Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Relithe

Relithe

06-12-2012 om 10:46

Surpise gekregen in sigarettendoosje!


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fiorucci

Fiorucci

07-12-2012 om 18:16

Knurf

Ik deel mijn huis en keuken, en zelfs de badkamer met drie pubers en hun aanhang...dat is pas een beproeving kwa verdraagzaamheid.
Ik denk dat ik milder ben omdat ik, zoals ik al schreef, erg goed kan relativeren. En iets waar ik me vroeger misschien erg druk om zou maken, laat ik nu gaan, omdat het nergens toe leidt en niet helpt. Ik bewaar mijn energie toch liever voor de momenten dat het er wel toe doet. En nee, ik ben geen lichtbaken in de verruwende maatschappij, jakkes, maar me overal aan ergeren en een kort lontje hebben lijkt me vreselijk, je zit jezelf dan ook behoorlijk in de weg, lijkt mij?

dc

dc

07-12-2012 om 18:45

Knurf

Toen ik jonger was, kon ik helemaal niet in een studentenhuis leven. Ik was escapistisch bezig met drugs en zelfmoordpogingen, en heb daarna jarenlang als een zombie op antidepressiva geleefd. Het was voor mij eigenlijk heel simpel. Of ik ging mijn grenzen stellen, en voor mezelf zorgen, of ik zou het niet overleven. Ik ben niet voor niets geemigreerd, zeg maar.

En toen is de knop omgegaan. Het heeft wat jaren geduurt, maar nu ben ik blij met mezelf en met mijn leven, en ik heb een aantal dingen meegemaakt die het makkelijk maken om te relativeren. De hand van je moeder vasthouden als haar verteld wordt dat ze binnen enkele dagen dood zal gaan bijvoorbeeld. Een vriendin die zelfmoord pleegde. Dat zijn dingen die me raken en me machteloos, verdrietig en boos maken. Dat zijn de dingen waar ik energie in steek om te verwerken. Een rotopmerking van een ouder op school gaat echt het ene oor in en het ander uit.

Ik geloof trouwens ook niet dat ik echt meedoe aan draadjes waarin afgegeven wordt op van alles en iedereen. Eerlijk gezegd vind ik ze nogal saai en lees ik ze meestal niet eens. Er zijn natuurlijk wel een paar onderwerpen waar ik graag over discussieer. Daar ben ik gewoon gek op. Maar ik kan me niet voorstellen dat ik ooit wakker zal liggen van iets wat hier gezegd wordt. Wel stof tot nadenken. Ik ben over veel zaken toch anders na gaan denken door discussies hier. Erg fijn! (jij laat me nu ook goed nadenken trouwens, ben er nog wel even mee bezig!)

Van de forumbeheerder

Van de forumbeheerder

07-12-2012 om 19:49

Vreemde wending

Beste forummers,

Dit draadje heeft een onverwachte maar vreselijk waardevolle wending genomen die hier helemaal niet thuis hoort. Veel andere forummers zullen dit zo niet lezen.

Opent iemand even een nieuw draadje in bijv Off Topic met vermelding hier?

Met vriendelijke groet,

Forumbeheer Ouders Online

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.