Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wanneer vieren jullie pakjesavond?


Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.
Isabella

Isabella

28-11-2011 om 13:04

Zaterdagavond

We hebben allang geen gelovigen meer onder ons dus maken we er op zaterdagavond een gezellig avond van.

Netel

Netel

28-11-2011 om 15:28

Ja, die is het. We hebben screenshots van de film laten zien, we hebben de trailer vertoond en ze willen hem erg graag zien. En ik eigenlijk ook wel, ik ben toch ook wel erg benieuwd naar die film.

Waarschijnlijk zaterdag

Maar dat zal de eerste keer zijn dat we het niet op 5 december vieren. Op de maandag is er gewoon te weinig tijd i.v.m. werk en (als dat doorgaat) nog een training van kind t/m 18:00 uur. Dan zouden we dus om plusminus 18:30 uur thuis zijn, eten en dan pas kunnen beginnen. Voor zover ik weet moeten ze de volgende dag ook gewoon op de normale tijd naar school. Vandaar dat we het waarschijnlijk dus in alle rust op zaterdag gaan vieren. We gaan dan eerst gourmetten en daarna kan het feest beginnen. Zo hoeven we niet op de klok te kijken en hebben ze er zondag ook nog veel plezier van.

Groet,
Olijvje

5 december natuurlijk

Het zou niet in me opkomen het op een andere dag te vieren dan 5 december.

Wij vieren het alleen met gezin en opa en oma, hoeven dus geen rekening met veel familie te houden maar wij passen onze werktijden hier op aan en beginnen uit te pakken als het donker wordt.

Tineke

Tineke

28-11-2011 om 21:31

Nooit op 5 dec.

Dan ben ik jarig. Sint kan gelukkig al eeuwen probleemloos een dagje eerder. Hij kan toch niet overal tegelijk zijn.

pooh bear

pooh bear

28-11-2011 om 21:40

Zaterdagavond

Ook hier geen gelovige meer. Wij gaan het gezellig met familie op zaterdagavond vieren.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

sinas

sinas

28-11-2011 om 22:59

Niet

hier is het naar Kerst geschoven nu er geen gelovers meer zijn. Geeft mij iets meer tijd.

Vic

Vic

29-11-2011 om 09:24

Dochter heeft gewoon zwemles op 5 december. Ik verwacht dat het erg rustig is

Je hebt gelijk......

P! Want de training gaat inderdaad niet door.

Groet,
Olijvje

Fiorucci

Fiorucci

29-11-2011 om 14:24

Vier uur...

De sportschool waar ik op maandag vertoef en waar ook zwemlessen gegeven worden,sluit om 16.00 op vijf december.

Vic

Vic

29-11-2011 om 17:40

Alle lessen

Dochter heeft zwemles tot 17.00 uur. De les tot 17.45 uur gaat ook door. Nou ja, dat zwemmen is natuurlijk ook niet gewoon sport, maar best belangrijk

Charlotte1

Charlotte1

30-11-2011 om 14:59 Topicstarter

Wat een boel reactie's

Leuk hoor, om te lezen hoe en wanneer iedereen het van plan is te doen.

Ik, en manlief, ben er helemaal uit. We doen het op zondag en dan vroeg, ipv laat, in de middag. Oke, het is dan nog niet donker, maar dan kunnen ze nog wel de hele dag spelen.
Ik, o nee de sint, heeft de brief al geschreven. En ik denk, dat de kinderen het niet echt erg zullen vinden om al een dag eerder hun cadeautjes te krijge

groetjs van Charlotte

Charlotte1

Charlotte1

30-11-2011 om 15:04 Topicstarter

Overigens netel

ik heb de film Sint laatst zelf gezien en ik vond het een verschrikkelijke film. Gewoon slecht, maar op sommige punten ook gruwelijk. Ik zou het mijn kinderen, als ze die leeftijd als die van jou hebben, niet laten kijken. Het is maar een tip. (misschien verstandig om hem eerst alleen te kijken)

groetjes van Charlotte

Netel

Netel

01-12-2011 om 15:12

Charlotte

Tja, die film. Ik ben niet echt een liefhebber van de Nederlandse films, dus mijn keuze was het ook niet, maar de meerderheid wilde hem graag zien, dus schik ik me wel in.
Wat engheid betreft: een trilogie als Underworld (over weerwolven, vampieren en hun oorlog, 16 jaar en ouder) wordt zonder problemen bekeken, maar ET heb ik moeten afzetten, wegens te eng. De suggestie was al genoeg om ons nageslacht te doen huiveren. Mocht deze Sint ons niet bevallen, dan zetten we gewoon iets anders op.

