Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Patriesie

Patriesie

19-04-2020 om 23:42

Tienerkamer

Mijn dochter is op haar prinsessenkamer uitgekeken die ze kreeg toen we verhuisden naar dit huis in 2015. Logisch want toen was ze 5 en nu is ze alweer bijna 10.
Ze wil graag een stoere kamer met het liefste donkere kleuren. Ze houdt erg van paars. Van roze houdt ze niet meer. Ik ben op zoek naar een wat inspiratie; welke kleur kame hebben andere meiden van haar leeftijd? En watvoor accessoires zijn écht een must have?

Alle tips zijn welkom!!!

@Emma

@Emma

19-04-2020 om 23:53

samen

Doe dit samen met haar, dat is veel leuker. Ga naar Ikea of wat dan ook, desnoods online. Hef is háár kamer.

Stoer

Voor de een is stoer 'Katniss' of de Grijze Jager, voor de ander juist sport of veel hout. Ik zou dus eerst, zoals @Emma al schrijft, samen met je dochter inspiratie opdoen. Dat is leuk om te doen. Laat haar wel weten dat er een budget is, voor ze de hele inrichting van VT-wonen wil bestellen ☺.

Ga naar Pinterest

Kijk op Pinterest, daar kan je met je dochter inspiratie opdoen, zelf een bord maken waar je haalbare ideeën zet en aan de hand daarvan kunnen jullie gaan winkelen.

"En wat voor accessoires zijn écht een must have?" Hoezo múst ze iets haven? Ik vind dat altijd zo'n jeukterm, must have... Ik neem aan dat je die kamer niet wil veranderen omdat je Insta feed wel wat nieuwe input kan gebruiken maar gewoon om een fijne plek voor je dochter te maken. Laat haar lekker zelf kiezen, of het nou hip & happening is of niet.

skik

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-04-2020 om 09:59

Mijn dochter

Mijn dochter heeft alle wanden wit en 1 wand heel donker. Het is donkergrijs met een paarse ondertoon.
Verder witte meubels van Ikea. Dochter verandert graag en met deze basis gaat dat heel goed.
Een paar planten erin maakt het geheel ineens ook wat ‘volwassener’

Patriesie

Patriesie

20-04-2020 om 10:00

Mijn vraag

Is welke kleuren de kamers van andere meiden zijn en wat leuke accessoires zijn voor een tienerkamer. Natuurlijk ga ik het samen met mijn dochter doen maar aangezien zij alleen maar weet te bedenken dat ze geen roze prinsessen meer op haar kamer wil en dat het "stoer" moet worden hoopte ik hier alvast wat ideeën op te doen.
Ik heb heel hard gelachen om de opmerking over VT wonen. Als er iets is wat haar niet boeit is het namelijk interieurstyling

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-04-2020 om 10:00

Aanvulling

Ze heeft ook een knots van een bureau.
En dat is echt super

Patriesie

Patriesie

20-04-2020 om 10:05

Dendy

Dank je wel voor je reactie.
Heeft je dochter een bureautje oid waar ze dingen op heeft staan?

Flavia

Flavia

20-04-2020 om 10:21

roze

de kamer van mijn dochter is roze met wit geworden, maar niet prinsesserig. Gewoon stoer met al haar sportbekers en een strakke inrichting.
Ze is 14.

fotobehang doet het momenteel ook erg goed onder de 14 jarigen (veel verhuizingen hier in de afgelopen tijd)

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-04-2020 om 10:24

Patriesie

Mijn dochter heeft een hoekbureau wat van een kantoor afkomt. Dat is natuurlijk apart, voor de jongste gaan we een groot tafelblad met poten neerzetten. Dat is ook bij de bouwmarkt te krijgen. Ze hebben allebei een pc op hun kamer en daarbij ook ruimte nodig voor hun huiswerk. Mijn dochter verzamelt er ook mijn servies😆
Investeren in een ruim bureau is echt handig, ze zit nl zo op het voortgezet onderwijs. Net als kastruimte voor de schoolboeken.

