Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op
iemand3

iemand3

03-03-2009 om 12:43

Waar spelen jullie kinderen mee

ik heb 2 zonen 1 van 9 en 1 van 6 jaar. Maar die van 9 jaar neemt wel eens een vriendje mee naar huis. Maar waar spelen ze mee met de nintendo of op de computer. Ze hebben genoeg speelgoed. Ik was even benieuwd hoe het bij jullie thuis gaat waar de kinderen mee spelen als ze een vriendje mee naar huis nemen.

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Jacoline29

Jacoline29

03-03-2009 om 13:46

Lego

met de lego,met de ridders,autobaan(of hij verzint dat het ridders zijn,hij gebruikt daar schaakspel stukken voor),winkeltje.

Zoon is 6, dochter 5 en 3e is 2 1/2.

liedewij

liedewij

03-03-2009 om 14:01

Weinig met de computer met vriendjes

Zoon van 9 speelt met vriendjes met z'n detectivespullen, voetbalplaatjes, schaakspel, bordspelen, knikkers,magnetic en knex. En buiten voetballen,beestjes zoeken en met vergrootglas bekijken, fietsen, trefbal, hut bouwen. Met vriendje eigenlijk nooit achter de computer.
Dochter van 7 speelt met vriendinnetjes ook op de nintendo(mag maar beperkte tijd van mij), met poppen, opmaken,schoonmaken, plantjes verzorgen, spelletjes, schooltje spelen, kleien,kleuren en schrijven. Buiten skeeleren,in speeltuintje spelen, op de trampoline.

Anneja

Anneja

03-03-2009 om 16:16

Geen computer ( of tv trouwens)

Het is geloof ik nog nooit bij de heren (iets jonger dan die van iemand3, nl 8 en 5) opgekomen om naar de computer te vragen bij een speelafspraakje. Meestal rauzen ze buiten rond als ridders, of anders binnen met de verkleedkleren, de knikkerbaan/lego/knex/playmobil/magnastix, of ze pesten hun broer-zonder-speelafspraak . Ze doen ook wel eens spelletjes, maar dat gaat meestal niet goed.

anne

Maylise

Maylise

03-03-2009 om 17:13

Van alles

Mijn zoontje is ook 9 en sleept regelmatig vriendjes mee naar huis. Op de computer spelen ze eigenlijk nooit, wel op de nintendo wii. Die is altijd erg geliefd. Op de Nintendo DS alleen als het vriendje ook een bij zich heeft.
Daarnaast spelen ze vooral veel met de lego en playmobil. Gezelschapspelletjes zijn ook wel geliefd maar mijn zoontje heeft daar vaak te weinig geduld voor.
Echter ze spelen voornamelijk veel buiten, hutten bouwen, voetballen, basketballen, skaten, fietsen enzovoorts.
Het is dus vrij divers en hangt ook erg van het vriendje af en van het weer. Zo is er een vriendje die dol is op knutselen en vaak gaan ze knutselen als hij hier is terwijl zoon met een ander vriendje weer meestal gaat crossfietsen.

Maylise

Jade

Jade

03-03-2009 om 20:20

Dochter...

...is 10. Ze spelen wel met de Nintendo DS, maar het meest spelen ze gewoon boven op haar kamer.

Bij een vriendinnetje thuis eigenlijk hetzelfde: even met de DS en dan op de kamer.

Hier

Mijn oudste (6,5 jaar, groep 3) mag 2 keer in de week een uurtje op de playstation, op woensdag en vrijdag. Als hij op die dagen een vriendje meeneemt mag dat ook wel, maar ook dan niet langer dan een uurtje. Nintendo oid hebben we niet, tv kijken vind ik onzin als er een vriendje is om mee te spelen.
Dus als het mooi weer is dan gaan ze na het spelen op de playstation lekker naar buiten en anders spelen ze binnen met auto's, lego, pokemonkaarten enzovoorts.

Guinevere

Guinevere

03-03-2009 om 21:06

Geen idee

Ik heb geen flauw idee wat die kinderen (6 jaar) spelen als ze hier zijn. Er schijnen fantasie-rollenspelen gedaan te worden, iets met ridders en raketten en voor de rest is het me een raadsel wat ze uitvoeren. De kamer ziet er meestal nog keurig uit als ik later ga kijken.
Oh ja, ik vind wel eens een lego-autootje dat ze gebouwd hebben. En ze willen om 17.00 altijd een filmpje kijken.

Leandra

Leandra

03-03-2009 om 23:01

Computer mag hier niet

Of eigenlijk de GBA.Zoon heeft 1 vriendje die altijd op dat ding wil spelen. Zoon heeft die voor onderweg of om alleen mee te spelen. Als ze samen zijn kunnen ze beter wat anders doen vind ik.Gevoelsmatig vind ik het niks als ze daar met z'n tweeën op spelen. Vriendje speelt thuis op GBA, PS2, Wii en Nintendo en kan zich verder naast voetballen niet zo vermaken. Ik geef dan wel tips wat ze kunnen doenen de GBA gaat op de kast (soms spelen ze een half uurtje). Vaak gaan ze dan ook naar buiten en soms wordt het lego. Met andere vriendjes is het vaak lego en fantasiespel en vaak naar buiten.

Groetjes Leandra

Van alles behalve pc

Hoi iemand3,
Hier een zoon van 14 en 1 van 6; die van 6 neemt meestal vriendjes mee na schooltijd en ze mogen met allerlei speelgoed spelen behalve met de pc. Met de pc vind ik echt iets als je alleen bent. En als het vriendje zelf een Nintendo heeft, dan kunnen ze ook samen een spel op de Nintendo spelen. Maar Nintendo blijft uit als het andere kind er niet 1 bij zich heeft.
En natuurlijk buiten spelen, voetballen enzo.
Mijn zoon van 14 speelt niet meer met speelgoed en zelden nog buiten; hij neemt ook geregeld een vriend mee; dan gaan ze of samen Wii-en of samen op de pc (dat mag hij dus wel) en dan spelen ze meestal om de beurt. Hij mag dat wel met een vriend want zij weten meestal wel waar ze op moeten klikken als er een melding van het een of ander komt. Maar toen hij nog beneden de 12 was, werd er ook meestal of buiten gespeeld of op de Nintendo etc. gr. Alexis.

Elisa Gemani

Elisa Gemani

06-03-2009 om 14:20

Spelen

Als er een vriendje komt spelen gaan ze met de Nintendo spelen of op de computer (er zijn leuke spelletjes die je met zijn tweeen kan doen) of met de autootjes/lego/playbmobiel/trein. Als het weer goed genoeg is ook vaak nog even buiten voetballen. Vaak zijn ze aan het eind van de dag best moe en dan mogen ze van mij ook best nog even tv kijken of een dvd. De kinderen vermaken zich eigenlijk altijd wel en ik bemoei me er zo min mogelijk mee. Mijn zoontje is overigens acht jaar.

mijnkinderenzijnmnalles

mijnkinderenzijnmnalles

15-03-2009 om 00:19

Fantasierijke kinderen

dochter 9,5 doet of ze op reis gaat met haar vriendinnetjes. stopt van alles in tassen en gaan tickets maken om te vliegen haha we wonen in het buitenland dus dat zijn ze gewend. Ook picknicken in de tuin is haar hobby. Ik mag dan een fruitsalade voor haar maken. zoon 10,5 jaar maakt robots van schoenendozen, zit soms achter de computer voor plaatjes van gravedigger, maakt hutten in slaapkamer en is met grote autos bezig.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.