Charlotte1

Charlotte1

02-12-2011 om 21:32 Topicstarter

Zo zie je maar,

elk kind heeft weer zijn eigen ideeën van eng.
Veel plezier en er zit inderdaad een uitknop op, dus dat zal best wel goed komen.

groetjes van Charlotte

buzz

buzz

03-12-2011 om 06:21

Maandag gewoon zwemles

Maandag gaan de zwemlessen tot 6 uur gewoon door, mijn zoon zwemt van half 5 tot 5 dochter van 5 tot half 6, dochter van 4 is dan zo moe dat ik haar altijd wakker moet houden in de auto, dan vlug eten en naar bed. Veel kinderen komen niet die zwemles maar dat vind ik niks hoor. alls hij doorgaat en ze zijn niet ziek gaan ze gewoon. Dus hier om 2 uur vanmiddag pakjes middag, en morgen om 4 uur naar mijn ouder voor surprise met 30 man waarvan er ongeveer 18 meedoen. De rede dat er meer nichtjes en neefjes zussen en aanhang zijn als dat er mee doen is, is omdat mijn moeder het slecht maakt, door uitzaaiingen van kanker. We hopen al 3 weken dat ze dat nog haalt want ze wil zo graag de blije gezichtjes van haar kleinkinderen zien. Maar daar ziet het ondertussen nog wel naar uit. Maar een beladen moeilijk sinterklaas is het wel voor mijn familie. Misschien is het de laatste keer dat we met haar er bij allemaal bij elkaar zijn.

Fiorucci

Fiorucci

03-12-2011 om 07:09

Buzz

Ik wens jullie veel sterkte en duim dat je moeder erbij kan zijn.

Fianna

Fianna

03-12-2011 om 21:12

5 dec=5 dec

Ik hoor dat er nog best wat mensen het in het weekend doen, maar zelf vind ik dat raar. 5 december is 5 december. Andere feestdagen ed vier je ook niet op een andere dag omdat dat beter uitkomt. Maar goed dat is mijn mening.
Hier neemt man een paar uurtjes vrij zodat hij eerder thuis is.

Fianna

Fianna

03-12-2011 om 21:54

Tuurlijk zijn die mensen er, maar dat zal toch een minderheid zijn.
En nogmaals van mij mag je het op een andere dag vieren, maar zelf vind ik het raar om te doen als je het wel gewoon op 5 dec kan vieren.

Annet

Annet

04-12-2011 om 00:25

Raar of praktisch?

Natuurlijk mag jij het raar vinden Fianna.
Op een ander forum is een poll gehouden. 40% bleek pakjesavond te vieren op maandag 5 december. 60% bleek pakjesavond te vieren in het weekend.
Ik schat zelf in dat het percentage nog hoger zou zijn, als je alleen kijkt naar gezinnen met kinderen die niet meer geloven.
Zelf vieren wij het altijd in het weekend, ook toen de kinderen nog gelovig waren. Ik zou niet weten waarom ik moeilijk zou doen als het ook makkelijk kan.
En echt waar, pakjesavond op zaterdag, lekker tijd om te spelen op zondag, is heeeeeeeel prettig.

Drumpie

Drumpie

04-12-2011 om 01:51

En wanneer kerst?

Ik ben het met Fianna eens hoor,
pakjes avond vier je op 5 december.
Ik zou nooit voor een andere dag kiezen, en mijn man zit ook in ploegendienst.

Ik vraag me dan af, wanneer jullie 1e en 2e kerstdag vieren?
Ook het weekend ervoor of erna?
Of wanneer het gewoon het beste uitkomt?
En mijn verjaardag en de verjaardagen van onze andere gezinsleden vier ik ook altijd op de dag dat je jarig bent, zou niet in me opkomen om het een andere dag te vieren.

groetjes Drumpie

Vrij met kerst

Met kerst zijn ieg de kinderen vrij en de meeste volwassenen ook. Er zit zelfs een hele schoolvakantie omheen.
Dat is met Sinterklaas niet zo. De meeste mensen moeten gewoon werken die dag en de dag daarna. Verjaardagen vier ik altijd in het weekend (vlak voor of na de echte verjaardag).

dc

dc

04-12-2011 om 08:07

Kerst

Nou, doordat schoonzus rond die tijd uitgerekend is, vieren wij kerst met schoonfamilie in februari

En de dag van st nicolaas is toch eigenlijk 4 december?

