Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
rowan1

rowan1

01-07-2011 om 10:27

Uitnodiging kinder slaap feest 7 jarigen


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Manda

De kans is dus groot dat die meiden met hun B en C diploma's jou uit het bad trekken ipv andersom?

ayla

ayla

08-07-2011 om 14:04

Klopt

alleen voor de sportclub, maar er is in totaal 5 man begeleiding waarvan 1 of 2 bij de niet zwemmende kinderen moet blijven, er zijn dus 3 tot 4 personen bij 45 zwemmende kinderen. Ik ben niet bezorgd aangelegd maar de eerste keer moest ik toch echt even slikken

liora

liora

08-07-2011 om 16:29

Ayla

Dat zou ik niet willen. Er bestaan niet alleen goede mensennop deze wereld!

Sportschoolmedewerkers zijn niet opgeleid om met grote groepen kinderen om te gaan, niet gescreend. Nee, dat vind ik niet veilig.

liora

liora

08-07-2011 om 16:32

Manda

Leuk een zwemfeestje!

Maar eigenlijk vind ik dat een groter risico dan je kind laten meezwemmen op een feestje.

Want jij weet hoe goed jouw kind zwemt, maar de verantwoordelikheid over een groep zwemmende kinderen vind ik enger. Tenzij ze allemaal C hebben natuurlijk!

Liora

Fiorucci

Fiorucci

08-07-2011 om 18:15

Inderdaad pelle

Mijn dochter is al van jongsafaan een echte waterrat, en zwemt heel goed, maar durft niet door dat gat.....dus ze heeft geen diploma. Maar ik geef haar met gerust hart mee voor een zwemfeest.

Liora, vader ok?

Jij schrijft:
`En ik zou even kijken of de vader wel helemaal ok is, maar dat is mijn enorme pedofielen-angst. En als ik hoor: slapen, zwemmen, pretpark en film, denk ik: is er niet een andere reden waarom je kinderen zo wil inpalmen??`

Nou wil ik wel weten hoe je dat dan doet? Hoe kijk je nou even of de vader wel helemaal ok is? En als jij daar een trucje voor hebt, pas je dat dan alleen toe bij vaders(mannen)?

ayla

ayla

09-07-2011 om 07:31

Tja liora

als je zo gaat redeneren kun je ze nergens naar toe sturen, niet op schoolkamp, niet op scoutingkamp niet laten logeren bij een vriendinnetje. die mensen die de kinderen bij ons begeleiden hebben de zelfde opleiding achter de rug als mensen bij en KDV, ik mag dus hopen dat die weten wat ze doen

liora

liora

09-07-2011 om 09:47

Nou

Niet als veilig, maar ik vind het begeleiden van 50 kinderen wel een vak. En het veilige zit hem erin dat er wel een vog wordt gevraagd.
Ook dan kan het nog misgaan, getuige Robert M, maar zonder vog vind ik het nog enger.

Ik zou mijn kinderen dus nooit op zomerkamp of zeilkamp of scoutingkamp laten gaan inderdaad.

Wel met school, wel met mensen die ik vertrouw.

Liora

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 10:22

Zomerkamp

Mijn dochter gaat op zomerkamp met de plaatselijke parochie. Haar vriendin gaat al jaren met deze mensen op kamp, en een deel van de huidige begeleiding ging zelf al mee als kind. Als ik redeneer zoals jij, komt een kind nergens meer,letterlijk. Want je vertrouwen in school kan ook een farce blijken,achteraf.

De vieze man ot liora

ik ging een keer naar een feestje, met allemaal geadopteede tieners. Dat was zo'n feestje met een paar ouders als begeleiders, heel leuk, spelletjes, na het eten nog een disco met zo'n man van middelbare leeftijd die dan wat plaatjes draaide. Die ging dan s'avonds de kamers af, "ah daar ben je", hij had mij blijkbaar gezien en ingeschat als goed slachtoffer en heeft een paar minuten onder mijn deken mij zitten aaien en betasten, ik heb stokstijf gelegen en wist niet wat ik moest doen en pas na een paar minuten maakte ik een beweging dat hij weg moest. Ik heb niet gedurfd er iets tegen een begeleider van te zeggen, thuis ook niets over gezegd. Het meisje waarmee ik op de kamer lag ook (die niet betast is) heeft er ook niets over gezegd, we niet wisten hoe je het over zoiets moet hebben. Ik weet niet of hij nog andere kamers is afgegaan, maar voor die dj was dit blijkbaar de manier om aan zijn trekken te komen, plaatjes draaien op tienerfeestjes.
Ook een keer in een zwembad, zat ik met een vriendinnetje in de bubbels, kwam er ook zo'n man naast mij zitten en onder water ging hij aan mijn been voelen en aaien. Ik verstijfde totaal, durfde niet op te staan, ook nooit wat over gezegd thuis of besproken met die vriendin, ik was toen denk ik een jaar of 13.

