Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
annnebelle

annnebelle

15-06-2011 om 19:10

Tussendoortjes- pauzehapje


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Fianna

Fianna

16-06-2011 om 13:24

Izar

dat is dus wat ik bedoel. Ik denk dat het grootste probleem is dat het allemaal zo groot moet zijn. Met een snoepje is niks mis.

Cobi

Cobi: "En kinderen die geen fruit "lusten" - tsja, die kun je paaien met een bakje kersen of aardbeien." Nee, helaas. En ook geen kruisbessen, mango, ananas of welke exoot ook.
Cobi: "Of ze eten maar niks. Ook geen ramp. Want als je goed ontbijt en luncht hoef je om 10 uur niet wat te eten." Ja, *als* je goed ontbijt en luncht, dan heb je het niet nodig inderdaad. Maar ook dat gaat al niet zo jofel. En als we dan even naar voedingswaarden gaan kijken: gekookte/gebakken/gewokte groente gaat er nog wel in, maar rauwkost niet. Dus rauwkost mee naar school komt ook retour. En dat al jaren, een ezel is er niets bij, qua koppigheid. Nee, ik zoek mijn heul niet in de zogenaamd gezonde koeken, maar ze krijgt wel een plak ontbijtkoek mee, want dat eet ze dan nog wel.
Ik ben nog altijd blij dat school weliswaar gezond promoot, maar niet verplicht stelt. Ook al ben ik mét jou en velen bezorgd over het stijgend probleem van overgewicht.

Hmm.

Zijn sultana's nou echt zo erg? Of is dat onderdeel van de anti-koolhydratenhype die de laatste tijd heerst? Volgens mij zit het meeste fruit ook boordevol suiker.

Hier nemen alle kinderen iedere dag iets van koek mee naar school. Kan van alles zijn. Sultana, speculaasachtig, kokosbiscuit, van die dubbele dingen met een laagje ertussen, noem maar op. Dat is overigens over het algemeen de enige koek die ze eten op de dag. We zijn verder niet zo koekig. Na school fruit & iets te snoepen, en bij verdere trek smeren ze een extra boterham of plunderen nogmaals de fruitschaal.

Overigens worden de sultana's wel veelvuldig meegenomen naar de golfbaan als snelle hap bij trek. Doe ik zelf ook trouwens. En ik vind eerlijk gezegd die nieuwe pakjes met maar 2 koekjes erin vrij karig. Ik lustte er altijd wel 3! Kinderen zijn er ook niet blij mee.

Ik weet trouwens niet precies hoeveel kalorieeen er in zo'n pakje sultana's zitten, maar zou het echt zoveel meer zijn dan een boterham met kaas? En zijn een paar 'onverantwooprde' kalorieeen op een dag nou zo erg als je verder gezond eet?

Ik ben een beetje ambivalent in mijn gedachten over of school zich nou moet bemoeien met eetgedrag van kinderen. Aan de ene kant ben ik het wel eens met cobi, aan de andere kant denk ik juist voor de kinderen die potentiele risico gevallen zijn die verplichte appel om 10 uur niet zoveel toevoegt. Die valt waarschijnlijk in het niet bij wat zo'n kind verder thuis krijgt voorgezet aan 'slecht' of te veel eten. Maar het opjut-effect zal het misschien bestrijden, da's waar (hoewel ik weet dat bij ons op school zeer gevarieerd wordt ge-10-uurd. Van boterham tot tomaat, appel of koek. Niemand piept erover, en ruilen is volgens mij niet toegestaan)

Ingrid

Fianna

Fianna

16-06-2011 om 13:27

Pelle

Ik ben het helemaal met je eens.
Overigens ken ik iemand bij wie de broodtrommel van haar dochter is gekeurd door de overblijf moeder. Die heeft dus doodleuk het croissantje van dat kind weggegooid!!!
Dat was in een periode toen er op die school aandacht werd besteed aan gezond eten. Overigens hingen er toen collages en tekeningen van eten op de muren op de gang bij de kleuterklassen, in het kader van het project gezond eten. daar hing dus ook een levensgrote pizza tussen...

kaatje66

kaatje66

16-06-2011 om 13:30

Peuterspeelzaal

Ik kan me nog herinneren dat onze dochter als ze naar de peuterspeelzaal ging en het was 's morgens dat ze dan een stuk fruit mee moesten nemen. Dit werd dan geschild in een grote bak gegooid en om 10 uur kreeg ieder kind een bakje fruit. Niemand protesteerde. Misschien zouden ze dat peuterspeelzaalbeleid moeten doorvoeren naar de basisschool. Was je meteen van een heleboel problemen af. Soms zijn oplossingen best wel simpel,maar deze oplossing is natuurlijk weer te veel werk voor de leerkrachten. (denk ik)

