Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Vroege puberteit


Theekopje

Theekopje

23-06-2022 om 14:54 Topicstarter

Ondertussen zijn we al even bezig met scheren. Daar voelt ze zich toch wel heel fijn bij. We hebben ook gewinkeld voor topjes. Want ook haar andere borst begint nu zichtbaar te groeien. Soms heeft ze het er weleens lastig mee maar t lijkt nu wel rustig en ze lijkt het te accepteren. 

Mijn dochter wilde ook haar okselhaartjes weg hebben, dus samen vorig weekend gedaan.

Theekopje

Theekopje

23-06-2022 om 19:13 Topicstarter

Mugske schreef op 23-06-2022 om 17:39:

Mijn dochter wilde ook haar okselhaartjes weg hebben, dus samen vorig weekend gedaan.

Jouw dochter is 9 toch? Hoe vindt ze het nu zelf?

ja, ze is 9. Ze was er blij mee,  want het kriebelt. Ook afspraak gemaakt dat we dat samen doen, ik wil nog niet dat ze dat zelf doet. Verder heeft ze het er niet meer over gehad.   

haargroei begon toen ze 8 was. Toen ook bij kinderarts geweest, die zag nog geen echte start puberteit. Haargroei is ook gestagneerd. 
Ik wilde toen wel langs de arts, want ze is klein (Ik ook, partner ook) en wordt ca 1,55 meter als ze haar groeilijn volgt. 

Tijdje geleden boek over puberteit uit de bieb geleend. Samen gaan lezen. Vond ze interessant, Totdat er iets stond over borsten. Krijg ik later ook borsten? Ik wil geen borsten en dat boek moet terug naar de bieb. 

elk meisje is anders ze zijn allemaal mooi

Theekopje

Theekopje

24-06-2022 om 09:21 Topicstarter

Mugske schreef op 23-06-2022 om 23:26:

ja, ze is 9. Ze was er blij mee, want het kriebelt. Ook afspraak gemaakt dat we dat samen doen, ik wil nog niet dat ze dat zelf doet. Verder heeft ze het er niet meer over gehad.

Wij doen het ook samen ja. Die van mij is 8 en ik wil dat ook echt nog niet zelf. 

Die van mij krijgt dus echt al borsten daar is geen ontkennen meer aan. Staat jouw dochter er nu ondertussen al iets beter tegenover? Kan ze het een beetje meer accepteren dat ze wel borsten krijgt uiteindelijk?

Tikki schreef op 24-06-2022 om 01:04:

elk meisje is anders ze zijn allemaal mooi

Helemaal mee eens. Alleen is het proces wat ze doormaken belangrijk om het zelfvertrouwen te houden/krijgen wat ze nodig hebben. En ik merk dat als je 8 bent je hier eigenlijk nog helemaal niet mee bezig wil zijn… dus extra belangrijk om dit goed te begeleiden.

had je de huisarts of kinderarts nog benaderd hierover? 

Theekopje

Theekopje

26-06-2022 om 10:50 Topicstarter

duizel schreef op 24-06-2022 om 09:27:

had je de huisarts of kinderarts nog benaderd hierover?

Ik weet niet aan wie je het vraagt? Maar wij dus wel. Maar de huisarts vind het niet nodig om door te sturen naar de kinderarts… dus in de gaten houden en dan wel zien waar we uitkomen denk ik. 

Veeten, vond mijn puber veel fijn dan scheren, daar krijg je alleen maar meer haar van.
Nu waxt ze het. Maar dat is te heftig voor 8 jarige.

LiefsteFeetje schreef op 27-06-2022 om 09:30:

Veeten, vond mijn puber veel fijn dan scheren, daar krijg je alleen maar meer haar van.
Nu waxt ze het. Maar dat is te heftig voor 8 jarige.

Nonsens, je krijgt van geen enkele onthaarmethode meer haar. Alleen, als je scheert zijn de stoppels recht afgesneden en daardoor stug en vaak ook donkerder. Daardoor kan het meer lijken. Maar mannen die zich scheren krijgen toch ook niet meer haar? Dus vertel je kind alsjeblieft niet zulke sprookjes...

inderdaad een fabel dat je van scheren meer haar krijgt! 

En toch heb je minder hard en minder donker haar als je alleen waxt ipv scheert. Maar ieder zijn ding toch.

LiefsteFeetje schreef op 05-07-2022 om 17:47:

En toch heb je minder hard en minder donker haar als je alleen waxt ipv scheert. Maar ieder zijn ding toch.

Minder hard en minder donker betekent niet in aantal minder. Als je scheert heb je geen mooi dun puntje meer maar snij je de haar in het midden door. Dan krijg je harde stoppels die dikker zijn en dus donkerder maar er zijn niet opeens meer haarzakjes met meer haren tevoorschijn gekomen. 

LiefsteFeetje schreef op 05-07-2022 om 17:47:

En toch heb je minder hard en minder donker haar als je alleen waxt ipv scheert. Maar ieder zijn ding toch.

Maar als je dan gewoon weer even wacht na het scheren, dan wordt het afgeschoren haartje weer zacht en bij blootstelling aan de zon, ook weer lichter. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.