Aan de wand heeft dochter ook Een fotoplank.
Zoiets. https://jysk.nl/opbergen/wandplanken/fotoplank-agedrup-115x7-zwart?gclsrc=aw.ds&&gclid=EAIaIQobChMIgcuQ08n26AIVZrR3Ch0QUQvlEAQYCiABEgJ_efD_BwE

Daar kan ze ook van alles opzetten, zonder dat het rommelig wordt. Mijn dochter heeft een witte, staat goed op die donkere wand.

over éen gekleurde wand

Het kan leuk zijn om maar éen wand in een kamer een opvallende kleur te geven. Pas daarbij wel op: sommige kleuren stralen af op de omgeving. De overige wanden - als die licht zijn - krijgen dan een zweem van die kleur mee.

Ik heb ooit in een grote slaapkamer de muren (voor zover niet bedekt met kast etc) ossebloedrood geverfd. Toen de eerste wand gedaan was, leek het een ramp: de overige muren werden roze. Toen alle muren gedaan waren, zag het er veel rustiger uit.

Ik denk dat dit verschijnsel zich niet voordoet bij het donkergrijs dat Dendy beschrijft, maar éen muur in - bijvoorbeeld - duidelijk paars zou wel eens bij-effecten kunnen hebben.

Groeten,

Temet

Dendy Pearson

Dendy Pearson

20-04-2020 om 11:31

Klopt Temet

De wand van dochter geeft niet zozeer af op de andere wanden, maar is als de zon erop staat wel veel paarser dan de bedoeling was.
Dit soort tinten zijn best tricky.
Als ik het over zou doen had ik voor een neutralere grijstint gegaan.

Flavia

Flavia

20-04-2020 om 11:56

Dendy

kan die dochter van jou met die van mij gaan praten: die van mij heeft een groot buro maar gaat alsnog in de woonkamer zitten met haar huiswerk.

Tine Winkel

Tine Winkel

20-04-2020 om 12:00

één muur in felle tint

en de rest wit, vond ik juist heel handig. De kleur van die ene muur straalt inderdaad af op de andere wanden. Die andere wanden zijn dus lichter van kleur dan die ene felle, maar wel in een tint die perfect past bij die ene muur - zo krijg je het bij de Gamma niet gemengd! Hier hadden we dat in hardroze en appeltjesgroen, ik vond het helemaal prima

Tango

Tango

20-04-2020 om 23:02

Dochter hier

Heeft ook een kamer met paarse accenten. De kamer is in twee tinten grijs geverfd. Muren licht en raamkozijnen en 1 kleine wand een tint donkerder. Daarnaast heeft ze een paars vloerkleedje, lampje en paarse kussens op haar bed en paarse gordijnen. Verder witte meubels.
Het schilderen hebben we destijds samen gedaan, met hulp van oma die daar nogal expert in is.
Ze doet er inmiddels al jaren mee, dus raakt er niet op uitgekeken.

Patriesie

Patriesie

20-04-2020 om 23:19

Tine en Tango

Bedankt voor jullie antwoorden

Ik ga morgen aan mijn dochter vragen wat ze van beide opties denkt mbt de kleur van de muren. Verschillende kleuren grijs met paarse accessoires en kussens enzo dat lijkt mij ook wel mooi.

We gaan het zien....

Patriesie

'Ik heb heel hard gelachen om de opmerking over VT wonen. Als er iets is wat haar niet boeit is het namelijk interieurstyling '

Ik bedoelde ook niet de styling, maar de enorme hoeveelheid aan nieuwe spullen. Je kunt de kamer opleuken met een verfje op de muur en een nieuwe dekbedhoes, maar ook met een nieuw bed, bureau, kledingkast, schilderij, ...

Pluis

Pluis

21-04-2020 om 09:41

Dochter hier

met kamer op het zuiden en dus 's middags veel licht, heeft gekozen voor verschillende tinten aqua gecombineerd met witte meubels. Denk een beetje aan dit:
https://www.google.nl/search?q=pinterest+tienerkamer+aqua&tbm=isch&source=univ&sa=X&ved=2ahUKEwjP-qPDgfnoAhXI2qQKHUi7DlMQ7Al6BAgKEBk&biw=1920&bih=969&safe=active&ssui=on#imgrc=OsUJS_MbYlujzM

Op de vloer ligt licht laminaat. Ze doet er al jaren mee, net als de dochter van Tango.

