Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
rowan1

rowan1

01-07-2011 om 10:27

Uitnodiging kinder slaap feest 7 jarigen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
ijsvogeltje

ijsvogeltje

04-07-2011 om 14:57

Raar argument

"maar ik vind \'t niet nodig. Wat moet je dan nog voor speciaals doen als ze elf worden ofzo, naar centerparcs?"
Hm, dat vind ik een raar argument. Wat bedoel je met 'nodig'? Welbeschouwd zijn feestjes uberhaupt niet nodig, net als heel veel andere dingen die we toch doen. Maar dat is toch niet erg? We hoeven toch niet alleen maar strikt noodzakelijke dingen te doen?
En dat je dan op je 11e naar Centerparcs zou moeten... hoezo? Moet het feestje ieder jaar groter-specialer-verder-duurder? Dat is een last die je zelf op je schouders legt hoor. En bovendien: dat is jouw probleem toch helemaal niet?

Ijvogeltje

volgens mij trek je die uitspraak nu wat uit zijn context, ik snap het wel. Als ze met 7 al groot willen uitpakken met een hele dag en nacht en ochtend wat gaan ze dan over een tijd doen om dat tenminste te matchen met deze keer.

Ik zou er helemaal niet moeilijk over gaan zitten piekeren en wikken en wegen, gewoon ophalen na het eten, dan is die dag al lang zat geweest, klaar. De kans lijkt mij trouwens nogal behoorlijk groot dat de rest ook sávonds wordt op gehaald.

Wilma

Wilma

05-07-2011 om 10:55

Uiteraard

was dat naar Centerparcs gaan een tikkeltje overdreven. Maar ik bedoel het zoals Manda Rijn schrijft, met zeven jaar zijn ze ook nog gewoon blij met een korter feestje, spelletjes of iets leuks doen, frietjes of een pannenkoek, klaar. Dan is er ook nog iets om naar uit te kijken als je wat ouder bent, "als ik tien ben (ik noem maar een leeftijd) dan krijg ik een slaapfeestje".

En natuurlijk is het niet mijn probleem als een andere ouder dat geeft, maar IK zou dat niet nodig vinden op zevenjarige leeftijd.

Ik heb sowieso geen zin

in slaapfeestjes, mijn dochter gaat dan als laatste slapen, is dan de rest van de week niet vooruit te branden en chagerijnig. Er is natuurlijk gekift onderling want dat kunnen meisjes van 7 a 8 jaar enorm goed.

nee joh, doe normaal zeg, doe gewoon een leuk feestje inderdaad.

Tine Winkel

Tine Winkel

05-07-2011 om 12:30

Dat is dus een heel weekend?!

Nou ja, op ontbijt-dag1 en avondeten-dag2 na, dan. Nee, hoor, dat vind ik voor een verjaardagsfeest echt te lang. En niet alleen voor een kind van 7, ook voor een kind van 12 (zelfs voor mezelf...).

Tine

Netel

Netel

05-07-2011 om 22:39

Survival of the fittest

Je moet wel héél veel vertrouwen in de 7 jarige kindergeest hebben om dit te doen slagen. Ik zou er niet aan moeten denken om een slaapfeestje te gaan houden met 7 jarigen. En dan duurt het al bij al bijna twee dagen. Lijkt mij zo dat dit feest alleen maar kan uitlopen op een fiasco.

rowan1

rowan1

06-07-2011 om 09:51

Enige ouders laten kind niet gaan

Inmiddels heb ik vernomen dat 3 ouders voornemen zijn om hun dochter niet te laten slapen. Zelf ga ik eerst het programma vragen om aan de hand daarvan een beslissing te nemen. Wellicht wordt het programma nog helemaal omgegooid aangezien zoveel kinderen niet mogen blijven slapen.
Rowan

mama van Timo

mama van Timo

06-07-2011 om 20:31

Niet doen

Ik begrijp dat je deze ouders zelf ook niet goed kent. Ik zou uberhaupt mijn kind niet zomaar laten logeren bij mensen waar ik nauwelijks iets vanaf weet. Ook vind ik een 7-jarige veel te jong voor dit soort feestjes. Wat is het nut ervan? Kortdurende feestjes zijn toch ook leuk. Voor veel kinderen van deze leeftijd volgens mij nog veel te spannend.

rowan1

rowan1

06-07-2011 om 22:22

Pretpark, zwemmen, film

Ik weet nu dat ze dag 1 naar een pretpark gaan en de volgende dag zwemmen en dan nog naar de film. Ik heb tegen dochter gezegd dat ze niet gaat blijven slapen. Ik haal haar na het avond eten op en breng haar 's morgens weer. Het overnachten slaat ze dus over om zo te voorkomen dat ze uitgeput raakt. Dit moet ik nog gaan melden bij de ouders.
Rowan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Idioot

Heb het al eerder gezegd, ik zou kind na het eten ophalen. En ook nu ik het programma weet zou ik kind niet op zondag nog een keer brengen. Vind het belachelijk veel activiteiten in een weekend. Zelfs zonder dat blijven slapen kan je je 7-jarige aan het einde van het weekend bij elkaar vegen. Alleen het pretpark lijkt mij al meer dan genoeg.
Zou het nou maar eens tegen die ouders zeggen. Vind die ouders die meteen zeggen dat kind niet mag blijven slapen een stuk eerlijker.