Fransien

Fransien

16-06-2011 om 13:46

Stagiaire peuterspeelzaal

Hier ook een peuterspeelzaal waar om 10 uur fruit en een klein koekje of halve boterham gegeten werd, daar werd door de leidsters ook echt op toegezien. Tractaties waren ook altijd redelijk gezond (als randje werd een snelle jelle of zoiets gezien), maar de stagiaire daar heeft het gepresteerd om nooit zelf fruit te eten (lustte ze niet) en op zakjes chips te tracteren. De ouders waren not amused, ik vind voor een (toen twee-jarige) peuter chips namelijk niet gezond en zou het zelf nooit geven.
School hier doet niet zo moeilijk, maar dringt wel aan op gezonde tractaties. Dochter heeft dus ook op fruitspiesjes getracteerd en dat at iedereen met smaak op (al zijn er altijd een paar die geen aardbeien lusten, of geen druiven, of geen meloen, of ...). Het enige meisje wat protesteerde is berucht, die lust geen fruit, ook geen groente, en krijgt rustig een zakje chips of een gevulde koek als pauzehapje mee en een mars als ze moet overblijven (brood lust ze ook niet graag...). Overigens heb ik toen het heel warm was op dochters verjaardag ook een keer op ijsjes laten tracteren, was een groot succes.

Guinevere

Guinevere

16-06-2011 om 13:58

Nooit gezeur gehad

Ik geef al jaren stroopwafels of stroopwafelsnippers en koekjes mee als 10- uurtje. Nooit iets over gehoord van de school, en dat wens ik ook graag zo te houden. Ik als ouder bepaal namelijk wat er bij mijn kinderen naar binnen gaat en niet de school. En die stroopwafel die mijn kinderen krijgen past perfect in mijn idee dat je kinderen mag laten genieten van iets lekkers. Zorg ervoor dat je je hele leven door je genietmomenten neemt, en geniet daar dan ook van. Op deze manier kweek je m.i. júist een eetpatroon waarbij je matigheid met voedsel kunt betrachten. Al dat gehyper over fruit etc., dat zorgt ervoor dat een kind des te meer naar een zak chips gaat verlangen. Kan uit ervaring spreken, want ik stond vroeger thuis op een streng lekkers-regime waardoor ik áls ik iets te pakken kon krijgen me daar volslagen mateloos aan te buiten ging. Een 6-pack Twix achter elkaar leegvreten, 4 roze koeken, een megazak chips, dat soort dingen.
En laten we nou niet doen alsof eierkoeken gezond zijn, dat is het idee van Sonja Bakker geweest in samenwerking met de eierkoekebakkers. Ontbijtkoek is ook een kleverige bonk suiker trouwens.

Tirza G.

Tirza G.

16-06-2011 om 14:21

Fruit

is zó overrated. Je kunt net zo goed water drinken. Is dorstlessender, bevat bergen minder suiker en calorieen en ach, die enkele vitamine die in fruit zit - die is te verwaarlozen. Echt waar. Fruit is voornamelijk zo gezond omdat je het eet in plaats van iets anders (wat ongezonder is).

Tirza

Guinevere

Guinevere

16-06-2011 om 14:47

Izar

Ik spreek dan ook voor mezelf natuurlijk... voortaan zal ik in elke zin "m.i." zetten.

Eens met tirza

Ik heb het vaker gezegd, fruit wordt ernstig overschat. Oké, een banaan is voedingstechnisch nog wel waardevol, maar appels, mwoah (bron: vnl. hoogleraar voedingsleer Katan). Citrusfruit is nogal slecht voor de tanden en ga zo maar door. Als je per se iets wil geven wat gezond is, geef dan groente: tomaat (oké, vruchtgroente), worteltje, komkommer, radijs, avocado etc. Overigens ben ik dan alweer heel blij dat mijn vitamineweigerende zoon (en hij heeft er een neus voor!) dan wel weer braaf zijn appeltje eet omdat de zeer geliefde maar ook almachtige juf toekijkt... En idd, in dat appeltje zit niet veel, maar vind ik dan toch beter dan "zo'n koek"". Want in een appel zitten tenminste wat vezeltjes.
Die sultana's bevatten trouwens ong. 55 Kcal. per koekje. Dus per pakje à 3 zo'n 160 Kcal, goed voor 2 boterhammen met tevredenheid of 1 met véél vette kaas

Ernstig probleem

Ik voorzie een ernstig probleem voor mijn jongste, die volgende maand 3 wordt en geen fruit eet. Echt niet. Geen appel, banaan, meloen, nee, zelfs geen aardbeien, mango, ananas, etc. Gewoon niet. Als baby zat hij al te kokhalzen, maar ja, toen was hij nog zo dom om voor ieder lepeltje zijn snaveltje te openen.