Er was een tijd terug een feestje op de creche, toen kwam er zo'n zelfde type man met een poppenkast optreden. Ik heb hem de hele tijd strak aangekeken en gevolgd toen hij klaar was, kinderen bij mij gehouden.

Ik heb als pre puber dus meerdere dingen mee gemaakt, die mannen zoeken kinderen op en kiezen een kind uit waarvan ze denken dat die niet durft te reageren, blijkbaar voldeed ik aan die kwaliteiten en ik heb nog steeds geen idee wat het dan precies was wat ik dan uitstraalde, ik was heel outgoing, straalde in mijn ogen best zelfverzekerdheid uit, niet dus het muurbloempje oid.

Ik ga niet zo ver als jij maar ik heb wel overontwikkelde voelsprieten voor mannen die kinderen opzoeken, dus inderdaad ook zwemleraren, dj's, poppenkast en andere types die kinderen opzoeken via feestjes, sport, verenigingen etc. vroeger was er een man als crecheleidster, die vertrouwde ik voor 100%, de stagair laatst op kdv/nso vertrouwde ik niet, vond ik zo'n type. En ik weet ook dat je dus totaal verkeerd kan zitten in je gevoel.

Ik heb het dus wel een paar keer per jaar even met mijn dochter over misbruik, dat dat dus ook een hand zomaar op je knie kan zijn op het moment dat niemand anders het ziet je te lang aanraken. En wat je dan kan doen en zeggen.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 11:23

Manda

Ja, dat is ook mijn insteek, ga af op je gevoel en wat doe je?
Het is overigens heel apart te merken dat sommigen al zo enorm uitstralen dat het niet pluis is. Ik heb een paar jaar geleden de politie gebeld, een man stond zich te bevredigen op het schoolplein terwijl hij spelende kinderen bekeek. Ik heb een goede beschrijving kunnen geven, eerst kijken, dan pas bellen.
Een week later sta ik bij Blokker in de rij, en ik krijg ineens een heel sterk niet pluis gevoel, op het misselijke af. Staat ie achter me in de rij...brrr....

Fio

wat zei de politie ? En je zag dus niet dat die man het was maar je kreeg wel dat misselijke gevoel ? Dat is dan toch een diep instinct.

Dat had ik dus bij die stagiair, direct het gevoel "jij bent niet ok", heel stil ventje, jaar of 18, ontweek constant mijn blik, wel de hele tijd met die kinderen maar op een manier die anders was dan bij de reguliere leidsters.

Hier bij zwemles kwamen die instructeurs (allemaal vrijwilligers) niet bij de kinderen in de buurt zonder directe aanwezigheid van de ouders op de tribune en de kleedkamers, wel is er een zwemkamp, daar gaat mijn kind dus niet naar toe (omdat ik het dus niet met zwemfeestjes heb, haha) en ook omdat ik dat dus niet vertrouw. Dus als er ooit een feest is waarbij geslapen wordt (ponykamp ofzo) dan ben ik er wel bij en dan gaan mijn voelsprieten heel vakkundig alle vrijwillgers af en hou ik de deur van die slaapkamers goed in de gaten, dan slaap ik maar een nachtje niet.

Tirza G.

Tirza G.

09-07-2011 om 11:46

Manda

Jouw verhaal is nou precies een illustratie van hóe die dingen misgaan: kinderen vertellen het niet. En even voor de meer dan goede orde: dat ligt NIET aan die kinderen. Dus die meneer-de-dj wordt gewoon volgende keer weer uitgenodigd. En na 2 seizoenen heeft hij het stempel van 'betrouwbaar', want hij doet het al zooooooo lang.

Garanties zijn er domweg niet. En dat is nou juist zo moeilijk in het ouderschap. Een VOG is óók geen garantie - hooguit een bewijs dat je nooit bent opgepakt. Die dj uit jouw verhaal krijgt gewoon een VOG. Een opleiding is ook geen garantie - hooguit een bewijs dat je er moeite voor wilt doen. Ja toch? Het is erg dat het zo is

Tirza

Tirza

ik denk wel dat je het voor een deel kan voorkomen door dus met je kinderen te praten en dus aanwezig te zijn bij dat soort feestjes, mensen langer en indringend aankijken als je ze niet vertrouwt, zo'n man moet die blik direct herkennen als hij daar om de verkeerde redenen is.

