk haar bed uit. Dek de tafel af en vraag dan of zij de katten los wil laten. Die wil ze meestal graag een knuffel geven en dan is ze zo haar bed uit.
Maar de strijd aan gaan om aan te kleden doe ik dan dus weer niet, dus mijn vierjarige wordt gewoon aangekleed. Ze kan het prima zelf, maar met 2 korte lontjes wordt dat niets.

Als we dan om 10 over 8 de deur uit gaan zit ze te zingen achterop.

Pak ik het op de snelle haast-haast manier aan waarbij we nog een half uur extra uitslapen wordt het echt niks.

kleinmaarfijn

kleinmaarfijn

19-10-2009 om 11:26

Hier ook zo

Zoonlief heeft ook ochtendhumeur (ook weer net als mama). Hier gaat bij mama om 7 uur de wekker, dan komt hij, als ik geluk heb (als hij die wekker gehoord heeft) komt hij dan half slapend bij mij in bed liggen en worden we samen wakker. Is best gezellig en de ochtend begint een stuk beter op die manier. Is meneer nog niet wakker als mama opstaat (meestal iets voor half 8) doe ik bij hem het licht aan en ga douchen. Meestal komt hij dan vanzelf even kijken. Kleren liggen dan klaar en hij gaat dan aankleden. Wordt hij echt moeilijk wakker, dan maak ik hem wakker. Sjacherijnig, maar goed, ik kleed hem dan zelf even aan, hij moppert dan meestal wel, en aan tafel wordt het langzaamaan wel gezelliger. Niet teveel mopperen als hij treuzelt, en niet te veel reageren als hij niet naar school wil. Gewoon alles doen, en vooral zelf wat verantwoording hierin geven en als het tijd is, jasje aan en weggaan. Boterham niet op, dan heb je pech, straks is er fruit op school. Dit werkt hier het beste. Meestal zijn we toch op tijd op en onderweg heeft ie altijd al wel zin om te gaan.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.