Ben jij eigenlijk voorbereid op het ouderschap en je baby? Dit kun je doen
Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wanneer stopt de piemel obsessie? (Kind)

Kind van 9 is zo enorm geobsedeerd door piemels, het gaat er de hele dag over. Piemel, pik, penis, het vliegt de hele dag om m’n oren. Als scheldwoord, maar ook ‘ik viel op m’n piemel’ ‘ik zie je piemel tegen broertje’ ‘je hebt een klein piemeltje’ ‘het begint met L en eindigd op ul’ etc. 

 Ik word er knéttergek van. En eigenlijk had ik al wel verwacht dat het over zou zijn op deze leeftijd. Niet dus.
Wanneer stopte het bij jullie kind?


ik dacht dat je het over een kind van 2 had.
9 is niet normaal 

Wattenbolleke

Wattenbolleke

16-08-2022 om 15:55 Topicstarter

Miepjecody schreef op 16-08-2022 om 15:52:

ik dacht dat je het over een kind van 2 had.
9 is niet normaal

En wat zouden we eraan kunnen doen?

Wattenbolleke schreef op 16-08-2022 om 15:55:

[..]

En wat zouden we eraan kunnen doen?

Zeggen dat hij ermee moet stoppen. 

elke keer als hij een piemel of synoniem gebruikt gaat er 5 ct van zn zakgeld. Of gewoon zeggen: ik wil dit niet meer horen.

Nee geen idee, maar er komen vast heel pedagogisch verantwoorde reacties waar ik zelf ook weer wat van kan leren

Met een kind van 9 kun je een goed gesprek voeren. Dus vraag het maar eens uit. Hoe komt dat? Wat is er zo interessant? Wat vind hij ervan dat hij een piemel heeft? Had hij liever een meisje geweest?

En anders: laat hem er maar eens helemaal induiken. Pak een boek en neem uit en te na met hem door hoe de piemel in elkaar zit; laat het hem na tekenen en laat hem alle woorden die hij er over kent maar eens op schrijven.
Bloedserieus he? Alsof je huiswerk met hem maakt. Kijken hoe leuk het dan nog is.

Vervolgens mag je hem een plek aanwijzen in huis waar hij die woorden dan steeds mag zeggen.

Wattenbolleke

Wattenbolleke

16-08-2022 om 16:01 Topicstarter

Aviendha schreef op 16-08-2022 om 15:58:

elke keer als hij een piemel of synoniem gebruikt gaat er 5 ct van zn zakgeld. Of gewoon zeggen: ik wil dit niet meer horen.

Nee geen idee, maar er komen vast heel pedagogisch verantwoorde reacties waar ik zelf ook weer wat van kan leren

Uiteraard zeggen we dat we het niet willen, krijgt hij straf, negeren we het soms. Maar het helpt geen zak. 

Wattenbolleke schreef op 16-08-2022 om 16:01:

[..]

Uiteraard zeggen we dat we het niet willen, krijgt hij straf, negeren we het soms. Maar het helpt geen zak.


sorry geen tips verder. Bij sommigen gaat de obsessie nooit over. Ik vind piemel grapjes nog steeds leuk en ben ruim volwassen. 

Ik werk in het onderwijs, bij sommigen gaat die obsessie nooit over....

En als je het nu eens niet soms, maar consequent altijd negeert? En juist meer aandacht aan hem geeft als hij er niet over heeft? Zou dat kunnen helpen? Dan raakt de lol er misschien af.

Ik sluit me aan bij Pippeltje. Je moet het zo onaantrekkelijk mogelijk voor hem maken en hem er zelf mee gaan (dood)vervelen. Zoals een boek over de anatomie van piemels, droge kost. Denk dat het dan zo over is, ja.

Succes! 😀

ja of een vagina obsessie kan ook hehe

Wattenbolleke

Wattenbolleke

16-08-2022 om 17:21 Topicstarter

Pippeltje schreef op 16-08-2022 om 16:00:

Met een kind van 9 kun je een goed gesprek voeren. Dus vraag het maar eens uit. Hoe komt dat? Wat is er zo interessant? Wat vind hij ervan dat hij een piemel heeft? Had hij liever een meisje geweest?

En anders: laat hem er maar eens helemaal induiken. Pak een boek en neem uit en te na met hem door hoe de piemel in elkaar zit; laat het hem na tekenen en laat hem alle woorden die hij er over kent maar eens op schrijven.
Bloedserieus he? Alsof je huiswerk met hem maakt. Kijken hoe leuk het dan nog is.

Vervolgens mag je hem een plek aanwijzen in huis waar hij die woorden dan steeds mag zeggen.

Dit is misschien wel wat!

Gingergirl schreef op 16-08-2022 om 16:51:

Ik werk in het onderwijs, bij sommigen gaat die obsessie nooit over....

Herkenbaar. Ze tekenen ze bijvoorbeeld.

Soms zocht ik de grens op door te vragen of ze misschien een reden hadden voor deze specifieke interesse. Effectief,  niet heel chic..

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

16-08-2022 om 17:34

Bij 9 begint het net.... 🤣 -- ik ken volwassenen die het nog steeds grappig vinden om die woorden te gebruiken, maar dat terzijde.

Zeg dat je het niet leuk vindt, zeg dat jij vindt dat hij daar mee op moet houden of zeg dat hij het niet (meer) mag zeggen -- al naar gelang hoe streng je er in wilt zijn.

Zo is in mijn huishouden het woord f*ck of f*ck-ie-d*ck en andere grove scheldwoorden verboden. Daar zou piemel, pik, spleetje of vagina bij kunnen komen, als dat veelvuldig buiten de context worden gebruikt.

SpiritedMagpie74

SpiritedMagpie74

16-08-2022 om 17:37

Wattenbolleke schreef op 16-08-2022 om 16:01:

Uiteraard zeggen we dat we het niet willen, krijgt hij straf, negeren we het soms. Maar het helpt geen zak.

Dat is "the message" nog niet duidelijk genoeg overgekomen..... of denkt hij dat negeren betekent dat het kennelijk weer mag.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.