Knappe school die mijn kind gaat verplichten fruit mee te nemen, laat staan op te eten. En lukt het wel; chapeau voor de juf of meester!

Mijn oudste daarentegen eet alle soorten fruit op die hij kan vinden. En dat was al zo toen hij baby was.

Dus jongste zal vooralsnog een eierkoek of ontbijtkoek in zijn tasje krijgen. Maar... wellicht verandert er nog iets, het komende jaar?

Linda

Genista; hoera

Gelukkig, nog een kind dat geen fruit eet. Ik was al bang dat ik de enige had. "Hij lust toch wel.....?"

Nee, niets, noppes, nada. En het is een bijzonder blakend jongetje. (en niet te dik)

Linda

Fransien

Fransien

16-06-2011 om 15:21

Tsja, net wat ze lekker vinden

Die van mij zijn gelukkig dol op fruit en dat mogen ze wat mij betreft bijna onbeperkt eten, in tegenstelling tot koekjes. Nou de jongste nog aan het fruit en groente krijgen. Hij is 8 maanden en fruit en groente is hopeloos... En dan denk je dat de vierde wel net zo'n vreetzak zal zijn als zijn broertje en zusjes...

Moek

Moek

16-06-2011 om 15:45

Smoothie

Lusen ze ook geen smoothie? Ik vertel ze nooit wat er precies in zit, maar dat lusten ze dus wel: precies datzelfde fruit, maar dan door de mixer gehaald. Helaas te bewerkelijk om elke dag te doen.

Ilva

Ilva

16-06-2011 om 15:53

Niets

Mijn kinderen krijgen niets mee naar school voor tussendoor. Ze ontbijten goed en lunchen goed. Tussendoortje lijkt me dus niet nodig. En als je ze er niet aan went dan vraagt het lichaam er ook niet om. Gewoon wat te drinken mee en dat is genoeg. Als ze overblijven dan krijgen ze wel een extra ontbijtkoekje of fruitkoekje mee maar niet voor in de ochtend.

bibi63

bibi63

16-06-2011 om 16:13

Even resumeren.....

- dat wij 3 maaltijden per dag nuttigen (en in de regel bij het ontbijt het minst en 's avonds het meest (warm)) is uit praktische overweging. NIET dat dat persé de beste methode is. Dat wij als kind geen 10-uurtje hadden, wil niet zeggen dat dat goed was. Volgens mij is er niets mis mee om voor de broodnodige energie om 10 uur iets te eten (na het miezerige boterhammetje 's ochtends). Per slot van rekening verbruik je 's ochtends een hoop energie (meer dan 's avonds na de warme maaltijd). Dus m.a.w.: een 10-uurtje vind ik op zich zeker niet gek.
- V.w.b. bovenstaande: er is niets mis met wat calorien halverwege de ochtend, die heb je nodig en verbruik je echt wel in de loop van de ochtend/dag. Dat geldt evenzo voor iets halverwege de middag (na school).
- De vraag blijft: wat ga je dan eten? Het meest gezonde zou zijn een klein stampotje met aardappels en groente..... Maar ja, das niet praktisch toch? Een boterham dan? Prima die boterham, maar wat doe je erop?? En dan moet'ie ook zeker niet wit zijn, maar volkoren. Suiker is niet goed, slecht vet is niet goed, zout is niet goed (valt af: kaas, worst, alle zoete beleg, salades enz enz). Blijf over tomaat! Maar ja, dat gaat niet zo goed op je meeneem boterham (EN je moet ervan houden EN je moet niet aan bloedgroep dieten doen, waarbij bij jouw bloedgroep tomaat NIET goed is.....).
- Fruit dan? Prima (alhoewel.... veel suikers, weinig claorien). Daarbij beperkt w.b.t. praktisch meenemen. Kunnen we dat niet gewoon beter thuis eten?. De opmerking dat er nauwelijk iets in zit is natuurlijk klinkklare onzin. Veel water natuurlijk, vezels EN allerlei soorten vitaminen en mineralen.
- Een liga of sultana? Veel suikers (WEL wat vezels...).

