Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
Jana

Jana

09-03-2019 om 22:54

Uitnodigingen verjaardagen


Wilgenkatje- schreef op 11-04-2022 om 21:21:



cadeautjes meegeven aan de gasten deden we niet. Als ze iets geknutseld hadden, namen ze dat mee. En een feesthoedje of zoiets.

Ook niet een zakje snoepjes? Dat was bij ons heel gebruikelijk om mee te krijgen. Een klein zakje niet wat ze tegenwoordig vaak uitdelen. Met als hoogtepunt dat er dan zo'n mooi strikje om zat ipv een gekleurd draadje of slechts een knoopje.

een cadeautje na afloop was vroeger ook al, althans dat ben ik wel gewend. Uitnodigingen mogen inderdaad niet op school uitgedeeld worden, maar adressen heb ik nooit nodig. Het is hier wel bekend waar de vriendjes wonen want ze spelen ook vaak bij elkaar. Hele klas uitnodigen wordt hier niet gedaan, misschien later in groep 8.

Ysenda schreef op 12-04-2022 om 00:09:

[..]

Ook niet een zakje snoepjes? Dat was bij ons heel gebruikelijk om mee te krijgen. Een klein zakje niet wat ze tegenwoordig vaak uitdelen. Met als hoogtepunt dat er dan zo'n mooi strikje om zat ipv een gekleurd draadje of slechts een knoopje.

Ja, soms ook snoepjes, dat klopt. Net zoals je schrijft niet zoiets uitgebreids als nu vaak de gewoonte is. 

Iets van snoep uitdelen wordt hier wel regelmatig gedaan. Ik vind het niet nodig. Ze krijgen echt al meer dan genoeg lekkers op het feestje zelf. Cadeaus meegeven vind ik al helemaal onzinnig, wordt ook wel een duur grapje, zeker als je de hele klas uitnodigt.
Dochter nodigt hier gewoon de kinderen uit waar ze ook regelmatig mee speelt.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.