Tijgeroog

Tijgeroog

06-07-2011 om 22:45

Alleen zaterdag

Ik vind het overdreven, en niet zo'n beetje ook. Ik vind een pretpark al te veel, maar dan ook nog slapen en zwemmen en een film. Echt niet dat mijn kind zou mogen gaan. Inderdaad 's avonds ophalen en de volgende dag niet.
Het zwemmen vind ik trouwens een heel slecht idee: een stel vermoeide kinderen van rond de 7 (dus geen heel ervaren zwemmers) onder toezicht van 2 vermoeide ouders in het zwembad gooien vind ik eerlijk gezegd onverantwoord.

Ook nog zwemmen

ik snap het om eerlijk te zijn van jou ook niet Rowan. Mijn dochter is 8,5 en heeft haar c diploma en kan dus redelijk goed zwemmen maar ook die laat ik nog niet naar een zwempartijtje gaan.

rowan1

rowan1

07-07-2011 om 09:13

Twijfelkont

Ik ben inderdaad nogal een , dat ik niet zelf direct een beslissing kan nemen. Ik heb nu eenmaal een beetje feedback nodig. Is misschien ook omdat mijn man er wat makkelijker over denkt. Dat brengt mij weer aan het twijfelen. Ik vraag me dan af of ik niet te beschermend ben. Of ik daarmee niet eerlijk zou zijn, lijkt me overdreven.
Rowan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

rowan1

rowan1

07-07-2011 om 09:16

Privézwembad

Oeps het woord twijfelkont viel weg in mijn vorige posting. Wat betreft het zwembad is dit een privé zwembadje bij hun thuis.
Rowan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Huh?

ik zeg toch niet dat jij niet eerlijk bent.

Ik zeg om eerlijk te zijn snap ik jou ook niet. Ik ben dus eerlijk als ik zeg dat ik het niet snap. Dat is toch een totaal andere betekenis ?

rowan1

rowan1

07-07-2011 om 09:55

Manda

Mijn posting over eerlijk zijn had betrekking op afzender Fayw die het eerlijker vond van de ouders die het direct melden. Het zwembad verhaal heb ik inmiddels toegelicht .
Rowan

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Puck

Puck

07-07-2011 om 09:57

Prinsessenfeestje

Wat een luxe feestje zeg. Komt op mij eerlijk gezegd een beetje over als een feeste van zo'n prototype verwend Amerikaans kindsterretje dat alles krijgt wat ze wil. Maar dat is misschien een volkomen verkeerd beeld.
Maar zijn wij allemaal nu niet een beetje van: doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg en zo overdreven vinden we niets?
Ik zoou het ook overdreven vinden, maar dat zou voor mij geen reden zijn om mijn kind niet te laten gaan. Het oververmoeid raken zou ik wel een reden vinden.
En Manda: als jouw kind C heeft, waarom laat je haar dan toch niet met een zwemfeestje meegaan. En bedoel je dan alle zwemfeestjes of alleen die waar je geen goed gevoel over hebt. Een kind dat C heeft kan zich best redden in het water en als er voldoende toezicht is dn zie ik er niet zo'n probleem in.

Oooooh

ik heb me inmiddels toch een beeld van ouders en hun prinses, wauw. En het kind is nog maar 7! Op de tiende verjaardag naar Disneyland?
En leuk ga je met jouw dochter de volgende keer weer oud hollands koekhappen en cakeje versieren.

Puck

nou omdat ik dat niet veilig vind. Punt.

liora

liora

07-07-2011 om 12:27

Nou...

Ik zou een kind met C diploma lekker mee laten zwemmen, zeker in een zwembad met toezicht.

En het is belachelijk veel... ik zou het alleen vervelend vinden als ik de indruk had dat de ouders dit eigenlijk niet kunnen betalen. MAar voor kinderen is het paradijs natuurlijk!!

En ik zou even kijken of de vader wel helemaal ok is, maar dat is mijn enorme pedofielen-angst. En als ik hoor: slapen, zwemmen, pretpark en film, denk ik: is er niet een andere reden waarom je kinderen zo wil inpalmen??

Als dat allemaal ok is, dan zou ik het een kind niet verbieden omdat ik het toevallig overdreven vind.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 14:30

Ouderwets feestje ot

Ik gaf een keer zo'n feestje als vroeger, met taart, koekhappen en nog wat spelletjes. Een echte prinsessenmoeder kweelde: Oh meid, wat origineeeeeeeel, zo lekker retro!