Ach, het is allemaal niet zo simpel Mijn motto: de broodmaaltijd is minimaal 5 dagen in de week met volkorenbrood, beleg maakt me niet uit. Één koek per dag, en of dat nou ná school of tijdens 10-uurtjes is, geen punt, maar het is er één. En liever een sultana tijdens 10-uurtje, dan stroopwafel om 3 uur. Stuk fruit bij het ontbijt en na het avondeten. Klaar. Avondeten is minimaal 5 dagen per week gezond met dus voldoende groenten, en weinig slechte vetten, maar wel LEKKER en gevarieerd.

Bibi

Geen fruit

Mijn oudste eet ook geen fruit. Vanaf ongeveer 10 maanden vertikt meneer het te eten. Groente is ook een drama maar broccoli eet hij wel.

En verder kerngezond en zeker niet dik.

Mijn andere 3 kinderen eten trouwens wel gewoon fruit.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Geen fruit lusten (ot)

Middelste hier lustte ook geen fruit, en wát hij at bleek meneer later niet meer te hoeven. Drámá's, want...ik als zeer verantwoorde ouder zou het er wel in krijgen. Blijkt steeds meer dat hij voor veel fruitsoorten allergisch is. Tja, dat kun je op 2-jarige leeftijd nu eenmaal minder goed verwoorden dan bv op 9-of 11-jarige leeftijd. Voor ons is niet lusten een duidelijk signaal geworden. (Overigens zijn er ook enkele groentsoorten waarvoor hij allergisch is, tomaten en veldsla bv, maar ijsbergsla dan weer niet).
Overigens krijgt/kreeg iedereen hier wel fruit mee, en anders een boterham. Koek(jes) heb ik nooit aan meegedaan.

Fiorucci

Fiorucci

16-06-2011 om 16:30

Cobi

ben het met je eens hoor, maar niet met deze opmerking: Want als je goed ontbijt en luncht hoef je om 10 uur niet wat te eten.
Mijn jongens aten heel goed bij het ontbijt, maar hadden evengoed gierende trek rond tienen, dat is toch alweer drie uur later dan het ontbijt. Met een snelle stofwisseling redt je het dan echt niet tot 12 uur. Nu, in hun puberteit is dat niet anders.

Sera

Sera

16-06-2011 om 17:17

Geen fruit

Bij mijn zoon is het zo dat hij fruit soms wel lekker vindt maar dat hij met de structuur van fruit moeite heeft. Het voelt voor hem niet prettig aan. Thuis waar hij alle tijd kan nemen om te eten en waar hij zich sowieso prettiger voelt eet hij wel fruit. Na het eten hebben we meestal fruit. Niet verplicht maar vaak pakt hij dan uit zichzelf wat. Ik snij het voor hem als hij wil en dan doet hij er net zo lang over als hij wil. Daarnaast is hij er heel gevoelig voor als de smaak afwijkt van normaal en dan wil hij het gelijk niet meer.Fruit mee naar school is dus lastig. Dat ik dit accepteer van hem is omdat ik weet dat hij het er echt moeilijk mee heeft. Hij heeft ook een ASS stoornis dus dat speelt natuurlijk een grote rol.

Bij mijn jongste dochter is het gewoon verwend gedrag. Zodra er een bruin plekje op zit dan wil ze het niet. Aangezien ik er op school niet bij ben om bruine plekjes weg te snijden of om tegen haar te zeggen dat ze het op moet eten geef ik liever geen fruit mee want anders komt het 8 van de 10 keer terug en dan kan ik het weggooien. Zodra de smaak afwijkt eet ze het ook niet en bovendien vind ze lang niet elk fruit lekker. Thuis ben ik wat strenger dan de school is en dan eet ze meer.

