Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Turnen en gymles met bril


Over lenzen. Ik dacht ook altijd dat je daar minstens 18 voor moest zijn ofzo. Totdat oudste met 14 lenzen wilde. Ik ging toen mee uitzoeken, omdat ik daar ook wel wat meer over wilde weten. 

Bij de opticien zeiden ze dat leeftijd geen criterium meer is. Belangrijker is of iemand de discipline heeft om handen te wassen voor het in en uithalen van de lenzen. Of je wat schoon bent op jezelf, en de tijd niet vergeet, etc. 

En sommigen kunnen dat met 6 al en anderen nooit zullen we maar zeggen. 

MamaE

MamaE

12-06-2021 om 17:13 Topicstarter

Ja, ik weet dat er voor lenzen niet per se een leeftijdscriterium is maar een kind dat net zes geworden is vind ik wel erg jong. Mijn dochter is heel zelfstandig en kan echt al best veel zelf, maar ik zie haar absoluut nog niet zelf lenzen in en uit doen. Je hebt daar toch een bepaalde mate van fijne motoriek voor nodig en ik denk niet dat ze die al heeft. Ze plakt meestal nog niet eens zelf haar oogpleister op. Ze kan het wel, maar vindt het fijner als mijn man of ik dat doen.
14 vind ik al een heel andere leeftijd. Waarschijnlijk kan ze het ook al eerder. Maar het is in de eerste plaats een kwestie van zelf willen, tenzij het zicht met een bril onvoldoende te corrigeren is.

Zes is inderdaad ook wel erg jong. Had onze dochter destijds ook niet gemogen hoor. 

Zij zwom trouwens zonder bril, was de enigste activiteit waarbij ik bang was dat ze hem zou verliezen. Verder altijd bril op. Geloof dat er 1 vakantie een touwtje aan zat op de boot, maar geloof dat ze die lusjes om de poten van de bril irritant vond (ondertussen ook al 16 jaar geleden ofzo) 

MamaE schreef op 12-06-2021 om 12:49:


Ik kwam op het internet ook nog krultips/oorhaakjes tegen. Die kun je achter op de poten van de bril schuiven zodat die met sporten beter blijft zitten. Dat lijkt me op zich ook wel handig.

nu je het zegt jaaa! Mijn broertje doet militaire opleiding, hij heeft wel een bril, tijdens de trainingen en oefeningen heeft hij ook precies zo een bril die je beschrijft met die krullende oorhaakjes  zodat het gewoon blijft zitten. Wat stom dat ik daar niet meteen aan dacht🙈.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.