Fio

oh grutjes zeg... Goh dan zit ik toch in een omgeving waar het allemaal erg origineel en retro is tm 5 jaar. Ik verwacht dat ik met de jongste nog heel wat spelletjes-thuis-tuin-speurtocht feestje ga geven, met koekhappen en cakejes versieren.

bibi63

bibi63

07-07-2011 om 15:38

Wat dacht je van met iets oudere kinderen

10+ of zo gewoon gezellig te gourmetten of bbg'en. Altijd leuk.
Gr. Bibi

Fiorucci

Fiorucci

07-07-2011 om 16:34

Manda

Ik ben dan ook een trendsetter..))

Over eerlijker

Als ik zeg dat ik ouders die meteen zeggen dat hun kind niet mag blijven slapen eerlijker vind, dan zeg ik niet dat jij oneerlijk bent. Maar voor de ouders die het feest geven en de jarige job zelf lijkt het mij niet leuk als op het laatste moment kinderen afhaken bij een deel van het feest. Laat dan eerder weten dat je twijfels hebt.

Gourmetten en zwemmen

dat is een leuk idee ! Mijn dochter is in de winter jarig, dan is het altijd zo lastig om iets te verzinnen wat binnen kan.

Gourmetten thuis vind ik een leuk idee zeg !

Mijn man snapt niet dat ik zo moeilijk doe over het zwemmen, "ze heeft toch haar C, als de ouders er bij zijn en ze gaan niet in een grote groep is dat toch prima".

Hmmm. Nu zit ik dus te twijfelen of ik op dit gebied niet wat over beschermend ben, niet dat het zich heeft voorgedaan, maar ik vroeg dat vanmiddag dus even aan mijn dochter, of ze dat zelf veilig vond en ze vond het dus ook wat overdreven van mij "ik heb toch mijn c ik kan ook zwemmen met al mijn kleren aan, jij hebt alleen je A".

hmmm 2. Ja ik vind het een eng idee. maar misschien is ze ook wel sterk genoeg en kan het in een rustig zwembad met de ouders erbij in een klein groepje wel.

hmmm 3. Ok als iedereen het dan overdreven vindt dan mag ze in principe met een klein groepje vriendinnetjes (allemaal hun b of c diploma) en ik met man ook in dat bad wel haar feestje volgend jaar zo doen (ze wordt dan 9).

goh jeetje. Ik ben zelf een keer op zo'n zwemfeestje onder een mat gekomen en raakte toen in paniek omdat ik niet snel genoeg die mat van mij af kreeg.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 07:21

Manda

Gourmetten is hier altijd een groot succes geweest, zelfs met pubers..)
Ik ben ook niet dol op zwemfeestjes,hoor, ik snap het best, ik zie altijd beren op de weg. Ehm nou ja in het water dan..

Zwemfeestje

ok, ik ben om. Als dochter het straks nog steeds wil dan mag ze wel op haar feestje zwemmen hier in het zwembad. Dat is een saai bad met alleen 2 wedstrijdbaden en met vrij zwemmen liggen er dan matten oid in. Ik ga dan langs de kant met mijn badpak aan koppen tellen en man in het zwembad. Ik geloof niet dat er veel pubers komen die vinden het een te saai bad maar dat kunnen we van te voren nog een keer gaan polsen op dat tijdstip.

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 09:17

Manda

Alhier is er elke maand een avond discozwemmen, met heel veel oudere basisschoolkinderen. Ja,druk, ja, lawaaierig,met muziek, maar de diskjockey is ook gelijk een extra badmeester, die tijdens het entertainen ook oplet en aanwijzingen geeft, en daarnaast is er veel extra toezicht. De kinderen vinden het geweldig!

ayla

ayla

08-07-2011 om 11:43

Slaapfeest en zwemmen

2 keer per jaar is er vanuit de sportschool een slaapfeestje, kinderen die lid zijn mogen dan komen slapen (50 kinderen max). Dochter is al drie keer geweest, voor het eerst toen ze 5,5 was geloof ik. Laatste keer was vorig weekend. Manda schrik niet als ik je vertel hoe het gaat 20 uur komen, half negen ouders weg, dan slaapplekken inrichten, dan theater, clown etc. om 22.30 omkleden om te gaan zwemmen, ze liggen rond 23 uur in het zwembad. (zonder ouders dus), de begeleiding is wel in het zwembad en ernaast. Kinderen moeten een diploma hebben, vorige keer zwommen 5 kinderen niet mee maar lagen er dus 45 kinderen in het zwembad. Ze mogen zwemmen totdat ze geen zin meer hebben maar max tot half 1 ofzo. dan omkleden en terug naar de gymzaal waar ze slapen. Dan mogen ze nog spelen en kletsen, er is niet echt een vaste slaaptijd. Mijn 7 jarige is uiteindelijk rond 3 uur gaan slapen. De volgende ochtend weer vroeg op want om 9 uur gaat de sportschool open en dan moeten de kinderen dus zoveel mogelijk weg zijn. Dit is een grote hit en iedere keer weer volledig volgeboekt. Mijn dochter had vorige keer het ernstigste ongeluk tot nu toe, tand door de lip, helemaal door, ben nog moeten komen want ze dachten dat het gehecht moest worden, maar dat viel uiteindelijk mee. Ook zij is gewoon een uur later gaan zwemmen, wel wat meer in de gaten gehouden deze keer.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.