Kortom,ik geef liever koek mee. Ook mijn oudste dochter krijgt meestal koek mee en daarnaast fruit. Ze heeft een continu rooster dus dan komt dat allemaal wel op.

guera

guera

16-06-2011 om 18:50

Bella

eigenlijk is dat wat ik bedoel. Dat voorbeeld gedrag naar elkaar toe. Mijn kinderen kregen altijd fruit en keken niet zo om zich heen. Ze werden wat ouder en ineens zeiden ze: pietje krijgt altijd liga, jantje krijgt altijd stengels met nutella. Ik wil dat ook. Als iedereen nou iets fatsoenlihjks meegeeft denk ik dan. Daar gaat een voorbeeld werking van uit. Ik ben ook niet zo heel vatbaar voor het gezeur van mijn kinderen om koek. Ik ben de lulligste niet dus heb ik er een gesprekje met ze over gehad over wat gezond is en wat niet en dat soms tuurlijk lekker ook mag. Maar niet elke dag koek. We kwamen samen op de deal om de dag fruit (begin om maandag en de andere dagen koek (eierkoek, cracker, ontbijtkoek). Heeeeel soms vragen ze om een liga en als ik dan in een hele goede bui ben denk ik weleens. Ach ja waarom niet voor deze ene keer.

Ik vind het zo jammer dat het allemaal zo normaal wordt die koeken en suiker. Ook al is je kind niet te dik. Ik weet niet het is een gevoels kwestie.Soms komt het fruit hier ook terug. Jammerdebammer, Volgende keer krijg je weer fruit. Voor mij geen reden het niet te geven. Als je kind 3 keer geen groente eet hou je toch ook niet op dat te geven?
Zoon wil volgende keer tomaatjes aan een spiesje met mozarella en basilicum trakteren. Dat is wel echt het lekkerste dat er bestaat. Ben benieuwd....

guera

guera

16-06-2011 om 18:53

Ik blijf erbij hoor

wat een gezoek naar redenen dat fruit niet per def. gezond is of dat een sultana minder calorieen heeft dan een banaan. Laatst was er een kerel op tv. Bij dun en dik. Hoe heet dat. Die man at alleen maar chocola en croissant. Qua calorieeen at hij best normaal. Hij was eigenlijk te dun en totaal ongezond, futloos, naar de klote. Die calorieen boeien niet. Het gaat om de voedingswaarde. Dus geef je kind koeken met evenveel calorieen als een banaan dan toch liever een banaan vanwege de vitamines en de voedingswaarde en wat mij betreft ook de voorbeeldwerking.

Fianna

Fianna

16-06-2011 om 20:15

Cobi

Er is niemand die ontkent dat overgewicht een probleem zou kunnen zijn bij kinderen. Daar gaat het helemaal niet om.

Ik vind het prima als school voorlichting geeft over gezond eten en het stimuleert, maar daar moet het bij blijven. Als een gezin niks oppikt van voorlichting over gezond eten dan pikt het ook niks op van een gebod op fruit/ verbod op koek ed. Het heeft dus geen zin en geen enkel effect op de jouw beoogde doelgroep om naast voorlichting en betrokkenheid ook nog eens verboden op te leggen, geen enkel zin.
Bovendien wil IK graag zelf bepalen of ik het nodig vind dat mijn kind aarbeien of een sultana meekrijgt naar school. Sommige kinderen ontbijten al om 7 uur en dan is het lang wachten tot het 12 uur is en er weer een boterham in mag. Dan is iets substantielers dan fruit echt geen luxe.

Fianna

Fianna

16-06-2011 om 21:42

Cobi

uit je eerdere postings kreeg ik de indruk dat je via school mensen bij wie gezond eten een probleem is bewust wil maken van gezond eten.
Ik geloof niet dat een kind een sultana geven ipv een mandarijntje in alle gevallen leidt tot (lichte) overgewicht. Ik denk dat er meer moet meespelen en buiten dat al zou dat zo zijn, als het voor mijn kind juist nodig is om op dat moment een sultana te eten ipv een mandarijn dan wil ik dat zelf kunnen beslissen. Dat een ander kind er dik van wordt moeten die ouders zelf inzien. Als zij dat zelf niet inzien dan heeft een verbod ook geen zin omdat de wil of de kennis er niet is.
En die boterham (waarom mag die dan wel?) waar mee je nu ineens mee op de proppen komt zou datzelfde effect hebben als een sultana of meer, want meer calorien.
En school heeft idd een voorbeeldfunctie, gezond gedrag bevorderen, ook prima. Maar wat ook goed is is mensen als volwassenen behandelen en zlef hun beslissingen laten nemen. Dus als ik beslis dat een sultana mag, dan mag dat (en dan heb ik het dus niet over een gezinspak snickers).

Hier

Kregen kinderen een boterham mee met kaas of komkommer of net wat ze lekker vonden of een banaan. Pogingen met geschilde appels of druiven oid waren altijd een matig succes, maar dat haalden ze thuis wel weer in. Daarnaast een beker sap of roosvicee.