Fiorucci

Fiorucci

09-07-2011 om 14:46

Manda

Politie ging toen gelijk op zoek, maar konden hem niet meer vinden. En inderdaad, ik zag 'm niet, maar mijn antenne werkt vrij goed soms..

ManonW

ManonW

11-07-2011 om 23:45

Onderwerp...

Het onderwerp van dit draadje was toch een slaapfeestje van 1,5 dag voor 7-jarigen? Ik snap dat kindermisbruik een onderwerp is wat de gemoederen bezig houdt, maar we dwalen wel een beetje af...

Om terug te komen op een lang feest met slapen voor 7-jarigen: véél te lang. Het kan inderdaad zoals eerder gelezen in dit draadje: met oudere kinderen, een paar (1 of 2) goede vriend(inn)en en een dagvullend programma. Zoals m'n neefje die toen hij 11 werd met 2 hele goede vrienden en z'n moeder ging survivellen in de ardennen (kamperen, georganiseerd). Maar 7 jaar ... er zijn 7-jarigen die in hun bed plassen, er zijn 7 jarigen die helemaal niet in een vreemd huis willen slapen, er zijn 7-jarigen die het toch wel moeilijk vinden om zo lang weg te zijn bij hun vader en moeder. En dan zou dat nu onder groepsdruk geforceerd moeten worden? Slecht idee... Ik zou inderdaad vooral contact zoeken met álle ouders, er zijn er vast meer die 1,5 dag voor hun kind veel te lang vinden en het logeren niet zien zitten.

Puck

Puck

12-07-2011 om 09:58

Manon

Maar waarom dan contact zoeken met alle ouders? Is het nodig dat alle andere ouders als een soort front gaan opereren tegen de ouders die het feestje organiseren. Het lijkt me dat iedereen voor zichzelf heel goed kan uitmaken of het acceptabel is of niet en dat dan zelf aan de betreffende ouders kenbaar maakt. Contact met andere ouders opnemen komt op mij persoonlijk wat stokerig en "achter-de-rug-om" over en dat kan toch ook niet de bedoeling zijn van een kinderfeestje dat de ouders misschien met de beste bedoelingen willen organiseren.

rac

rac

12-07-2011 om 15:28

Blij zijn met een leuk feestje in het verschiet

Precies Puck, dat gaat vind ik ook veel te ver!
Ik snap de verontwaardiging ook niet zo, als je kind dit iet aankan, dan laat je dat slapen toch lekker voorbij gaan.
Mijn kinderen gingen op die leeftijd al met de scouting op kamp, en geloof me, dat is bij de vereniging bij ons echt geen geregeld clubje. Natuurlijk waren ze daarna moe maar hadden het superleuk gehad. Als we de dag daarna iets hadden gehad waar ze ook weer fit voor hadden moeten zijn dan had ik ze waarschijnlijk ook niet laten slapen maar daar had ik dan ook niet zoveel woorden aan vuil gemaakt.
Waarom niet lekker op feest, blij dat je uitgenodigd wordt voor zoiets en weet je zeker dat je kind het niet aankan of heb je andere redenen(volgende dag weer iets) dan gewoon ophalen en van tevoren even bellen naar die mensen dat je kind helaas niet bij alles mee gaat doen.

ManonW

ManonW

12-07-2011 om 23:12

Probleem

is niet dat een feestje niet leuk kan zijn (hoewel ik vrees dat een 'feestje' van 1,5 dag voor een 7-jarige helemaal niet leuk is), maar dat er nu groepsdruk op komt om mee te doen. En groepsdruk speelt ook bij 7-jarigen.

Stel je voor dat je het diep in je 7-jarige hart helemaal niet zo leuk vindt? Maar alle andere kinderen (waarvan sommigen het misschien diep in hun hart ook niet zo leuk vinden) houden zich groot en gaan gewoon. Dan ga jij toch áf als je niet de hele tijd meedoet?

En daarom ook het contact met (alle, dus ook de organiserende) ouders, niet om iets achter de rug om te doen, maar om bespreekbaar te krijgen dat 7-jarigen nog best klein zijn en dit eigenlijk niet willen (in ieder geval niet allemaal). Om een alternatief te bedenken, om geen kinderen uit te sluiten uit het groepsgebeuren...