Fianna

Fianna

04-12-2011 om 10:15

nee, mijn familie woont vrijwel allemaal in het buitenland. Dus wij vieren het heel zielig alleen met het gezin

Overigens bedoel ik niet dat ik mensen raar vind die het eerder vieren. Het zou voor mezelf raar aanvoelen. Net als dat ik kerst of st maarten op een andere dag zou vieren. Ach, misschien ben ik raar.
Ik snap de redenen hoor om het eerder te vieren, alleen zou ik het zelf niet willen.

Foo

Foo

04-12-2011 om 10:31

Hier

Wij hebben, toen de kinderen kleiner waren, altijd pakjesavond gevierd op 5 december. Ik kon mij toen ook niet voorstellen dat wij het op een andere avond zouden vieren. Maar nu alle kinderen niet meer geloven en 's ochtends om 6.30 uit bed moeten, vieren wij het in het weekend.

amk

amk

04-12-2011 om 10:34

Feesten met wisselende dagen

de enige die we wel stug op de dag zelf vieren is St Maarten. Is wel handig als de rest van het dorp ook mee doet natuurlijk.

Maar Sinterklaas zal altijd in een weekend zijn hier. Dat vieren we bij mijn ex, en dan eten we daarna met z'n allen boerenkool met worst.

Kerst hebben we dit jaar om logistieke redenen een dag naar voren getrokken, wij beginnen op de zaterdag en hebben de 2e kerstdag heerlijk niets te doen. Ook hebben we jaren een 3e kerstdag gehad ook wegens logistieke redenen.

Voor mij onbegrijpelijke redenen geeft de school altijd de middag van 5 december vrij. Laat ze de ochtend van 6 december vrijgeven, kunnen de kinderen tenminste even uitslapen na de drukke pakjes avond als je het op die dag viert.

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2011 om 10:57

Amk

Eens, gelukkig heeft mijn dochter voor het eerst geen vrij op de middag van 5 december, haar broers hadden dat altijd wel op dezelfde school. Hier is op 6 december inloop tot 9.30, kinderen kunnen dus gewoon om 8.30 gebracht worden voor werkende ouders, en later binnendruppelen als dat kan.

Fiorucci

Fiorucci

04-12-2011 om 10:59

Overigens

Wat wij vaak deden als 5 december op een doordeweekse dag viel, vroeg beginnen zodra het donker wordt in de namiddag, en naderhand een hapje eten. Met een uurtje langer opblijven was er genoeg tijd om lekker te spelen. Omdat die dag ook Sint op school was geweest waren ze dan vaak moe zat om lekker te slapen.

pooh bear

pooh bear

04-12-2011 om 11:19

Gevierd

Gisterenavond al gezellig pakjes avond gevierd. En als ik naast me op de bank kijk ben ik blij dat ik dat heb gedaan.
Mijn dochter kwam om 10.45 pas haar bed uit en zit nu slaperig op de bank. Dinsdag moet ze gewoon om half 9 op school zijn.
Overigens hebben we wel afgesproken om het maandag een beetje gezellig te maken. Ik kook iets uit mijn nieuwe kookboek en daarna gaan we met zijn drieën het spel doen wat we gezamenlijk hebben gekregen.

Kerst vieren we natuurlijk gewoon op de dagen zelf. Maar dan is het kerstvakantie dus dat is heel anders. Verjaardagen worden ook in het weekend gevierd.
Overigens kunnen we Sinterklaas bijna nooit in het weekend vieren omdat we op 1,3,4 en 9 december verjaardagen hebben dus normaal is er altijd wel een verjaardag in het weekend. Toen dat dit jaar een keer niet zo was hebben we er gelijk gebruik van gemaakt.

Verstuurd met de Ouders Online iPhone app.

Tijgeroog

Tijgeroog

04-12-2011 om 11:30

Als we vrij zijn

Het liefst vieren we zulke dingen als we vrij zijn. Dus kerst, pasen, oud en nieuw op de dag zelf.
Verjaardagen vieren we klein op de dag zelf, en groot in het weekend. (leuk, op de dag zelf vieren, maar familie woont gemiddeld een uur rijden hiervandaan, die kunnen simpelweg niet op de dag zelf komen)
Sinterklaas wisselt een beetje. We vieren het ook met familie, dus het kan toch niet allemaal op een dag. M'n man neemt morgen een paar uur vrij om het na school met het gezin te doen, verder vandaag en afgelopen zondag met familie. De kinderen zijn 6 december trouwens vrij, dus dan kunnen ze ook lekker spelen.
Als de kinderen ouder zijn (nu is de jongste 4) zullen we het op 5 december 's avonds gaan vieren, maar daar zijn ze nu nog te jong voor.

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.