Angela67

Angela67

16-06-2011 om 22:48

Combi

Hoi,
hier krijgen de twee jongens (7 en 10) een compromis-tien uurtje mee en gelukkig klagen ze niet. ..
twee kwart-appelparten (ongeschild, worden bijna niet bruin in dicht doosje) en een half stukje ontbijtkoek. Dus er wordt in ieder geval een halve appel per dag gegeten, voor de rest houden ze gelukkig wel van aardig wat groente en rauwkost.
groet,
Angela

Annet

Annet

16-06-2011 om 23:24

Top 3 van eten van zoon van 8

1. Garnalen
2. tomaten en komkommer
3. pasta

Hoewel hij elke dag een flinke koek meekrijgt naar school (een beetje fruit is echt niet genoeg), komt het met zijn eetpatroon helemaal goed.

*bella*

*bella*

16-06-2011 om 23:44

Heel vreemd

Wat ik in dit draadje eigenlijk lees, is dat het óf fruit, óf koek moet zijn. Ik vind dat zo raar! Alsof er niets anders bestaat verder. En eigenlijk sta ik er enorm van te kijken, hoe *normaal* en ingburgerd de koek al is, dat wist ik eigenlijk helemaal niet. Ja, het koekje na school, dat zie ik bij veel mensen. Maar hier beweert bijna iedereen dat de koek op school de enige is?
En eigenlijk heb ik wel wat moeite met de insteek: ik bepaal zelf wel wat ik geef, mijn kind is niet te dik etc. Ik vind dat dat absoluut thuis zo is. En als ik moeite heb met de eetgewoontes van een gezin, kan ik nog altijd kijken of ik mijn kind minder vaak laat gaan daar of het bespreken oid. Maar mijn kind moet naar school. (en met mijn kind alle anderen natuurlijk) School is toch een meer openbare ruimte, je beinvloedt met je trommeltjes niet alleen de eetgewoontes van je eigen kind, maar net zo goed die van anderen.

Sascha2

Sascha2

17-06-2011 om 00:00

Water

Mijn kinderen hebben een continurooster en eten standaard rond tien uur een tussendoortje en om twaalf uur boterhammen. Ze krijgen vaak een lege beker mee en een gevulde beker met wat sap. De lege beker vullen ze met water. Beiden vinden dat zelf prettig en geven ook aan water te willen drinken. Wat schetst mijn verbazing vandaag? De leerkracht van mijn dochter sprak mijn man aan, toen hij de kinderen van de opvang/bso kwam halen. Eerst een inleidend praatje over hoe leuk het hem lijk om vier kinderen te hebben, maar dat het ook wel heel druk zal zijn. En toen kwam het: hij gaf aan dat hij merkte dat wij het heel druk hebben omdat dochter vaak met een lege beker op school komt en wij dus zouden zijn vergeten om er sap of limonade in te doen . Nou, mijn man heeft vriendelijk uitgelegd dat dat bewust is en dat de kinderen het zelf ook prima vinden. De conclusie van de leerkracht was dat er inderdaad wel heel veel sap en limonade en pakjes in de klas werden genuttigd.
Onze tussendoortjes bestaan uit fruit of gedroogd fruit voor mijn zoon en rijstwafel, knijpfruitje, beschuitje of een plak peperkoek voor dochter. Zij eet geen fruit, hoe hoog en laag ik ook spring. Heeft ze nooit gedaan en ik dank de persoon die haar aan het fruit krijgt. Ze eet behoorlijk groente en ik vind het wel best.

Sera

Sera

17-06-2011 om 00:45

Bella

Mijn kinderen krijgen na school ook nog een koekje of snoep of chocolade of chips of een ijsje of wat we maar in huis hebben. Niet alleen 's ochtends op school dus.

Buiten koek en fruit om heb je inderdaad natuurlijk ook veel andere dingen maar voor de ochtendpauze op school moet het makkelijk en vlug op te eten zijn. Wat ook zou kunnen is bijvoorbeeld een croissant of een ander broodje , yoghurt, koude pannenkoek (dat kregen wij vroeger vaak mee naar school als kinderen), hartig hapje zoals bijvoorbeeld koude gehaktballetjes of cocktailworstjes... Ik weet dat er best andere dingen te bedenken zijn. Niet perse gezonder.

Ik ben eigenlijk niet zo bezig met gezond leven. Zolang iedereen hier fit is en niet te afwijkend is wat betreft gewicht heb ik geen bezwaar tegen koekjes en ander lekkers.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.