ManonW

ManonW

12-07-2011 om 23:16

Eigen ervaring

trouwens, mijn eigen zoon van 7 wil best graag logeren (al jaren), maar heeft bijvoorbeeld een vriendje (ook 7) die hier heel vaak komt, waar ik een goede relatie mee heb, die mij vertrouwt. En hij heeft mij pas toevertrouwd (nadat ik hem voor de zoveelste keer had aangegeven het ook leuk te vinden als hij hier slaapt ipv zoonlief altijd bij hem) dat hij logeren nog best spannend vindt en liever thuis in z'n eigen bed slaapt. Hier kwam geen groepsdruk bij kijken...

rac

rac

12-07-2011 om 23:49

Manon, groepsdruk?

Manon, maar is dát dan niet het probleem, dat kinderen die groepsdruk ervaren, niet het feestje an sich? Ik heb ook wel eens gezien dat er een kind opgehaald werd bij de vereniging om wat voor reden dan ook, daar werd nooit moeilijk over gedaan of maar enigszins over gepraat bij de rest van de groep.
Is dat ook echt zo, dat kinderen van 7 zich daar negatief over uitlaten als een kind eerder opgehaald wordt? Ik kan me dat niet helemaal voorstellen maar dat ligt natuurlijk aan mijn gebrek aan ervaring daarmee.

Ella2007

Ella2007

13-07-2011 om 09:50

Vog

Beetje OT misschien, maar wat zegt nou een VOG (voor sportclubbegeleiders etc.): dat iemand nog nooit is veroordeeld. MAW: iemand kan nog steeds wel foute dingen gedaan hebben, en betrapt zijn maar niet veroordeeld, of niet betrapt zijn, of niet helemaal lekker in het hoofd zijn. Het geeft echt geen garanties dat er niets gebeurt. Dus mijn instelling is, ik kijk of iemand een beetje fris uit zijn ogen kijkt en vertrouw op mijn intuitie EN ik voed mijn kinderen in dat opzicht ook op om voor zichzelf uit te kijken. Dat vind ik nog belangrijker dan ervanuitgaan dat professionele begeleiders een VOG hebben overlegd en gescreened zijn (wat dat ook mag betekenen).

liora

liora

13-07-2011 om 09:53

Beide

Natuurlijk vertrouw je ook op je intuïtie, maar ik vind het wel fijn om in ieder geval zeker te weten dat mijn kinderen niet in de handen van een veroordeelde zedendelinquent vallen.

Ik weet precies wat een vog is en dat je heeeel onfris kan zijn enbtoch een vog kunt hebben, dat hoef je me echt niet uit te leggen.

miep

miep

13-07-2011 om 10:54

Ach jeetje

Ik vind het allemaal overdreven. Tuurlijk mag je als ouder zelf zoiets weigeren. Maar zo'n feestje is toch gewoon leuk? Ik zie het grote verschil ook niet met een kamp oid. Waarom is het de kampleiding wel toegestaan om flink lang met kinderen te feesten en als een gewone ouder zoiets wil doen dan schieten al onze wenkbrauwen enorm de lucht in. Leuk toch, zo'n afwijkend feestje.
Oke, bij kampleiding mag je verwachten dat er wat ervaring is. Maar daar ben ik niet zo enorm van onder de indruk. Hier bij de scouting is het gros vd leiding zelf nog half kind. En kinderen gaan vanaf 6 een hele week mee. Eerlijk is eerlijk, ik heb bij mijn dochter van 8 ook getwijfeld, vind een week best lang. Een paar dagen, daar had ik niet over getwijfeld. Maar ze mocht van mij toch gaan. Ik hoor dat ze in belgie ook best ver weg op kampen gaan. Niet dat ik dat persoonlijk goed zou vinden met 8 jaar, maar ik denk dat wij hier best vaak overdrijven. En kinderen kunnen zoiets heel goed aan, alleen wij ouders vaak niet.
En dat feestjes alsmaar gekker moeten worden, ik zie het absoluut niet. Alleen maar als je wilt opbieden tegen elkaar, en dat is toch echt je eigen probleem. Ook in eigen gezin is het echt niet zo dat het ieder jaar beter moet, of aparter, of duurder. Ook dat is een eigen invulling daarvan. We hebben soms best weleens iets duurs gedaan (hadden de kinderen niet eens benul van denk ik, vd prijs) maar voel absoluut nergens de behoefte dat te overtreffen. Zoon werd 10 dit jaar en mocht zoals vaker zelf kiezen hoe en wat. Het werd wandelen in bos, daar spelletjes en een speeltuin. Zo'n goedkoop feestje heb ik nog nooit gehad. Het had voor mij ook pretpark mogen zijn, niet omdat ik wil uitpakken maar omdat ik 10 jaar worden best bijzonder vond en het mocht dus van mij, maar het hoefde van zoon niet. En het was een ontzettend leuk feestje.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.