Ik denk dat je ook rekening moet houden met de lichtinval en wat er op de grond licht. Ik zou zelf de combinatie van grijs en paars voor haar kamer niet kiezen bij een kamer op het zuiden. Wel als de kamer op het noorden zou zijn.

Patriesie

Patriesie

21-04-2020 om 10:31

Pluis

Hoe weet ik of het het noorden of het zuiden is? Ik denk dat het het noorden is maar dat weet ik niet zeker. Hoe kom ik daar achter?

Patriesie

Patriesie

21-04-2020 om 10:58

Noorden en zuiden

Met een kompas? Zit ook gewoon op je telefoon.
Maar de zon komt op in het oosten en gaat onder in het westen. Dus als de zon 's ochtends de zon de kamer in schijnt, dan ligt ie op het oosten of noorden. Schijnt ie 's middags de kamer in dan ligt ie op het zuiden of westen. Is de kamer op het oosten/noorden dan is het licht in de middag, als je kind daar huiswerk zit te maken/chillen, koel. En daar vind ik dan koele, meer bedekte kleuren, beter bij passen dan meer zonnige vrolijke kleuren. Maar dat is natuurlijk heel persoonlijk. Misschien vind je dochter geel juist heel lekker, zodat het licht en de sfeer op haar kamer juist wat zonniger wordt.
Je kunt kijken wat je mooier vindt door stalen van gordijnen neer te leggen in de kamer (van verf heb je altijd maar van die kleine staaltjes, daar heb je niks aan). Dan bepaal je eerst of je een warme of juist koelere tint mooi vindt. En dan kun je daarna meer specifiek bekijken welke kleur het dan moet worden, of welke nuances.

Koel licht

Ik zou het precies andersom doen, sterker nog, ik heb het precies andersom gedaan: bij een kamer met noorderlicht een kleur op de muur met een gele ondertoon (ipv een blauwe). Anders is het net een ijskast, wat vooral in de winter vervelend kan zijn.

Wat betreft de vraag - noord of zuid: ga vroeg in de ochtend in de kamer staan en kijk uit het raam. Zie je de zon niet omdat die in je rug staat? Dan ligt het raam op het westen. Zie je de zon rechts? Dan ligt het raam op het noorden. Schijnt de zon in je gezicht - het oosten, en staat-ie links, dan ligt het raam op het zuiden.

Groeten,

Temet

Groeten,

Temet

Patriesie

Patriesie

21-04-2020 om 16:06

Thanks

Voor de tips. Ik ga morgenochtend kijken hoe de ligging van haar kamer is.

-

-

22-06-2020 om 22:05

Groen

Hier juist groen. Dochter wilde ook paars maar ik vond de kleur te "hard" en wil niet dat dochter dan last krijgt van haar welzijn!

ElenaH

ElenaH

23-06-2020 om 06:18

'Dochter wilde ook paars maar ik vond de kleur te "hard" en wil niet dat dochter dan last krijgt van haar welzijn!'

Misschien krijgt je dochter meer last van het feit dat haar ouder geen rekening houdt met haar wensen ...

Jasmijn

Jasmijn

23-06-2020 om 10:06

Elena

Ja dat las ik er ook meteen in. Het is ook niet eens een kleur die een béétje op paars lijkt, maar gewoon het tegenovergestelde.
Paars kan heel koud overkomen (met blauwe ondertoon) maar dus ook wat meer aubergine achtig, en dan oogt het warm.
En dan nóg, het zou toch de keuze van het kind moeten zijn?

Pirata

Pirata

23-06-2020 om 10:18

Nickname

Wat een gekke nickname, "-".

ElenaH

ElenaH

23-06-2020 om 10:36

Precies

'En dan nóg, het zou toch de keuze van het kind moeten zijn?'

Vind ik ook. En áls diens welzijn er daadwerkelijk onder lijdt (hoe dan?, vraag ik me af. Wordt het kind zwaar depressief of zo?), dan is met een flinke pot latex en een halve dag klussen alles weer stralend wit.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.